Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
na fikse tijd mensen te adviseren hun pc samenstellen en bouwen van pc's ben ik aan de beurt, hopelijk kan een andere mede tweaker wat advies geven(Yourivd1 bijvoorbeeld ;) ). het word zowel een pc voor de looks en performance

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
spellen zoals: COD WWII, titanfall 2 en far cry 5
verder 3d tekenen in inventor en progammeren in arduino en easysoft

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1300-1400 inclusief monitor(de lg 29UM68-p)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen randapparatuur(toetsenbord en muis)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat in het lijstje staat.. behalve een SSD, het past niet goed in me bugdet. ik schaf er later wel eentje aan voor grote games en progammas. en geen netwerkkaart, ik heb van de week al een lan kabel naar me kamer getrokken(nu voor me RPi)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb het niet zo op MSI en ASUS het zijn prima merken maar je betaald wat vaker meer voor de prijs dan bij Asrock, Gigabyte en EVGA

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zolang het in de fractal kast past is het prima, hij komt in een open kast te staan(kast zonder deuren, 60cm ikea kast) dus een goede airflow is nodig. ik ga later extra fans aanschaffen

Ga je overklokken?
in de toekomst puur experimenteel, misschien naar de waarden van de 1600x, maar ik weet dat het zelf verder het geld niet waard is

Wat verwacht je van ons?
wat kan ik veranderen/verbeteren? het moederbord is iets duurder, maar ik heb de fan poorten nodig. en de looks vind ik ook een punt. ik wil mijn build het liefts zwart/wit hebben met een multi led optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 207,50€ 207,50
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 192,65€ 192,65
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8GB€ 309,-€ 309,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,95€ 65,95
1Fractal Design Define C TG€ 100,-€ ??,-
1LG 29UM68-P Zwart€ 260,15€ 260,15
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 17,90€ 17,90
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FB/8€ 71,75€ 71,75
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
1Kingston A400 120GB€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.368,90

ik heb de verwachte prijs van de fractal design define c tg verwerkt in de rml

als de build prima is, is het het waard om wat meer geld uit te geven voor (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W 16gb ram? de upgrade zal binnen het bugdet vallen. en meer Hz levert meer FPS op met ryzen. :D ik heb de ram nodig bij het 3d tekenen en de verschillende games.

ik ga de build einde deze maand begin volgende maand aanschaffen. ik weet het ik ben vroeg. maar de rx 580 heeft een lange levertijd dus ik wil hem vroegtijdig bestellen.

dus,
1. is dit een prima build? en waar kan ik op besparen?
2. is het handing om gelijk die 16gb ram aan te schaffen, of zal ik er even mee moeten wachten?
3. wat zijn goede fans die ik later kan aanschaffen voor in me kast?
4. past alles wel goed bij elkaar, kwa performance?

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een duur X370 mobo ipv bijv. pricewatch: Asus ROG Strix B350-F Gaming? De prijs is het verschil tussen 8GB of 16GB ram. Dan is dat laatste meer waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met hierboven. Kan je daarna meteen een SSD erbij zetten, want kom op, 1K voor een game pc en geen SSD is niet meer van deze tijd.

offtopic:
Haal even die center tags wegs. Dit leest erg vervelend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 00:09
Ook eens met beide hierboven. De 2TB kun je wel houden als data schijf, maar van een SSD heb je zoveel profijt. Prima SSD, wordt vaak aangeraden pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB (schijf bevalt mij meer dan prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 00:35
br00ky schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:54:
Eens met hierboven. Kan je daarna meteen een SSD erbij zetten, want kom op, 1K voor een game pc en geen SSD is niet meer van deze tijd.
Helemaal mee eens. Waarschijnlijk weet je de voordelen al zal ze voor de zekerheid nog even opnoemen: het opstarten van Windows gaat veel sneller, de read en write's snelheden zijn 4 à 5 keer zo hoog, games starten sneller op en sommige games halen hogere fps(verschil is echter wel minimaal).

