Toon posts:

Gek redeneren... we bestaan niet

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de tijd is eindeloos. Toch? Het loopt iig eindeloos door. We leven, zeg, 80 jaar. 80/eindeloos = eindeloos klein.
Wat is eindeloos klein? het getal wat eindeloos veel op 0 lijkt. En als iets ergens perfect op lijkt, IS het het ook (wet v/d elementen: het heeft alle stofeigenschappen? = het IS die stof). We leven dus relatief 0 tijdseenheden. Conclusie: we leven niet.
toch?

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Het leven, wat is leven dan? Alles met een zelfbewustzijn, wij kunnen denken,handelen volgens on geweten. Dat betekent toch dat we leven. ? je maakt het me wel ff moeilijk :)

Verwijderd

het is inderdaad gek geredeneerd, je zegt tijd is eindeloos, ok laten we dan aannemen dan, in vergelijking daarmee is 80 jaar niks.. maar dat is toch niet eindelooos klein? Ik bedoel eindeloos gaat .. eh eindeloos door en 80 jaar is only 80 jaar, you got it? dat is dus niet 'eindeloos' klein..maar heel erg klein

en om nou daaruit meteen de conlusie te trekken dat we niet bestaan vind ik ook niet echt logisch..

kom eens met wat duidelijke argumenten waarom je denkt dat we omdat we zo kort leven in vergelijking met de 'eindeloze' tijd niet bestaan.. Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

ik ervaar 80jaar toch als een best lange tijd..

Verwijderd

Topicstarter
*alles is relatief*
kijk, als de tijd 160 jaar duurt en ik leef 80 jaar, dan leef ik 50% van de tijd. Dan leef ik. Maar als 80 jaar leef op een schaal van eindeloos, leef ik precies 0% van de tijd. ( getal/0 = eindeloos (error op de rekenmachine want het is een overflow), dus 0 = getal/eindeloos). Als ik (PRECIES) 0% van de tijd leef, heb ik nooit geleefd, toch?

Verwijderd

Juist doordat het leven zo kort is heeft het zin. Als het leven oneindig zou zijn, dan zijn er geen uitdagingen, alle dingen die je wilt doen zijn altijd haalbaar als je er dan maar genoeg geduld voor hebt. Het gaat er juist om hoe je die 'korte' tijd overbrugt. Dat is de essentie van die 80 jaar.

Verwijderd

Dat slaat natuurlijk nergens op die rekensom die je maakt, wij ervaren alles toch met onze ziel/geweten. Een mensne leven van 80 jaar is natuurlijk helemaal niks in vergelijking met de leeftijd van he heelal, maar die rekensom die jij maakt klopt niet

P.S. 80/oneindig = gewoon precies nul

Verwijderd

Het is eigenlijk vrij simpel.
Je kunt niet iets meten wat eindeloos is.
Je kunt het hooguit verdelen in voor ons begrijpbare stukjes.
Je vergelijkt vervolgens hoeveel van die stukjes jij in je leven tegenkomt.
Mensen hebben nu eenmaal moeite om de term oneindig te begrijpen.
Stel je bijvoorbeeld een stroom water voor, zonder daarbij te denken aan miljoenen deeltjes, of maar 1 bepaalde plaats te observeren.
Ik kan het in ieder geval niet als ik eerlijk ben.
Dan zul je ook zien dat het een beetje onzinnig is om 80 jaar te gaan vergelijken met de eindeloze tijd.

Verwijderd

Mooi. Jij bestaat niet. Dan bestaat dit topic ook niet. Komt dat ff goed uit...

Mods, ziehier uw taak :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je leeft niet 0% van de tijd maar 100% van de tijd. Tijd is er zolang je leeft daarna bestaat het niet omdat je er niet bewust van bent (of omdat het er echt niet meer is). We leven dus voor altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoeveel procent van de tijd leven we dan?
simpel procentenformuletje:
80/eindeloos * 100 = 0

dus 0%
niet 0 komma nogwat, precies 0.
dus we leven NIET.

