Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar mx150 laptops (gtx1030)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[b]Wat ga je met je laptop doen? Ik wil met deze laptop langs lanpartys van vrienden en tussen thuis en familie blijven gamen

[b]Wat is je budget? 500-700 eu maar ik ben benieuwd wat iedereen vind, ik ben niet bang om te inporteren aangezien nederlandse sites de prijzen kunstmatig hooghouden

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja maar ik heb een laptoptas dus gewicht is geen probleem, 13-17 inch is allemaal goed

[b]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee niet echt, als er maar 8gb ddr4 in zit maar ik sta open voor alle opties, ook 4gb als ik dan ff extra so-dimmetje erin moet gooien is prima.

Verwijderd

Heb je zelf al onderzoek gedaan en wat gevonden? (LAA-beleid)

Verwijderd

Topicstarter
Ja 1 model bij de mediamarkt en verschillende amerikaanse sites, en ebay

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:55:Wat is je budget? 500-700 eu maar ik ben benieuwd wat iedereen vind, ik ben niet bang om te inporteren aangezien nederlandse sites de prijzen kunstmatig hooghouden
Wat een onzin.

Maar oke... Importeren dan maar. Hoop ik wel dat je het binnen Europa doet anders mag je alsnog aftikken bij de douane ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Nou verklaar jij eens hoe een laptop met dezelfde specuficaties, zelfs nog meer ddr4 ram (8gb vs 4gb) in amerika 600 dollar kost en in nederland 800 eu (omgerekend 944 dollar) ik vind 344 dollar extra exorbitant en vermoed dat de mediamarkt de prijzen kunstmatig hooghoudt omdat mensen het bereid zijn te betalen vanwege het vertrouwen in hun zogenaamde expertise verkopers die niet eens weten wat so-dimm geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al uitgerekend dat het met importeren uitkomt op 720 eu, maar ik wil het liefste dat hij gewoon leverbaar is in nederland voor een redelijke prijs

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:59:
...en vermoed dat de mediamarkt de prijzen kunstmatig hooghoudt omdat mensen het bereid zijn te betalen vanwege het vertrouwen in hun zogenaamde expertise verkopers die niet eens weten wat so-dimm geheugen is.
Ja want de mediamarkt bepaald ook voor hoeveel de overige winkels hun laptops verkopen, de stommerts! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Maar terug op topic, ik ben echt op zoek naar deze laptop

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:59:
Nou verklaar jij eens hoe een laptop met dezelfde specuficaties, zelfs nog meer ddr4 ram (8gb vs 4gb) in amerika 600 dollar kost en in nederland 800 eu
Omdat die 600 dollar die je noemt exclusief sales tax is.
Die 800 euro terugrekenen naar dollars is natuurlijk een beetje onzinnig.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat is met belasting (aka tax) 599 dollar

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb al een laptop gevonden (een clevo) voor 660 eu met een i7 7500, 8gb ram en een mx150 en 120gb ssd. Nu maar hopen dat die prijs nog wat gaat zakken... Kan ook gaan voor de clevo met de i5 7200u, 8gb ram, 1050ti 4gb en 120 gb ssd voor 800 eu.. Ook niet slecht, debating here xd

Verwijderd

Topicstarter
Tis denk ik de 140 eu wel waard

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mocht je meerdere posts achter elkaar willen plaatsen, gelieve je laatste post aan te passen.

Een GeForce MX150 presteert iets boven de GeForce GTX 950M en dat is geen hoogvlieger. Daarengtegen zit een GTX 1050 TI op het niveau van een GTX 970M en is die 2x zo snel. Voor 140,- meerprijs is dat voor mij een no-brainer.

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-11 15:15
Yep, tenzij je echt zeer budgetsgebonden bent zou ik voor de 1050ti gaan. Het beetje extra dat je betaalt voor zo veel meer prestatie is het zeker waard.

Verwijderd

@Verwijderd Misschien moet je hier eens kijken: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik mijn prijzen ook op gebaseerd... Maar ik wacht echt nog ff tot ik een mx150 laptop voor 500 eu kan krijgen, dat scheelt 300 eu dan en is genoeg voor mijn doeleinden.... De mx150 is bedoeld voor budget lsptops, nu maar hopen dat die rukwinkels niet de prijs onhoogjacken... Komt omdat de bedrijven (acer,asus,lenovo) geen aanbevolen consumentenprijs hebben afgesproken, waardoor er maar 1 halve harry van de mediamarkt er achter moet komen dat je er nog spelletjes mee kan spelen en dan krijgt het gelijk het predicaat gaming, plus 200 eu+ in prijs, zwendelartiesten die bol.com,mediamarkt, bcc

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 12:21 ]

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar denk je nou echt dat op een laptop van € 600-700 een paar honderd euro winstmarge zit? Je moet eerder aan 2-3% denken.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:39
evert1982 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:49:
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar denk je nou echt dat op een laptop van € 600-700 een paar honderd euro winstmarge zit? Je moet eerder aan 2-3% denken.
Als het dat al is. Kan je uit ervaring vertellen dat winstmarges op laptops in de Mediamarkt echt minimaal zijn. Als er al een winstmarge opzit. Soms gaan ze de deur uit voor minmarges. Een belachelijk verhaal van de TS, bovendien erg ongeïnformeerd. Zet lekker je Alu hoedje op zou ik zeggen.
Mediamarkt moet het vooral hebben van bijverkoop. (Startklaar maken, verzekeringen, antivirus ; dingen die je niet nodig hebt zeg maar...)