Als je toch genoeg opslagruimte wilt behouden kan je kiezen voor 250GB SSD en de 2TB HDD die je nu hebt. Dan past het nog net binnen je budget en je gaat het verschil echt merken. Ik heb zelf goede ervaringen met Samsung, SanDisk en Crucial SSD. Kingston en WD zijn ook goed gereviewed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:46:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zolang het in de fractal kast past is het prima, hij komt in een open kast te staan(kast zonder deuren, 60cm ikea kast) dus een goede airflow is nodig. ik ga later extra fans aanschaffen
Hoe zie je dit precies voor je? Wil je hem overdwars in een 60*60 hokje plaatsen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Hoe zie je dit precies voor je? Wil je hem overdwars in een 60*60 hokje plaatsen?
diagonaal in de kast. de kast is 40cm diep. en de fractal case is 40cm diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

diagonaal in de kast. de kast is 40cm diep. en de fractal case is 40cm diep
Is de achterkant van die kast ook open? Zo niet denk ik dat je met een deftig potje gamen, best wat warmte gaat opsluiten in dat "hok"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Is de achterkant van die kast ook open? Zo niet denk ik dat je met een deftig potje gamen, best wat warmte gaat opsluiten in dat "hok"
Wat gaten boren in de kast kan dan iig geen kwaad, is misschien ook wel zo handig ivm kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:52:
Waarom een duur X370 mobo ipv bijv. pricewatch: Asus ROG Strix B350-F Gaming? De prijs is het verschil tussen 8GB of 16GB ram. Dan is dat laatste meer waard.
die €50 extra wil ik voor de looks wel neerleggen.
br00ky schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:54:

offtopic:
Haal even die center tags wegs. Dit leest erg vervelend :).
ik steek die €60 liever in de looks van een moederbord. dan een SSD er zit een SSD in me laptop en ik ben er erg tevreden mee. maar ik hoef niet perse een pc te hebben die 20 seconden sneller opstart en daarvoor €60 voor neer moeten leggen.
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

https://www.dropbox.com/s/pazkpa379w6wi2b/Knipsel.PNG?dl=0
zo komt de behuizing in de kast te staan. en ja de achterkant is dicht. maar de case is veel kleiner dan de kast (het is niet me mooiste tekening.)

[ Voor 19% gewijzigd door Derekboy2000 op 05-08-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:20:
[...]
ik steek die €60 liever in de looks van een moederbord. dan een SSD er zit een SSD in me laptop en ik ben er erg tevreden mee. maar ik hoef niet perse een pc te hebben die 20 seconden sneller opstart en daarvoor €60 voor neer moeten leggen.
Juist omdat je een SSD in je laptop hebt, zou je dit echt niet meer moeten willen. Je gaat hier echt spijt van krijgen, mark my words... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 05-08-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:20:
die €50 extra wil ik voor de looks wel neerleggen.
Eigen keus. Wij adviseren objectief. Aan jou om keuzes mbt looks e.d. te maken
Het laden van maps e.d. gaat ook een stuk sneller hè.
Maar goed, jouw keus.
Wil je de stock AMD koeler wel behouden dan?
Is nou ook niet moeders mooiste ;)
[afbeelding]
zo komt de behuizing in de kast te staan. en ja de achterkant is dicht. maar de case is veel kleiner dan de kast
Afmeting van de kast maakt niets uit. Al was het een luciferdoosje.
Het gaat om de warmte die vooral de cpu en gpu produceren, welke uitgeblazen wordt en opgesloten zal zitten in de kast. Vervolgens ga je (een deel) van diezelfde warme lucht weer aanzuigen om te koelen. Ergo, niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Eigen keus. Wij adviseren objectief. Aan jou om keuzes mbt looks e.d. te maken

[...]

Het laden van maps e.d. gaat ook een stuk sneller hè.
Maar goed, jouw keus.
Wil je de stock AMD koeler wel behouden dan?
Is nou ook niet moeders mooiste ;)

[...]

