Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvanderL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
Dag Tweakers,

Ik heb laatst een monitor aangeschaft en die heb ik nu binnen. Toen ik hem opstartte kwam ik helaas tot de conclusie dat er over de rechtheld van het beeldscherm rode lijnen te zien zijn als er iets zwarts wordt laten zien. in het midden van het scherm loopt een rode lijn die ook te zien is bij een aantal andere kleuren.

Het gaat om de Asus mg279 Gaming monitor. Ik heb hem aangesloten met een mini displayport kabel in mijn GTX 1080. Ik heb alle poorten in de kaart geprobeerd en heb ook de drivers geupdated. Dus aan de videokaart kan het niet liggen. Heeft iemand een idee hoe het op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak eens een foto. Dit klinkt nog het meest als een hardware probleem van je monitor. Heb je toevallig een andere monitor die je kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvanderL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RKUldzAYrtOnTjE7fU4U6anL/full.jpg
Ik heb mijn oude monitor net losgekoppeld en deze deed het nog prima. Zat aangesloten via een vga > hdmi adapter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Monitor op onboard Gpu getest? Monitor op laptop oid getest?

[ Voor 3% gewijzigd door Technomania op 05-08-2017 17:15 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvanderL
Getest op laptop met HDMI, geeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 806553

Is er bij opstarten van het scherm een logo te zien? Zoja, zie je dan ook rode lijnen?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 806553 op 05-08-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvanderL
Bij het opstarten is een logo te zien, de rode lijnen gaan daar niet doorheen en naast de letters die in het rood staan trekken de lijnen ook niet door. De lijnen zijn op een wit scherm niet te zien, maar op blauw en grijs bijvoorbeeld wel. alleen minder erg als op het zwarte vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 806553

Dat begrijp ik niet helemaal. Zie je rode lijnen op het ASUS logo-scherm of niet? Zoja, dan is ie stuk.

Zonee, dan is hij of stuk, of het ligt aan de combinatie GPU/display. Wellicht dat andere refreshrate verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373031

Anoniem: 806553 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:09:
Dat begrijp ik niet helemaal. Zie je rode lijnen op het ASUS logo-scherm of niet? Zoja, dan is ie stuk.

Zonee, dan is hij of stuk, of het ligt aan de combinatie GPU/display. Wellicht dat andere refreshrate verschil maakt?
Dit vraag ik mij ook af. Als de lijnen in wat voor vorm dan ook zichtbaar zijn bij het 'opstarten' van de monitor in het asus logo dan is hij kapot. Gevalletje garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 14:25
CvanderL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:20:
Getest op laptop met HDMI, geeft hetzelfde probleem.
Dit zegt genoeg toch? Op PC en laptop beiden.

Scherm is defect, RMA aanvragen en omruilen.
Pagina: 1