[ Voor 20% gewijzigd door WouterL op 09-08-2017 10:01 ]

Verwijderd

@Verwijderd Waarom praat jij zo denigrerend werknemers van de Mediamarkt -lees 'halve Harry-? Daar waar @evert1982 zich dan weer afvraagt; 'In wat voor wereld leef jij'? Hoe komt het trouwens dat jij zo ongeïnformeerd bent zoals @Wouter Lucassen dan weer aangeeft?

Er zitten nauwelijks winstmarges op laptops. De grootste winstmarges zitten op gadgets en kleine benodigdheden zoals screen-protectors, hoesjes e.d. voor o.a. tablets en telefoons....of een sleeve en laptoptassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maakt mij niet uit of de winkel er geld uit haalt, als de consument maar een goede prijs krijgt... Ze mogen allemaal failliet gaan, als het kon zou ik alles rechtstreeks van de fabrikant halen, cut out the middleman.

Over die halve harrys, ik heb gehoord van de mediamarkt telefoon medewerker dat er officiele mediamarkts zijn (groningen) en franchises(leeuwarden) bij de ene hebben ze demo-modellen en kun je spullen uittesten, geintresseerd personeel, en bij de ander is het meer een soort kijkwinkel waar je dingen kunt halen maar ze eigenlijk een beetje de oudere modellen zetten voor verkoop... Aldus de telefoniste... Ik snap het wel als ik daar zou moeten werken zou ik ook minder interesse hebben, beetje outlet idee.

Mod er mag een slotje op, ik heb genoeg info

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 23:27 ]

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:16:
Maakt mij niet uit of de winkel er geld uit haalt, als de consument maar een goede prijs krijgt...
Wat vind jij een goede prijs? Ik vermoed dat alleen intel en nvidia qua componenten een redelijke marge zouden kunnen behalen omdat ze ieder maar één concurrent hebben (AMD), die momenteel voor laptops in jouw prijsklasse ook nog eens weinig weerstand biedt. Alle andere componenten in laptops worden door zoveel fabrikanten gemaakt dat de prijzen daarvoor echt wel naar het laagst haalbare worden gedreven. Op het type laptop dat jij zoekt is voor fabrikanten ook niet zoveel winst te pakken, omdat het zo snel mogelijk voor zo min mogelijk moet zijn. Daar kunnen ze zich niet echt op onderscheiden. Geloof ons nou maar dat de prijzen van laptops met i5, 8GB ram, SSD en mx150 niet allemaal met honderden euro's naar beneden kunnen.
Ze mogen allemaal failliet gaan, als het kon zou ik alles rechtstreeks van de fabrikant halen, cut out the middleman.
Waarom denk je dat velen dat niet doen? Het is duurder om 1 laptop aan elke individuele consument te verkopen dan hele partijen in één keer naar retailers te schuiven. En als ze wel direct aan consumenten zouden gaan leveren zul je begrijpen dat de prijs dan ook zal stijgen naar (praktisch) hetzelfde niveau als dat van de mediamarkt. Dat zie je ook terug bij bijvoorbeeld Dell, HP en lenovo. Daar kun je direct laptops van de fabrikant kopen, maar vaak betaal je dan nog meer dan bij resellers.

Maar goed, neem aan dat je zit te trollen.

[ Voor 16% gewijzigd door LukasW op 10-08-2017 00:32 ]

Verwijderd

Over die halve harrys, ik heb gehoord van de mediamarkt telefoon medewerker dat er officiele mediamarkts zijn (groningen) en franchises(leeuwarden) bij de ene hebben ze demo-modellen en kun je spullen uittesten, geintresseerd personeel, en bij de ander is het meer een soort kijkwinkel waar je dingen kunt halen maar ze eigenlijk een beetje de oudere modellen zetten voor verkoop... Aldus de telefoniste... Ik snap het wel als ik daar zou moeten werken zou ik ook minder interesse hebben, beetje outlet idee.

Mod er mag een slotje op, ik heb genoeg info
Dus jij vind mensen bij een standaard 'kijkwinkel'....een winkel waar je dus kunt kijken en kopen, maar niet mag uittesten per definitie 'Halve Harries' en beticht hen er gemakshalve ook nog eens van dat zij minder 'verkoop interesse' zouden hebben...omdat jij zelf er minder interesse in zou hebben om daar te werken?

Wat is er verder mis met een outlet idee wanneer je weet dat er ook mensen zijn met een kleinere portemonnee....die geen al te hoge eisen stellen aan een laptop en die niet kijken naar de nieuwste modellen, maar toch graag een laptop willen hebben of nodig hebben en genoegen (kunnen) nemen met een overjarig model laptop omdat dat voor hen betaalbaarder is?

Als jij een slotje op dit topic wilt, dan moet je bij @DaMarcus zijn, maar jouw denigrerende en veroordelende bijdrages in dit topic slaan totaal nergens op en zijn uitermate respectloos naar mensen toe die wel gewoon (willen) werken.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Maakt mij niet uit of de winkel er geld uit haalt, als de consument maar een goede prijs krijgt... Ze mogen allemaal failliet gaan, als het kon zou ik alles rechtstreeks van de fabrikant halen, cut out the middleman.
Wauw, wat is deze thread vermakelijk en hebben de mensen die jou hebben geholpen een engelen geduld.
Pagina: 1