Afmeting van de kast maakt niets uit. Al was het een luciferdoosje.
Het gaat om de warmte die vooral de cpu en gpu produceren, welke uitgeblazen wordt en opgesloten zal zitten in de kast. Vervolgens ga je (een deel) van diezelfde warme lucht weer aanzuigen om te koelen. Ergo, niet optimaal
ik heb aan de ssd lang zitten denken. ik weet dat het veel voordelen heeft. ik ga ook marktplaats en vraag en aanbod in de gaten houden voor een mooie 2e hands ssd. of ze moeten ineens heel goedkoop worden. maar ik heb gister nog een pc helpen bouwen zonder ssd en hij starten met 40sec op.

de amd stock cooler vind ik er mooier uitzien uit als een intel stock cooler. ik ga ook later investeren in misschien zelfs closed loop cooler voor me cpu. maar dat past nu nog niet in me bugdet.

en de airflow. ik heb het besproken met een icter uit de omgeving, hij zei dat het wat warmer word dan normaal. en als ik er wat meer fans in steek om de airflow intake te forseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

ik heb aan de ssd lang zitten denken. ik weet dat het veel voordelen heeft. ik ga ook marktplaats en vraag en aanbod in de gaten houden voor een mooie 2e hands ssd. of ze moeten ineens heel goedkoop worden. maar ik heb gister nog een pc helpen bouwen zonder ssd en hij starten met 40sec op.
Ik probeer het nog 1 keer, daarna laat ik het los ;). Nu nog een pc bouwen zonder SSD is zonde. 40 seconden lijkt kort, maar echt traag. Mijn oude laptop met karige Celeron boot in 10 seconden naar W10 bureaublad.

En het gaat niet alleen om booten, ook de meeste games hebben er baat bij. Ga er maar vanuit dat je keer op keer als laatste zult gaan spawnen in je multiplayer games. Dat is gewoon zonde bij een build is als deze. Afijn, eigen keus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zodra mijn pc er 40 seconden over doet, zet ik het raam open en kijk ik hoever hij stuitert vanaf de 2e verdieping ;w moet je echt niet meer willen joh
de amd stock cooler vind ik er mooier uitzien uit als een intel stock cooler. ik ga ook later investeren in misschien zelfs closed loop cooler voor me cpu. maar dat past nu nog niet in me bugdet.
Je kunt ook ruimte maken door dat dure mobo aan de kant te schuiven ;) Gaat je qua prestaties iig meer brengen.
en de airflow. ik heb het besproken met een icter uit de omgeving, hij zei dat het wat warmer word dan normaal. en als ik er wat meer fans in steek om de airflow intake te forseren.
Dan.... ??? Dan forceer je toch alsnog een overdruk middels warme lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
br00ky schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

Ik probeer het nog 1 keer, daarna laat ik het los ;). Nu nog een pc bouwen zonder SSD is zonde. 40 seconden lijkt kort, maar echt traag. Mijn oude laptop met karige Celeron boot in 10 seconden naar W10 bureaublad.

En het gaat niet alleen om booten, ook de meeste games hebben er baat bij. Ga er maar vanuit dat je keer op keer als laatste zult gaan spawnen in je multiplayer games. Dat is gewoon zonde bij een build is als deze. Afijn, eigen keus :).
ik was hem er al tussen aan het zetten. ik had het even erover tegen me vader en hij schiet hem voor tegen de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

ik was hem er al tussen aan het zetten. ik had het even erover tegen me vader en hij schiet hem voor tegen de tijd
Verstandige vader heb je ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
offtopic:
ik heb hem vorig jaar overgehaald om een SSD in zijn laptop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

offtopic:
ik heb hem vorig jaar overgehaald om een SSD in zijn laptop te zetten..
En sindsdien wil hij niet meer zonder en is hij dermate overtuigd dat hij het niet toestaat dat jij een systeem zonder ssd besteld :9

Maar om mijn grote held @br00ky te citeren: "Ik probeer het nog 1 keer, daarna laat ik het los"
Baseer je build aub wat meer op prestaties ipv kleurtjes. Je bouwt een systeem om te gamen. Kijk jij straks tijdens het gamen naar de lagere FPS of naar die mooie kleurtjes door het venstertje van je case?
Ik snap dat een game-systeem er ook gaaf uit mag zien. Maar je hebt hier in mijn ogen gewoon net niet het budget voor. Zorg liever dat je er qua prestaties het maximale uithaalt. Heb je uiteindelijk veel en veel meer plezier van. Geloof mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Zodra mijn pc er 40 seconden over doet, zet ik het raam open en kijk ik hoever hij stuitert vanaf de 2e verdieping ;w moet je echt niet meer willen joh

[...]

