Een vriendin heeft mijn hulp gevraagd bij het aanschaffen van een nieuw gamesysteem. Ze heeft me gevraagd om advies voor het kopen van een reeds compleet systeem. Ik heb haar aangeraden om te overwegen om een systeem te (laten) bouwen. Hiermee heb ik me deze taak op mijn hals gehaald, wat ik natuurlijk ook wel leuk vind om te doen.
Ik heb een aantal jaar terug mijn eigen systeem samengesteld en gebouwd. Hierdoor heb ik reeds enige ervaring met het zelf in elkaar zetten van een systeem. In de tussentijd heb ik de ontwikkelingen in componentenland niet op de voet gevolgd, vandaar dat ik graag jullie hulp vraag bij deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld voor gaming op 1080p, eventueel upgrade naar 1440p. Gebruikster speelt o.a. CS:GO, The Sims 4 en Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs was 900 euro. Gebruikster geeft wel aan het belangrijk te vinden dat ze nu games op hoge graph settings kan spelen met min 60 FPS. Met goede onderbouwing kan ik het oprekken naar 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD uit het oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor,
- Videokaart
- Intern geheugen
- MOBO
- SSD
- PSU
- Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezocht naar een AMD build i.v.m. de vriendelijke prijs en mijn eigen goede ervaringen met de FX8350.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem wordt gebruikt door iemand die weinig weet van de werking van verschillende componenten. Het systeem moet na het in elkaar zetten en installeren weinig onderhoud/tweaking nodig hebben.
Systeem moet zonder veel aanpassingen future-proof zijn.
Ga je overklokken?
Nee, eventueel eenmalig tweaken bij het installeren van het systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een selectie gemaakt van onderstaande onderdelen. Naast een algemene indruk, ben ik benieuwd naar het volgende:
- of de verschillende componenten bij elkaar passen qua prestaties, met name MOBO, CPU, GPU en RAM,
- waar er zich eventueel een bottleneck vormt,
- wat de gebruikster kan verwachten van deze build in dit budget,
- of deze pricerange geschikt is voor de eisen,
- of er op bepaalde componenten bespaard kan worden.
Zelf kom ik uit op de volgende build, met dank aan jullie input tot nu toe:
Ik kijk uit naar jullie input!
Ik heb een aantal jaar terug mijn eigen systeem samengesteld en gebouwd. Hierdoor heb ik reeds enige ervaring met het zelf in elkaar zetten van een systeem. In de tussentijd heb ik de ontwikkelingen in componentenland niet op de voet gevolgd, vandaar dat ik graag jullie hulp vraag bij deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld voor gaming op 1080p, eventueel upgrade naar 1440p. Gebruikster speelt o.a. CS:GO, The Sims 4 en Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs was 900 euro. Gebruikster geeft wel aan het belangrijk te vinden dat ze nu games op hoge graph settings kan spelen met min 60 FPS. Met goede onderbouwing kan ik het oprekken naar 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD uit het oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor,
- Videokaart
- Intern geheugen
- MOBO
- SSD
- PSU
- Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezocht naar een AMD build i.v.m. de vriendelijke prijs en mijn eigen goede ervaringen met de FX8350.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem wordt gebruikt door iemand die weinig weet van de werking van verschillende componenten. Het systeem moet na het in elkaar zetten en installeren weinig onderhoud/tweaking nodig hebben.
Systeem moet zonder veel aanpassingen future-proof zijn.
Ga je overklokken?
Nee, eventueel eenmalig tweaken bij het installeren van het systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een selectie gemaakt van onderstaande onderdelen. Naast een algemene indruk, ben ik benieuwd naar het volgende:
- of de verschillende componenten bij elkaar passen qua prestaties, met name MOBO, CPU, GPU en RAM,
- waar er zich eventueel een bottleneck vormt,
- wat de gebruikster kan verwachten van deze build in dit budget,
- of deze pricerange geschikt is voor de eisen,
- of er op bepaalde componenten bespaard kan worden.
Zelf kom ik uit op de volgende build, met dank aan jullie input tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 207,50 | € 207,50 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 326,70 | € 326,70 |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Rood | € 54,55 | € 54,55 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,40 | € 18,40 |
| 1 | Scythe Slip Stream 1600rpm, 120mm | € 6,51 | € 6,51 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,52 | € 135,52 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | WD Blue SSD 2,5" 250GB | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 986,12 | |