Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC build rond de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Twistedbomberz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-12-2023
Na jarenlang gamen op een laptop met een iGPU, kan ik eindelijk upgraden naar een volwaardige desktop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen (Fighting games, fps shooters en MMO games), videobewerken. Vanaf oktober ook gebruik voor programmeren

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 1000 euro, hoe lager, hoe beter natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Heb al een kingston 240gb V300 SSD gekocht. Muis en keyboard heb ik al. Monitor wordt apart aangekocht, dus heb hem niet in de lijst gezet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geen specifieke eisen. Gewoon zien of alles goed is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nog niet direct, maar waarschijnlijk wel in de toekomst

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 207,50€ 207,50
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 333,-€ 333,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Sharkoon S25-W€ 48,40€ 48,40
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,80

De Asus Dual gtx 1060 O6G, heb ik bij Amazon.fr afgeprijsd voor 313 euro kunnen vinden (Ik woon in België en ze kunnen daar snel leveren). Het zelfde geldt voor het RAM geheugen, die ik voor 141 euro heb kunnen vinden. Dus van die totaalkost mag 26 euro af.

GPU gekozen omdat het de goedkoopste 6gb versie is van de gtx 1060 die ik heb kunnen vinden. Het feit dat het ook nog de OC versie is, maakt het best wel een deal voor mij. Ik ben van plan om nog lang op 1080p te spelen (heb het al lang met 720p of zelfs 600p overleefd :*) )

MSI b350 PC Mate heb ik gekozen voor de 4 Ram sloten en het is ook compatibel met het ram setje dat ik heb gekozen. Ook natuurlijk voor de mogelijkheid om te overclocken. Aardig moederbordje voor 92 euro

Ryzen 1600 wegens de price/performance en het feit dat ik veel aan multitasken doe.

Sharkoon s25-W gekozen voor de prijs; 3 fans zijn inbegrepen, dust filters en eigenlijk gewoon alles wat ik in een case nodig heb.

Seasonic s12II 520W gekozen voor de headroom als ik van plan ben om te overclocken.

En de monitor is AOC E2470SWH. Bij coolblue voor 119 euro beschikbaar. Aangezien ik toch met Nvidia ga, was het overbodig om een (duurdere) freesync monitor te kopen.

Dat is het zo een beetje. Ziet alles er goed uit?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Met bv deze voeding heb je ook meer dan voldoende headroom voor een leuke overclock:
pricewatch: Corsair CX450M

Met een kwalitatieve 520 watter kun je zelfs 2 GTX 1060's nog ruimschoots aansturen :)

Verder erg mooi lijstje. Niets op aan te merken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Ik zou eerder voor 3000C15 RAM gaan dan 3200C16. Ze draaien allebei op 2933 in de praktijk en de eerste is best wat goedkoper.