Je kunt ook ruimte maken door dat dure mobo aan de kant te schuiven ;) Gaat je qua prestaties iig meer brengen.

[...]

Dan.... ??? Dan forceer je toch alsnog een overdruk middels warme lucht?
ik zwem momenteel niet in het geld, en over waterkoeling heb ik op het moment nog 0 kennis. ik heb de afgelopen tijd alles zitten lezen of freesync en g-sync. en ben nog niet gekomen aan de waterkoeling.

als ik een ander mooi moederbord kies schiet ik hier €30 mee op.

en de koeling ga ik wel even onderzoeken. me broer doet technische natuurkunde en ik doe mechatronica. :*) koeling is nu me minste zorg. en door het schuin zetten kwam ik eigenlijk op het idee dat de warme lucht me kamer in word geblazen en de koele lucht van buiten naar binnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:00:
[...]

Maar om mijn grote held @br00ky te citeren:
offtopic:
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Gisteren bij een vriend van me zijn HDD naar een SSD gemigreerd. Zodra Steam of Windows stond te updaten, kon je gewoon niks meer doen op die computer. Nu met SSD gaat het probleemloos. Even als voorbeeld :)
offtopic:
Ben jij gevoelig voor "slijmen bij de baas" ja? goed om te weten ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Ruubster op 05-08-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En juist daarom heb je dit topic geopend. Zodat we samen met jou, de maximale prestaties uit een "beperkt" budget kunnen halen.
Als je mooiigheid wil koop je maar een schilderij bij de Ikea :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

En juist daarom heb je dit topic geopend. Zodat we samen met jou, de maximale prestaties uit een "beperkt" budget kunnen halen.
Als je mooiigheid wil koop je maar een schilderij bij de Ikea :P
die heb ik al O-)

maar oke. je hebt gelijk ik weet het. ik zal een ander iets goedkoper moederbord zoeken. wel met genoeg fan poorten. en als optioneel leds ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

die heb ik al O-)

maar oke. je hebt gelijk ik weet het. ik zal een ander iets goedkoper moederbord zoeken. wel met genoeg fan poorten. en als optioneel leds ;)
Kijk, now we're talking d:)b

Kijk b.v. eens hier naar;
pricewatch: Asus Prime B350-Plus

Heb je een geweldig mobo aan, maar scheelt gewoon bijna 100 euro.
Die 100 euro betekent dat je een 256gb ssd en 16gb ipv 8gb ram kunt bestellen.
Pure winst, want op het mobo lever je letterlijk 0.0 prestaties in!

De voeding kan op zijn beurt ook goedkoper door te kiezen voor een 450wattertje.
Bespaar je weer een paar tientjes.
Als je die euro's nou uitgeeft voor een paar ledstrips, heb je hetzelfde effect maar een veel krachtiger systeem waar je veel langer plezier van gaat hebben.

Wat betreft de fanpoorten. Je kunt ten eerste prima 2 fans op 1 header knallen. Daarnaast heb je voor 2 tientjes een fancontroller.
Zou bij zaken als mobo echt even puur kijken naar de basis. Voor de overige luxe zijn vaak prima alternatieven te vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
Ruubster schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:02:
Ben jij gevoelig voor "slijmen bij de baas" ja? goed om te weten ;)
Nope... Ik ben juist de overgevoelige rakker. @br00ky reageert puur op deze manier omdat hij weet dat ik mentaal instort als ik geen bevestiging krijg :P

[ Voor 25% gewijzigd door Switchie op 05-08-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Kijk, now we're talking d:)b

Kijk b.v. eens hier naar;
pricewatch: Asus Prime B350-Plus

Heb je een geweldig mobo aan, maar scheelt gewoon bijna 100 euro.
Die 100 euro betekent dat je een 256gb ssd en 16gb ipv 8gb ram kunt bestellen.
Pure winst, want op het mobo lever je letterlijk 0.0 prestaties in!