Wat overigens niet betekent dat we niet denken. Want als we alleen maar dachten dat we konden denken, zouden we toch denken. Denken is tijdloos, want als we alleen maar gedurende '80 jaar' denken, zouden we dus niet denken. We denken daarom eindeloos. Weer procentenformule:

eindeloos/endeloos * 100 = 100

hee, we denken dus 100% van de tijd. Dus denken doen we wel.

Dus we denken wel, maar echt bestaan doen we niet, het 'leven' is een vorm om gedachten in te gieten.

voor iedereen die nog steeds vindt dat we bestaan, hoeveel procent van de tijd bestaan we dan? we hebben toch echt een bepaald tijdpercentage nodig om te bestaan (desnoods 0,0000000000000000001% o.i.d) en dat hebben we niet (zie eerste formule).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 14:02 schreef sampoo het volgende:
Je leeft niet 0% van de tijd maar 100% van de tijd. Tijd is er zolang je leeft daarna bestaat het niet omdat je er niet bewust van bent (of omdat het er echt niet meer is). We leven dus voor altijd.
daar zit wel wat in

Verwijderd

Wat een enorme onzin wordt er hier uitgekraamd.
eindeloos/endeloos * 100 = 100
Sinds wanneer is oneindig/oneindig gelijk aan 1 ???????
hee, we denken dus 100% van de tijd. Dus denken doen we wel.
Denken misschien wel, maar logisch denken is toch 1 stap teveel geloof ik...
voor iedereen die nog steeds vindt dat we bestaan, hoeveel procent van de tijd bestaan we dan? we hebben toch echt een bepaald tijdpercentage nodig om te bestaan (desnoods 0,0000000000000000001% o.i.d) en dat hebben we niet (zie eerste formule).
Wie zegt dat tijd oneindig is?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zondag 08 juli 2001 03:02 schreef Teup het volgende:
*alles is relatief*
kijk, als de tijd 160 jaar duurt en ik leef 80 jaar, dan leef ik 50% van de tijd. Dan leef ik. Maar als 80 jaar leef op een schaal van eindeloos, leef ik precies 0% van de tijd. ( getal/0 = eindeloos (error op de rekenmachine want het is een overflow), dus 0 = getal/eindeloos). Als ik (PRECIES) 0% van de tijd leef, heb ik nooit geleefd, toch?
OVERFLOW betekend niet 0 jongetje Teup... dat betekend met HEEL VEEL GETALLETJES! :)

Enne... ERROR =! (is niet) 0...!
Anders had er wel 0 gestaand.

het is dan een onmogelijk getal, en daar kun je niet absoluut uit redeneren, maar dat is NU niet het geval.. je hebt gewoon een flutrekenmachine... :)

Iemand hier een TI-92? Doe de som! :)

Putting the bit in Biton since 1997

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 08 juli 2001 14:20 schreef Captain Proton het volgende:

Sinds wanneer is oneindig/oneindig gelijk aan 1 ???????

Wie zegt dat tijd oneindig is?
punt 1: B / B = 1 (hoeveel keer pas een kippenei in een kippenei? 1 keer dus! :))

punt 2: ja... mee eens... wie zegt dat? :+

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 08 juli 2001 14:08 schreef Teup het volgende:
Zoals ik al zei: wie heeft hier een TI-92? :z :)

Verwijderd

punt 1: B / B = 1 (hoeveel keer pas een kippenei in een kippenei? 1 keer dus! )
helaas voor jou is oneindig geen getal. Elk antwoord op de deling oneindig/oneindig is verdedigbaar. Probeer maar eens...

Daarom zeggen wiskundigen dan ook dat het antwoord op deze deling niet gedefinieerd is.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Dit is nu wel lang genoeg open geweest. Trouwens, het antwoord is al gegeven.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.