UAC (virusje gehad) administrator block this program

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Mijn vraag:
Ik heb een virusje gehad, volgens mij alles wel schoon gekregen, maar krijg nu als ik bijvoorbeeld adcleaner probeer te runnen de melding "the administrator has blocked access to this program". Hoe fix ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Dit

Heb het e.e.a. enabled in Local Security Policy, maar nu geeft íe de error a referral was returned from the server

Alvast super bedankt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door HertogJan op 05-08-2017 12:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HertogJan schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:01:
Mijn vraag:
Ik heb een virusje gehad, volgens mij alles wel schoon gekregen, maar krijg nu als ik bijvoorbeeld adcleaner probeer te runnen de melding "the administrator has blocked access to this program". Hoe fix ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Dit

Alvast super bedankt _/-\o_
Klinkt alsof je ingelogde account uberhaubt geen admin rechten heeft.

Ben dan ook wel benieuwd naar de uitkomst van je probeersels omtrent de link die je geeft

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft jouw account nog wel de administrator rechten?
Zo niet, activeer dan het verborgen administrator account en geef daarmee jouw account weer de admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Wellicht handig, welk virus. Daarbij vraag ik me af of het virus wel weg is en anders heeft dat virus je rechten aangepast.
Dar laatste moet je even kijken of je met het ingebakken admin account dit recht kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgens mij komt dat gewoon door je instellingen in de local policy. Onder security settings zit een optie die heet "User Account Control: Behavior of the elevation prompt for standard users"

Wanneer je die op de optie "Automatically deny elevation requests" zet, krijg je precies het gedrag wat je hier omschrijft, namelijk dat alles wat admin rechten nodig heeft gelijk geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:07:
Heeft jouw account nog wel de administrator rechten?
Zo niet, activeer dan het verborgen administrator account en geef daarmee jouw account weer de admin rechten.
Ja, gewoon wel adminrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Kaalus schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:11:
Volgens mij komt dat gewoon door je instellingen in de local policy. Onder security settings zit een optie die heet "User Account Control: Behavior of the elevation prompt for standard users"

Wanneer je die op de optie "Automatically deny elevation requests" zet, krijg je precies het gedrag wat je hier omschrijft, namelijk dat alles wat admin rechten nodig heeft gelijk geblokkeerd wordt.
Nee, die had ik al op auto yes gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Heb het e.e.a. enabled in Local Security Policy, maar nu geeft íe de error a referral was returned from the server

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Je weet nooit zeker of je alles verwijderd hebt en of het virus geen instellingen veranderd waardoor je systeem opeens veel vatbaarder is voor nieuwe infecties, 'k zou een nieuwe install doen als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Nielson schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:26:
Je weet nooit zeker of je alles verwijderd hebt en of het virus geen instellingen veranderd waardoor je systeem opeens veel vatbaarder is voor nieuwe infecties, 'k zou een nieuwe install doen als ik jouw was.
Ja, heb geen USB-stick... Liever los ik het tijdelijk even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
"a referral was returned from the server" wie weet hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HertogJan schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:20:
Nee, die had ik al op auto yes gezet
HertogJan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:56:
Ja, heb geen USB-stick... Liever los ik het tijdelijk even op.
offtopic:
Zeg je hier nu dat je UAV hebt uitgeschakeld maar wel adminrechten hebt? Niet doen, je hebt al malware gehad dus weet wat er kan gebeuren ;)
En zeg je dat je ook geen goede backups hebt / geen manier hebt om een herinstall te doen? Regel dat eerst. Dan pas verder kijken.

Voor de zekerheid: tips als https://www.repairwin.com...ed-from-the-server-error/ die je via Google zult hebben gezien, lijken me ook geen goed idee, het zet de beveiliging te laag.

Staan alle policies die zijn genoemd op https://docs.microsoft.co...-security-policy-settings op de default? Bv. Only elevate executable files that are signed and validated.

Edit: overigens, @HertogJan, ga ajb voortaan niet zo achter elkaar posten. Als je binnen 24u iets wilt toevoegen dan kan je de wijzig-knop gebruiken om andere reacties toe te voegen.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2017 18:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
F_J_K schreef op Monday 7 August 2017 @ 16:15:
[...]

[...]

offtopic:
Zeg je hier nu dat je UAV hebt uitgeschakeld maar wel adminrechten hebt? Niet doen, je hebt al malware gehad dus weet wat er kan gebeuren ;)
En zeg je dat je ook geen goede backups hebt / geen manier hebt om een herinstall te doen? Regel dat eerst. Dan pas verder kijken.

Voor de zekerheid: tips als https://www.repairwin.com...ed-from-the-server-error/ die je via Google zult hebben gezien, lijken me ook geen goed idee, het zet de beveiliging te laag.

Staan alle policies die zijn genoemd op https://docs.microsoft.co...-security-policy-settings op de default? Bv. Only elevate executable files that are signed and validated.

Edit: overigens, @HertogJan, ga ajb voortaan niet zo achter elkaar posten. Als je binnen 24u iets wilt toevoegen dan kan je de wijzig-knop gebruiken om andere reacties toe te voegen.
Het is sowieso erg onverstandig om UAC uit te schakelen even los van de ervaringen met malware. Mogelijk heeft hij daarom wel malware gehad.

Maar goed....na een stukje malware of een virus zou ik gewoon mijn machine opnieuw installeren. Zou het risico niet willen lopen dat je iets vergeet op te schonen en er vervolgens onderwater allerhande zaken plaatsvinden die het daglicht niet kunnen verdragen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
ik had uac niet uitgeschakeld... bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
F_J_K schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:15:

Okee, excuses. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Nou doe je het weer :+

Maar top prio lijkt me nu om je bestanden veilig te stellen. Plaats die ergens op een andere schijf oid zodat je daar later nog bij kan. Daarna kan je de factory reset functie van Windows gebruiken. Ja, die zou normaliter je bestanden ook laten staan, maar het blijft Windows 10, dus je weet nooit ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Geen moeite meer in steken, je OS is al dermate vernaggeld dat je nooit 100% zeker kan weten of je veilig bent.

Download de windows 10 media creation tool en zet windows 10 op een usb stick, booten vanaf stick en een verse install doen is the way to go.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eens, je systeem is al gecompromitteerd. Backup maken en volledig opnieuw installeren (inclusief BOOTMGR / MBR)
Geen details over welke virus was gevonden dus ik sla ook maar een slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:17

Aganim

I have a cunning plan..

Kan je eens kijken of je de GPO ingeschakeld hebt staan die alleen gesigneerde en gevalideerde executables toestaat om rechten op te hogen? Ik heb hier een Engelstalige windows, dus je moet wellicht zelf even vertalen.

gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> 'User Account Control: Only elevate executables that are signed and validated' op 'Disabled' (dat is sowieso de standaard instelling) zetten.

Verder sluit ik mij bij de rest aan wat betreft het advies om te herinstalleren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 08-08-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Eeh.....niet meer doen..? Oke?
Pagina: 1