De voeding kan op zijn beurt ook goedkoper door te kiezen voor een 450wattertje.
Bespaar je weer een paar tientjes.
Als je die euro's nou uitgeeft voor een paar ledstrips, heb je hetzelfde effect maar een veel krachtiger systeem waar je veel langer plezier van gaat hebben.

Wat betreft de fanpoorten. Je kunt ten eerste prima 2 fans op 1 header knallen. Daarnaast heb je voor 2 tientjes een fancontroller.
Zou bij zaken als mobo echt even puur kijken naar de basis. Voor de overige luxe zijn vaak prima alternatieven te vinden zonder de hoofdprijs te betalen.

[...]

Nope... Ik ben juist de overgevoelige rakker. @br00ky reageert puur op deze manier omdat hij weet dat ik mentaal instort als ik geen bevestiging krijg :P
de voeding laat ik maar zo. er word een 500W voeding aan geraden bij de rx580.
de mobo daarintegen, waarom zoveel rood?... ik zie rood als de kleur van chaos(ik weet het ik lees teveel boeken).. eerst ga ik eten, dan onderzoek ik het wel even. en met dit bugdet moet ik inderdaad minder naar de looks kijken :/ ;)

en fan hubs zijn gruwelijk duur. voor 2 tientjes heb je een oncontroleerbare die altijd op 100% draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

de mobo daarintegen, waarom zoveel rood?... ik zie rood als de kleur van chaos(ik weet het ik lees teveel boeken).. eerst ga ik eten, dan onderzoek ik het wel even. en met dit bugdet moet ik inderdaad minder naar de looks kijken :/ ;)

en fan hubs zijn gruwelijk duur. voor 2 tientjes heb je een oncontroleerbare die altijd op 100% draait
Kijk dan eens naar de MSI b350 gaming pro carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:23:
Er wordt wel meer aangeraden.
Fabrikanten houden dit altijd (veel) te hoog aan omdat er ook consumenten zijn die komen aanzetten met Sweex voedingen die in praktijk amper de helft leveren ;)

Geloof me. Jouw build tikt onder full load niet eens de 300w aan.
Gooi er knalgroende leds in voor een tientje en van dat hele rood zie je niets meer terug. Maar verder inderdaad omdat je voor dit budget beter voor prestaties kunt kiezen
Dan heb je je huiswerk toch niet goed gedaan vrees ik:

http://www.aquatuning.nl/...ZVsYWdbmF3CxoChe4QAvD_BwE

Maar goed... Waarom zouden b.v. 2 topfans of 2 frontintakes niet op 1 header kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Er wordt wel meer aangeraden.
Fabrikanten houden dit altijd (veel) te hoog aan omdat er ook consumenten zijn die komen aanzetten met Sweex voedingen die in praktijk amper de helft leveren ;)

Geloof me. Jouw build tikt onder full load niet eens de 300w aan.

[...]

Gooi er knalgroende leds in voor een tientje en van dat hele rood zie je niets meer terug. Maar verder inderdaad omdat je voor dit budget beter voor prestaties kunt kiezen

[...]

Dan heb je je huiswerk toch niet goed gedaan vrees ik:

http://www.aquatuning.nl/...ZVsYWdbmF3CxoChe4QAvD_BwE

Maar goed... Waarom zouden b.v. 2 topfans of 2 frontintakes niet op 1 header kunnen zitten?
Ik wil gewoon een modulaire voeding hebben. Ik word gek van die gruwelijk lange kabels die niks liggen te doen
En daarmee zijn ze al wat duurder. Dus is dit nog een goedkopere uitvoering.

De case heeft geen 5,25" Bay.. en de 3,5" variaten zijn erg duur. Of naar 3 PINS headers
En een splitter zou kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:51:
[...]

