Msi GTX 970 Gaming 4G aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-04 22:10
Beste tweakers,

Ik heb van de week mijn eerste build gemaakt, voornamelijk bestaande uit 2e hands componenten, en alles werkte naar behoren. Ik had echter nog geen GPU dus die heb ik (ook 2e hands) aangeschaft en er in proberen te zetten. Dit is echter nog niet gelukt. Het systeem lijkt aan te gaan (fans, led, etc) maar sluit vervolgens meteen weer af. Eén keer bleef hij langer aan maar toen had ik geen beeld.

Ik weet ook niet zo goed hoe ik hem aan moet sluiten op mijn PSU. Er is plaats voor een 8 pins en een 6 pins aansluiting. Nu heb ik bij mijn PSU slechts 2x een 6+2pins aansluiting. Die had ik er beide ingedaan (met de kant van de kabel waarop PSU staat in de PSU) waardoor er dus 2 pinnen los hangen. Hoort dit? Of heb ik een andere kabel nodig? Of is 1 van de 2 aansluitingen voldoende?

Zou ik nog iets anders fout kunnen doen? Of, alsjeblieft niet, heb ik een defect product gekocht?

Graag hulp

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus Sabertooth Z77€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Arctic Freezer i32€ 25,95€ 25,95
1G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAO€ 68,-€ 68,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 77,95€ 77,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 267,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 87% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ok heb je enig idee waar het aan kan liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 90% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05 16:22
Welke soort kabel gebruik je? HDMI of displayport?

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Room42 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:27:
Probeer met zo min mogelijk componenten te beginnen om te kijken of het wel aan de GPU ligt. Haal zoveel mogelijk los en als het dan wel werkt, sluit een voor een weer aan om het defecte component te vinden.
Ik typ dit vanaf het systeem. Heb de GPU er uit gehaald en dan doet hij het prima.

Ik gebruik een HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Onboard video wordt uitgeschakeld als er een videokaart ingezet wordt. De hdmi kabel moet dan op de videokaart worden aangesloten.

Beide PCI-e kabels moeten aangesloten worden. De 2 vaste 8 pins in de 2 8 pins PCI-e/cpu van de voeding en de 6+2 pins in de 8 pins op de videokaart en een 6 pins (waardoor 2 pins los hangen) in de 6 pins van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Anoniem: 660294 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:46:
Onboard video wordt uitgeschakeld als er een videokaart ingezet wordt. De hdmi kabel moet dan op de videokaart worden aangesloten.
Ik had de hdmi kabel in het gat van de GPU gedaan. En zo op de PSU aangesloten als je zei. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een biosreset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Nee. Ikheb het opgezocht. Zal dat nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ik heb de Bios reset nog niet gedaan. Ik kom soms trouwens op een windows achtig scherm waar ik kan kiezen voor opnieuw of geavanceerde opties.

Ik ben nu echter ook met de verkoper aan het praten dus heb geen tijd om alles uit te proberen. Ik probeer jullie ook op de hoogte te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Een update:
Het is helaas nog niet gelukt. Soms start hij dus maar blijft hij hangen bij het logo van mijn moederboard "Ulitmate force" Andere keren gaat hij verder, zegt hij Automatisch herstel voorbereiden. Dan kom ik in een blauw scherm met 2 opties. Opnieuw opstarten of geavanceerde opties. Daar staat dan weer Doorgaan, Een apparaat gebruiken. Probleem oplossen (Pc opnieuw nstellen of geavanceerde opties bekijken), uitzetten. Vanuit hier is het gelukt om hem in veilige modus op te starten. Ik heb vervolgens de drivers geuninstalled met guru3d ddu en opnieuw opgestart maar hij bleef toen weer hangen bij het moederbord logo.

Iemand nog ideeen? De verkoper raadt me nu een moederboard update aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Van die 2x 6+2 pin mag ik aannemen dat je 1x 6 PINS én 1x 8 PINS hebt aangesloten? Verder mag je er wel van uitgaan dat de grafische kaart gewoon stuk is, hooguit nog andere voeding testen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Room42 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:27:
Als je bios-versie achterloopt, zou ik dat ook zeker even proberen. Daarnaast zou ik ook je voeding even checken. Levert ie wel genoeg voor alle apparatuur die je erin hebt zitten? Je kunt eens proberen, wat ik in mijn 2e reactie al schreef, zoveel mogelijk apparaten los te koppelen om te zien of hij dan wel stabiel wil draaien.
De verkoper heeft me aangeraden om windows opnieuw te installeren omdat hij denkt dat ik wel door de bios kom gezien ik een rondje zie (zo één dat er iets gebeurd ipv de zandloper). Dat probeer ik nu maar wil ook nog niet echt lukken met de grafische kaart er in. Beide keren kreeg ik geen beeld meer halverwege de installatie tijdens het opnieuw opstarten.

Wat bedoel je met met zoveel mogelijk apparaten los koppelen? Als ik de videokaart er uit haal kan ik voor de rest niet zoveel er uit halen toch? En zonder GPU deed hij het, dan weet ik toch dat het probleem daar zit?

Voeding moet genoeg zijn lijkt me. heb 550v. Heb het bij aankoop nog gecontrolleerd op zijn reken site en had ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
millman schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:30:
Van die 2x 6+2 pin mag ik aannemen dat je 1x 6 PINS én 1x 8 PINS hebt aangesloten? Verder mag je er wel van uitgaan dat de grafische kaart gewoon stuk is, hooguit nog andere voeding testen.
Ja. Er lopen nu 2 (dezelfde) kabels tussen mijn GPU en PSU. 1x6+2 volledig aangesloten en van de andere hangen de +2 los (bij de GPU). In de PSU zitten ze er gewoon helemaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toch zou ik het bios resetten of de default instellingen laden. De verkoper van jouw spulletjes heeft overklokte AMD kaarten in het systeem gehad. Als daar instelling van achter blijven in het bios kan dat problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Anoniem: 660294 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:13:
Toch zou ik het bios resetten of de default instellingen laden. De verkoper van jouw spulletjes heeft overklokte AMD kaarten in het systeem gehad. Als daar instelling van achter blijven in het bios kan dat problemen veroorzaken.
Zit er nog verschil in resetten of default instellingen laden? En moet ik hiervoor "Load optimized Defaults" hebben? Of moet ik verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ik heb de Bios naar default terug gezet en kon Windows toen wel installeren (internet kabel er uit gehouden). Nu lijkt alles te werken. Bedankt allemaal.
Pagina: 1