na fikse tijd mensen te adviseren hun pc samenstellen en bouwen van pc's ben ik aan de beurt, hopelijk kan een andere mede tweaker wat advies geven(Yourivd1 bijvoorbeeld
). het word zowel een pc voor de looks en performance
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
spellen zoals: COD WWII, titanfall 2 en far cry 5
verder 3d tekenen in inventor en progammeren in arduino en easysoft
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1300-1400 inclusief monitor(de lg 29UM68-p)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen randapparatuur(toetsenbord en muis)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat in het lijstje staat.. behalve een SSD, het past niet goed in me bugdet. ik schaf er later wel eentje aan voor grote games en progammas. en geen netwerkkaart, ik heb van de week al een lan kabel naar me kamer getrokken(nu voor me RPi)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb het niet zo op MSI en ASUS het zijn prima merken maar je betaald wat vaker meer voor de prijs dan bij Asrock, Gigabyte en EVGA
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zolang het in de fractal kast past is het prima, hij komt in een open kast te staan(kast zonder deuren, 60cm ikea kast) dus een goede airflow is nodig. ik ga later extra fans aanschaffen
Ga je overklokken?
in de toekomst puur experimenteel, misschien naar de waarden van de 1600x, maar ik weet dat het zelf verder het geld niet waard is
Wat verwacht je van ons?
wat kan ik veranderen/verbeteren? het moederbord is iets duurder, maar ik heb de fan poorten nodig. en de looks vind ik ook een punt. ik wil mijn build het liefts zwart/wit hebben met een multi led optie.
ik heb de verwachte prijs van de fractal design define c tg verwerkt in de rml
als de build prima is, is het het waard om wat meer geld uit te geven voor (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W 16gb ram? de upgrade zal binnen het bugdet vallen. en meer Hz levert meer FPS op met ryzen.
ik heb de ram nodig bij het 3d tekenen en de verschillende games.
ik ga de build einde deze maand begin volgende maand aanschaffen. ik weet het ik ben vroeg. maar de rx 580 heeft een lange levertijd dus ik wil hem vroegtijdig bestellen.
dus,
1. is dit een prima build? en waar kan ik op besparen?
2. is het handing om gelijk die 16gb ram aan te schaffen, of zal ik er even mee moeten wachten?
3. wat zijn goede fans die ik later kan aanschaffen voor in me kast?
4. past alles wel goed bij elkaar, kwa performance?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
spellen zoals: COD WWII, titanfall 2 en far cry 5
verder 3d tekenen in inventor en progammeren in arduino en easysoft
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1300-1400 inclusief monitor(de lg 29UM68-p)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen randapparatuur(toetsenbord en muis)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat in het lijstje staat.. behalve een SSD, het past niet goed in me bugdet. ik schaf er later wel eentje aan voor grote games en progammas. en geen netwerkkaart, ik heb van de week al een lan kabel naar me kamer getrokken(nu voor me RPi)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb het niet zo op MSI en ASUS het zijn prima merken maar je betaald wat vaker meer voor de prijs dan bij Asrock, Gigabyte en EVGA
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zolang het in de fractal kast past is het prima, hij komt in een open kast te staan(kast zonder deuren, 60cm ikea kast) dus een goede airflow is nodig. ik ga later extra fans aanschaffen
Ga je overklokken?
in de toekomst puur experimenteel, misschien naar de waarden van de 1600x, maar ik weet dat het zelf verder het geld niet waard is
Wat verwacht je van ons?
wat kan ik veranderen/verbeteren? het moederbord is iets duurder, maar ik heb de fan poorten nodig. en de looks vind ik ook een punt. ik wil mijn build het liefts zwart/wit hebben met een multi led optie.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 207,50 | € 207,50 |
1 | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | € 192,65 | € 192,65 |
1 | Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8GB | € 309,- | € 309,- |
1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Fractal Design Define C TG | € 100,- | € ??,- |
1 | LG 29UM68-P Zwart | € 260,15 | € 260,15 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,90 | € 17,90 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX426C15FB/8 | € 71,75 | € 71,75 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Kingston A400 120GB | € 55,- | € 55,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.368,90 |
ik heb de verwachte prijs van de fractal design define c tg verwerkt in de rml
als de build prima is, is het het waard om wat meer geld uit te geven voor (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W 16gb ram? de upgrade zal binnen het bugdet vallen. en meer Hz levert meer FPS op met ryzen.
ik ga de build einde deze maand begin volgende maand aanschaffen. ik weet het ik ben vroeg. maar de rx 580 heeft een lange levertijd dus ik wil hem vroegtijdig bestellen.
dus,
1. is dit een prima build? en waar kan ik op besparen?
2. is het handing om gelijk die 16gb ram aan te schaffen, of zal ik er even mee moeten wachten?
3. wat zijn goede fans die ik later kan aanschaffen voor in me kast?
4. past alles wel goed bij elkaar, kwa performance?
Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.