Ik word gek van die gruwelijk lange kabels die niks liggen te doen
Mwa, achter de moederbordtray van de Fractal zie je die niet hoor. Een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zou dus een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De case heeft geen 5,25" Bay.. en de 3,5" variaten zijn erg duur. Of naar 3 PINS headers
Je zou inderdaad spontaan een hypotheekadviseur bellen voor die € 14.95
https://www.vivolanda.nl/...nxvCJcf0FGbhoCiBYQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Mwa, achter de moederbordtray van de Fractal zie je die niet hoor. Een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zou dus een optie kunnen zijn.
Sterker nog, van heel de voeding zie je niets. Ruimte zat voor kabels onder de psu-cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Ik wil gewoon een modulaire voeding hebben. Ik word gek van die gruwelijk lange kabels die niks liggen te doen
En daarmee zijn ze al wat duurder. Dus is dit nog een goedkopere uitvoering.

pricewatch: Corsair CX450M

Alstu.... Meer dan voldoende prik voor jouw systeem, zelfs met stevige overclock.
Daarnaast gewoon modulair, net als jouw model.
Het enige dat "vast" zit is de 24 pins en de 4+4eps maar die ga je ook gewoon nodig hebben. Ergo, exact dezelfde prestaties als jouw model maar toch weer 4 tientjes bespaard. Alstublieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8GB€ 309,-€ 309,-
1Fractal Design Define C TG€ 100,-€ 0,-
1LG 29UM68-P Zwart€ 260,15€ 260,15
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 17,90€ 17,90
1Adata XPG Z1 AX4U300038G16-DBZ€ 132,07€ 132,07
1Corsair TX550M V2€ 72,-€ 72,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,03
  • 275GB SSD tegenover 120GB
  • Sneller geheugen en ook nog eens 16GB tegenover 8GB. Met de 1x 8GB die je nu trouwens in de topic start hebt staan ga je lang niet alles uit je systeem halen. Single channel is een kneiter harde bottleneck voor Ryzen.
  • Een wat goedkopere voeding welke semi-modulair is maar kwalitatief weinig minder is dan een RM550x. Alleen de 24 pins en 4+4 pins zitten direct aan de voeding vast, maar die gebruik je toch altijd.
  • Het moederbord dat hierboven al door @Wekko306 is genoemd. Deze heeft 7 kleuren led-verlichting waar je uit kan kiezen + het kan ook uit. Daarnaast zijn er 4 system fan headers aanwezig en alle moderne aansluitingen zoals USB 3.1 Type-C Gen 2 + M.2.
De videokaart kan trouwens best maanden duren voordat je die geleverd gaat krijgen voor €309.-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinikben
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Er is aangegeven dat hij voor €309 bij azerty te leveren is met levertijd 12 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinikben
Ook krijg je als ik het goed heb bij de msi b350 gaming pro carbon €10 euro steam tegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Calvinikben schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:07:
Er is aangegeven dat hij voor €309 bij azerty te leveren is met levertijd 12 dagen?
Houd dat vast ;)
Geloof me, die gaan over 12 dagen niet leveren voor 309 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinikben
Amd vega kaarten zijn goed voor mining heb ik gelezen, dus hopelijk worden gpu prijzen weer snel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Je zou inderdaad spontaan een hypotheekadviseur bellen voor die € 14.95
https://www.vivolanda.nl/...nxvCJcf0FGbhoCiBYQAvD_BwE
Er zit geen 5,25" Bay in de fractal. Dus die kunnen niet eens in de case
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:21:
[...]

Houd dat vast ;)
Geloof me, die gaan over 12 dagen niet leveren voor 309 euro.
Dat maakt mij niks uit. Ik doe dit voor een rede zo vroeg. Ik vermeld het ook in het eerste bericht

[ Voor 22% gewijzigd door Derekboy2000 op 05-08-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

Er zit geen 5,25" Bay in de fractal. Dus die kunnen niet eens in de case
Vereiste Bays: 3,5" extern 1

Maar als je het beter weet zijn we echt niet de beroerdste om onze goedbedoelde hulp te staken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:03:
[...]

Vereiste Bays: 3,5" extern 1

Maar als je het beter weet zijn we echt niet de beroerdste om onze goedbedoelde hulp te staken hoor.
Als je hem bekijkt lijkt het me toch echt dat hij in een Bay moet.

Ik heb niet heel veel tijd in de pauze van pirates of the caribean

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Als je hem bekijkt lijkt het me toch echt dat hij in een Bay moet.

