Toon posts:

Casemod vraag: Stil en raampies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, niet het zoveelste topic over casemodden, maar eens een andere vraag:

Hoe combineer je een isolatie mod met een raam ed in je kast.

- Heeft dat noppenschuim nog zin als je raampies hebt waar uiteraard geen noppenschuim op zit
- Kan dan waarschijnlijk beter tapijt tegels oid nemen, want dan zie je tenminste nog wat
- Kan je "raam" gaan trillen en lawaai maken als je niet oppast? (zeker met fans erin)
- Heeft het zin om die ramen van dik of speciaal materiaal te maken?

Alle opmerkingen en nieuwe ideeen zijn van harte welkom ;)

edit:
Ohw, ehm, voor de duidelijkheid, ik heb dus een hekel aan lawaai... (wie niet...)

Verwijderd

ok.. je moet in percentages denken..
Je raampie maakt maar voor zoveel procent uit van de oppervlakte van je kast.
De trillingnen van het raampie zelf zijn negeerbaar als er genoeg ruimte zit tussen de raam zelf en de kast die overbrugt wordt door rubber..

[off-topic]
msn mode: (B)(B)(B)(B)(B)
[/off-topic]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Dubbel glas >:) >:) >:) >:)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Driedubbel gewapend kogelvrij glas lijkt me wel goed genoeg zeker ?

Verwijderd

ff on-topic pls

Verwijderd

Topicstarter
Idd, graag een beetje ontopic. Het leest ook altijd zo vervelend als ogeveer 1 op de 5 berichten nuttig is, zeker met 100+ posts

Verwijderd

Als je e.v.t. rubber tussen het ruit en het venster maakt en het venster goed vastkit moet het geen probleem zijn. Dan kan het venster ook niet gaan trillen enzo.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ook kan het helpen om niet al te dun materiaal voor je raampje te pakken (geeft makkelijker trillingen door (geluid is een trilling) en gaat gemakkelijker zelf trillen als het dun is).

Hoeft niet al te dik zijn, zolang het maar dikker is dan 1MM, denk dat 2/3MM (meer kan beter zijn, maar dat weet ik niet zeker) dik genoeg is. (weet trouwens niet hoe dik het standaard materiaal is voor zo'n raam mod...)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
plexi is 2 of 3 mm over het algemeen dacht ik

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
- Heeft dat noppenschuim nog zin als je raampies hebt waar uiteraard geen noppenschuim op zit
<li>Ja altijd wel iets.
- Kan dan waarschijnlijk beter tapijt tegels oid nemen, want dan zie je tenminste nog wat
<li>Oh?
- Kan je "raam" gaan trillen en lawaai maken als je niet oppast? (zeker met fans erin)
<li>Ik heb zelfs nog een fan in mijn plexiwindow zitten, en dat trilt niet.
- Heeft het zin om die ramen van dik of speciaal materiaal te maken?
<li>Plexiglas van 2mm volstaat, heb ik ook.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
over plexi ramen gesproken.

ik heb mijn eigen LAM gezocht naar een H profiel van rubber 2mm.

dit zoek ik omdat ik het raampje (in speciaal vormpje ge-dremeld) gelijk met de kast wil laten lopen.

Ik heb verscheidene bouwmarken afgelopen en nada ze zeggen dat het niet bestaat.

echter bij regenboog computers en oc-shop verkopen ze standaard plexi ramen MET die rubberen H profiel... of vergis ik mij en is het geen H profiel :?

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Die dingen zijn inderdaad moeilijk te krijgen, maar ze zijn er wel. Er zijn wel topix over, moet je even zoeken. Er zijn ook wel gezamelijke inkoopacties geweest

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 15:08 schreef Phreak het volgende:
...
<li>Oh?
...
Ik bedoel het anders weinig zin heeft om een raam in je kast te hebben, omdat je dan niet echt in je kast kan kijken omdat die vol met die noppen zit.
Pagina: 1