Sony KD-55XD8505 i.c.m. Samsung home cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hallo,

Ik heb sindskort een nieuwe Sony Bravia TV.
Onlangs probeerde ik mijn Samsung home cinema set te installeren. Normaal gesproken laat ik het geluid over mijn 5.1 set gaan, van Ziggo box en PS4.

Ik krijg echter alleen maar uit 2 boxen geluid. I.p.v. 5 en mijn subwoofer.

Aangesloten met een optische kabel en via instellingen van Sony tv het geluid op audiosysteem gezet.

Ik kan verder niks vinden qua opties. Weten jullie hoe ik er voor kan zorgen dat er geluid uit al mijn boxen komt? Bij het testen van het geluid via Samsung systeem doen ze het allemaal (test toon).

Geluid via Netflix en/of YouTube app komt ook alleen via 2 boxen ipv 5.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Graag even duidelijk aangeven welke kabels hoe lopen. "Aangesloten met een optische kabel" is weinig concreet. Zou overigens ook erg helpen als je even wat typenummers geeft. Vooral van de home cinema in dit geval.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Bedankt voor je bericht. Het gaat om de Samsung HT-D5530

Optisch out op TV naar Optisch IN op Home cinema systeem.

Verder loopt er een HDMI kabel van TV naar (out) home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je niet liever gewoon Arc gebruiken?
Dus ziggo box en ps4 via hdmi naar de TV en vanuit de TV hdmi naar de Samsung

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij ondersteund je samsung ARC.
Zal de HDMI op je TV aansluiten op de Poort met ARC en dan in de settings aangeven dat je audio wilt doorlussen. Dan krijg je meestal wel opties voor DD of DTS.
Dan kan de optische kabel weg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Dat heb ik ook geprobeerd. Via de Samsung instellingen HDMI audio op aan gezet. Alle apparaten op TV en dan een HDMI tv (arc) naar HDMI in naar Samsung home cinema.

De instelling van HDMI audio gaat echter steeds automatisch op uit staan als ik terug Ga, en het blijft heel stil. Geen 1 van de boxen doen het dan.
Pagina: 1