Ik heb niet heel veel tijd in de pauze van pirates of the caribean
Owww wacht. Je hebt helemaal gelijk. Mijn welgemeende excuses!
Ik keek naar de interne bays. My bad....
Als je mij zoekt, ik sta in de hoek met een papieren hoedje met de tekst "ik moet beter lezen" ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Owww wacht. Je hebt helemaal gelijk. Mijn welgemeende excuses!
Ik keek naar de interne bays. My bad....
Als je mij zoekt, ik sta in de hoek met een papieren hoedje met de tekst "ik moet beter lezen" ;w
_O- whahaha geen probleem. Ik lees ook wel is iets verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
br00ky schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Ik kom wel is bij een LAN party hier en daar. Er was iemand met een fractal design define C die een harde schijf Bay heeft moeten opofferen om de kabels überhaupt onder de cover te houden. Het klinkt overdreven. Maar ik heb echt niet alle kabels nodig. Dus het liefst helemaal of semi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:11:
Ik kom wel is bij een LAN party hier en daar. Er was iemand met een fractal design define C die een harde schijf Bay heeft moeten opofferen om de kabels überhaupt onder de cover te houden. Het klinkt overdreven. Maar ik heb echt niet alle kabels nodig. Dus het liefst helemaal of semi
Het enige verschil voor jou tussen modulair of niet is het verschil tussen de ongebruikte kabels onder de cover of in je sokkenlade.
Ik snap echt werkelijk niet waarom je extra geld uitgeeft aan dit soort onzin.
Heb je die bays nodig? Volgens mij niet. Dus hoezo is het "opofferen"? Haal ze er lekker uit en plof er wat kabels neer. Niemand die het ziet d:)b

Overigens moet je het uiteindelijk helemaal zelf weten hoor. Jouw geld.
Maar wat is dan precies de reden dat je advies komt vragen? Wij adviseren logischerwijs op basis van " feiten". Als jij beslissingen neemt op basis van gevoel, zijn onze adviezen per definitie zinloos en jammer van de tijd en moeite

PS. Ironische is overigens, dat de enige kabels die je met de 550x uitspaart, waarschijnlijk niet eens op passende voeding te vinden zijn. Die extra set sata's en 6+2 komt omdat je gewoon een veel te zware voeding bestelt. Een tweede 6+2 zal je logischerwijs op menig 400w a 450w uberhaubt niet aantreffen

[ Voor 28% gewijzigd door Switchie op 05-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Het enige verschil voor jou tussen modulair of niet is het verschil tussen de ongebruikte kabels onder de cover of in je sokkenlade.
Ik snap echt werkelijk niet waarom je extra geld uitgeeft aan dit soort onzin.
Heb je die bays nodig? Volgens mij niet. Dus hoezo is het "opofferen"? Haal ze er lekker uit en plof er wat kabels neer. Niemand die het ziet d:)b

Overigens moet je het uiteindelijk helemaal zelf weten hoor. Jouw geld.
Maar wat is dan precies de reden dat je advies komt vragen? Wij adviseren logischerwijs op basis van " feiten". Als jij beslissingen neemt op basis van gevoel, zijn onze adviezen per definitie zinloos en jammer van de tijd en moeite

PS. Ironische is overigens, dat de enige kabels die je met de 550x uitspaart, waarschijnlijk niet eens op passende voeding te vinden zijn. Die extra set sata's en 6+2 komt omdat je gewoon een veel te zware voeding bestelt. Een tweede 6+2 zal je logischerwijs op menig 400w a 450w uberhaubt niet aantreffen
Goed punt, en ik vraag advies omdat ik het niet zeker weet.
Ik zal een van de boven gegeven voedingen erin zetten.
En ik weet het ik ben een lastige. Ik weet nooit 100% zeker wat ik nu eigenlijk wil :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:36:
[...]
En ik weet het ik ben een lastige. Ik weet nooit 100% zeker wat ik nu eigenlijk wil :D
Och, ik woon al 6 jaar samen met zo'n type. Ik ben inmiddels wel wat gewend :p

