Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidwanM
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-01-2019
Hallo,
Is het snelheidsverschil merkbaar tussen de DLAN 550 en de DLAN 1200?
WiFi is niet nodig. Hiervoor gebruik ik de TP Link Touch P5 als repeater.

Of zijn er andere alternatieven voor met een Gigabit aansluiting?

Ik wil namelijk 2x WD MyCloud NAS schijven en de TP Link verplaatsen naar de zolder.
Dit, omdat we zo een beter WiFi netwerk kunnen krijgen met de middelen die we al hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Ridwan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RidwanM schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:32:
Hallo,
Uiteraard. Met de eerste pak je geen gigabit
Vloeken in de kerk :p
Maar als dat signaal toch goed werkt voor je. Waarom dan niet oppikken en Lan poorten uitwerpen?
Kabeltje
Ik wil namelijk 2x WD MyCloud NAS schijven en de TP Link verplaatsen naar de zolder.
Dit, omdat we zo een beter WiFi netwerk kunnen krijgen met de middelen die we al hebben.
Hoe gaat het verplaatsen van een Nas bijdragen aan beter wifi?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RidwanM schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:32:
Hallo,
Jazeker.

Lastige is alleen dat je op voorhand weinig kunt zeggen over wat ze gaan halen. Dat de DLAN 1200 altijd beter zal presteren staat als paal boven water, waarschijnlijk factor twee, drie keer beter - maar factor drie tov wat is een tweede.

Even vier scenario's:

1) Volledig schoon stroomnet, filters om ruis van andere apparaten eraf te halen en niet teveel demping. Werkende randaarde.
550: ~125Mbps
1200: ~350Mbps

2) Realistische situatie met beetje ruis op de lijn. Werkdende randaarde.
550: ~50Mbps
1200: ~ 200Mbps

3) Slechte situatie met veel ruis en geen werkende randaarde.
550: ~10Mbps
1200: ~20Mbps

4) Idem, maar ook nog verschillend fases.
550: geen verbinding.
1200: misschien marginaal verbinding.

Nu, als je al een PLC-adapter hebt en kunt aangeven welke en hoe het nu presteert (en hoe het qua aarding en fases zit bij jou thuis) kunnen we waarschijnlijk iets roepen over wat een andere type adapter zal doen. Zonder die info... geen idee.
:X

Ale je toch al een vervanging van een bedrade verbinding gaat regelen, sluit dat geval bedraad aan :o

Repeaters offeren altijd >50% van bandbreedte op voor <50% uitbreiding dekking. Als je het bedraad als AP inzet kost het je 0% van bandbreedte en kan het je tot 100% uitbreiding dekking geven.
Gigabit aansluiting != Gigabit performance :o

Er loopt iemand op GoT rond die (redelijk overtuigend) beweert 600Mbps gehaald te hebben met een DLAN1200+-set. Hoe hij dat voor elkaar krijgt is mij een raadsel, ik heb een labsetup op het werk waarin alle ruis weggefilterd wordt en ik haal max 400Mbps erop. Maar thuis doet zelfde set 75Mbps (en dat niet geheel stabiel). PLC gebruikt zelfde technologie als WiFi over een medium dat nooit voor gegevensoverdracht bedoeld is. Het kan werken, het kan zelfs best goed werken, maar net zoals bij WiFi heb je nooit een garantie.

Er is een alternatief voor Ethernet dat daadwerkelijk Gigabit-snelheden kan leveren: Plastic Optical Fiber (POF). Conrad heeft setjes, met hopeloze build quality en torenhoge prijzen (EUR 300 voor een point-to-point verbinding zoals je hier wilt maken), dat ook nog eens een crime is om te installeren.

Maar beter idee: ga eens op werkspot,.nl kijken naar iemand die UTP voor je kan trekken en netjes weg kan werken. Geheid dat dat voor minder da de prijs van een DLAN1200+ lukt :Y
Een NAS is een van de weinige toepassingen die een Gigabit-netwerk volledig plat kan trekken. Je wilt dan echt geen halfbakken poging tot vervanging, zorg gewoon voor Cat6 UTP.

Oslik blyat! Oslik!