Maar het is natuurlijk helemaal niet erg dat je dingen niet weet hè.
We vinden het juist gaaf dat mensen van jouw leeftijd ook geïnteresseerd zijn in technologie en lekker aan het stoeien zijn met allerlei onderdelen.
Joh, toen ik 17 was wist ik nog lang niet zoveel als jij nu al weet.
Ik wist hooguit dat je geen lucifers in de ventilatiegaten van een voeding moest drukken :|

Enfin... We zitten hier echt niet om voor de gein iemand een oor aan te naaien. Je beseft waarschijnlijk half niet hoeveel zoekwerk e.d. wij investeren om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. Natuurlijk hoef je echt niet alles van ons 1 op 1 over te nemen. Het is en blijft natuurlijk jouw geld en jouw pc. Maar als meerdere mensen aangeven dat je gigantisch veel geld kunt besparen zonder prestaties in te leveren, dan zou het wel fijn zijn als je hier wat minder eigenwijs op reageert. Nogmaals, we investeren onze vrije tijd om jou zo goed mogelijk te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

Och, ik woon al 6 jaar samen met zo'n type. Ik ben inmiddels wel wat gewend :p

Maar het is natuurlijk helemaal niet erg dat je dingen niet weet hè.
We vinden het juist gaaf dat mensen van jouw leeftijd ook geïnteresseerd zijn in technologie en lekker aan het stoeien zijn met allerlei onderdelen.
Joh, toen ik 17 was wist ik nog lang niet zoveel als jij nu al weet.
Ik wist hooguit dat je geen lucifers in de ventilatiegaten van een voeding moest drukken :|

Enfin... We zitten hier echt niet om voor de gein iemand een oor aan te naaien. Je beseft waarschijnlijk half niet hoeveel zoekwerk e.d. wij investeren om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. Natuurlijk hoef je echt niet alles van ons 1 op 1 over te nemen. Het is en blijft natuurlijk jouw geld en jouw pc. Maar als meerdere mensen aangeven dat je gigantisch veel geld kunt besparen zonder prestaties in te leveren, dan zou het wel fijn zijn als je hier wat minder eigenwijs op reageert. Nogmaals, we investeren onze vrije tijd om jou zo goed mogelijk te helpen!
Ik zal morgen me build aanpassen naar de adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Derekboy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Ik zal morgen me build aanpassen naar de adviezen
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 299,-€ 299,-
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1LG 24MP48HQ Zwart€ 119,-€ 119,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 16,89€ 16,89
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,32

Bovenstaande specs zijn wat je imho minstens moet willen, als je een bedrag a 1300 / 1400 euro gaat uitgeven aan een pc.

Op basis van 1400,- budget heb je met dit systeem nog zo'n 250,- "speelgeld" over om b.v. een wat luxere case, led stripjes, what so ever te kopen.

Offfff... je doet zoiets;
Geen lampjes maar gewoon brute kracht! oOo

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC€ 469,-€ 469,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Kingston HyperX Predator HX430C15PB2K4/16€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.424,85

[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 05-08-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinikben
Is er een groot verschil tussen de msi b350 pc mate moederbord en een wat duurdere msi gaming pro carbon? Is het die 30 euro extra waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derekboy2000
Switchie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 299,-€ 299,-
1LG 24MP48HQ Zwart€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,32

Bovenstaande specs zijn wat je imho minstens moet willen, als je een bedrag a 1300 / 1400 euro gaat uitgeven aan een pc.

Op basis van 1400,- budget heb je met dit systeem nog zo'n 250,- "speelgeld" over om b.v. een wat luxere case, led stripjes, what so ever te kopen.

Offfff... je doet zoiets;
Geen lampjes maar gewoon brute kracht! oOo

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC€ 469,-€ 469,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Kingston HyperX Predator HX430C15PB2K4/16€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.424,85
Dat zijn 2 verdikkeme mooie pc's
Me voorkeur gaat toch eerder uit naar de eerste.
_/-\o_ en dat om 23:30 _/-\o_
En dan die €250 investeren in een upgrade hier en daar :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Derekboy2000 op 06-08-2017 10:22 . Reden: Dikke vingers ]

Pagina: 1