NZXT s340 voetjes verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:47
Beste Tweakers,

Ik kreeg een vraag van een kennis om een pc voor hem in elkaar te zetten.

Hij had de onderdelen al binnen en ik ging aan de slag.
Nu stuit ik op dit probleem: de nzxt s340 die hij als kast gekozen heeft past niet onder zijn bureau meubel.

Nu zag ik dat de pootjes verwijderbaar zijn.
Ik had het idee om de pootjes te verwijderen en er rubberen matjes voor in de plaats te zetten en de psu met de fan naar boven te monteren.

Kunnen jullie mij advies geven of dit een goed idee is, of hebben jullie andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04
Een gat in de plank waar de pc op komt, precies op de locatie van de voeding?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
Vraag me af of dat verstandig is. Voor zover ik kan zien zorgen die pootjes er juist voor dat warme lucht uit je PSU kan. Als je die weghaalt, en de PSU omdraait gaat alle warme lucht direct je kast in, en dat lijkt me niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
AlxRoelofs schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:16:
Vraag me af of dat verstandig is. Voor zover ik kan zien zorgen die pootjes er juist voor dat warme lucht uit je PSU kan. Als je die weghaalt, en de PSU omdraait gaat alle warme lucht direct je kast in, en dat lijkt me niet heel handig.
De pootjes zorgen ervoor dat koele lucht via de onderkant naar binnen gezogen wordt en de warme lucht verlaat de kast via de achterkant.

Met de pootjes eraf en rubberen matjes eronder staat de kast welgeteld 5mm van de grond af, is dit voldoende voor de koeling van de psu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
CryRaven schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

De pootjes zorgen ervoor dat koele lucht via de onderkant naar binnen gezogen wordt en de warme lucht verlaat de kast via de achterkant.

Met de pootjes eraf en rubberen matjes eronder staat de kast welgeteld 5mm van de grond af, is dit voldoende voor de koeling van de psu?
Ik beschrijf het een beetje krom, maar ik bedoelde dus eigenlijk dat door de pootjes de warme lucht eruit kan, en niet ophoopt omdat het te weinig koele lucht binnen krijgt. Eigenlijk hetzelfde als wat jij schetst.

Of 5mm voldoende is? Ik twijfel. Het hangt wellicht ook af van je overige componenten en hoe hard je PSU moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
AlxRoelofs schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Ik beschrijf het een beetje krom, maar ik bedoelde dus eigenlijk dat door de pootjes de warme lucht eruit kan, en niet ophoopt omdat het te weinig koele lucht binnen krijgt. Eigenlijk hetzelfde als wat jij schetst.

Of 5mm voldoende is? Ik twijfel. Het hangt wellicht ook af van je overige componenten en hoe hard je PSU moet werken.
Ik denk dat je gelijkt hebt.
Het raadzaamste is denk ik om een andere kast voor hem te zoeken.
Dat word lastig aangezien goede atx kasten die niet hoger zijn dan 45cm schaars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Je voeding zuigt lucht van onderen naar binnen, en blaast het aan de achterkant het er weer uit.

Lijkt mij eerlijk gezegd geen probleem om op te lossen zoals je beschrijft.
Daarbij hangt het ook een beetje af van de voeding die je gebruikt, daar een groot aantal voedingen tegenwoordig pas gaan koelen bij een bepaalde load/temperatuur.
Een klein kiertje is in zo goed als alle situaties al voldoende om genoeg lucht vandaan te halen. De voeding is aan de onderkant de enige factor die de lucht nodig zal hebben, waardoor je met een centimeter, of zelfs een halve centimeter over de gehele bodem al voldoende ruimte zal hebben voor voldoende koeling.

Ter bevestiging; Toevallig heb ik momenteel een McGyver-stijl test-setup naast me staan en heb daarvan tijden schrijven van dit bericht de voeding op zijn kop gelegd, met de fan naar beneden op m'n bureau dus. In feite krijgt deze al een minuutje of 5~10 geen frisse lucht meer binnen.
Als ik 'm nu een klein beetje op til, zie ik dat de fan nog niet eens aan het draaien is.
Conclusie; met een beetje OK voeding, zal jouw situatie niet voor problemen zorgen~

Hoe veel ruimte zit er eigenlijk tussen de voeding en die PSU shroud van de S340?
Als daar ook een centimeter of een halve zit, kun je hem ook gewoon met de fan naar boven plaatsen. Zelfde idee, minder stof :-)

[ Voor 8% gewijzigd door URSUS op 06-08-2017 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

AlxRoelofs schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

99 van de 100 voedingen blazen de warme lucht aan de achterkant uit de behuizing. Bij zulke voedingen maakt het omdraaien (dus dat de fan boven zit, in plaats van onder) dus helemaal niets uit. Het enige verschil is dat de voeding dan iets warmere lucht uit de kast opzuigt in plaats van koele lucht van buiten de kast. En dat zou zelfs lagere temps in de kast kunnen geven.

Met andere woorden, als TS even checkt of de voeding van zn kennis ook zo werkt, dan kan hij gewoon de pootjes verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 06-08-2017 08:12 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Meelobee schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

99 van de 100 voedingen blazen de warme lucht aan de achterkant uit de behuizing. Bij zulke voedingen maakt het omdraaien (dus dat de fan boven zit, in plaats van onder) dus helemaal niets uit. Het enige verschil is dat de voeding dan iets warmere lucht uit de kast opzuigt in plaats van koele lucht van buiten de kast. En dat zou zelfs lagere temps in de kast kunnen geven.

Met andere woorden, als TS even checkt of de voeding van zn kennis ook zo werkt, dan kan hij gewoon de pootjes verwijderen.
Ik heb hem de corsair rm550x aangeraden, dus dat zit wel snor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Meelobee schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

Dat klopt allemaal zeker. Maar de S340 heeft dus een PSU shroud die in de weg kan zitten als je de voeding omdraait. Vandaar dat mijn vraag ook was; Hoe veel ruimte heb je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Mandem808 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:55:
[...]

Dat klopt allemaal zeker. Maar de S340 heeft dus een PSU shroud die in de weg kan zitten als je de voeding omdraait. Vandaar dat mijn vraag ook was; Hoe veel ruimte heb je daar?
Niet veel, een paar millimeter.
Maar ik denk dat het handiger is om een andere kast te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
Dit kan prima als je een voeding kiest met overkill aan wattage. Door de lage belasting zal er maar minimale koeling nodig zijn en is die 5mm aan de onderkant voldoende.
Als je een RM750x kiest bijvoorbeeld, hoeft de fan warschijnlijk helemaal niet aan te slaan.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
categorie: Behuizingen

Kies er maar een mooie uit.

Ze zijn allemaal ATX of er past ATX in.

Edit: Je kunt de pootjes er toch ook afhalen en daar dan anti slip rubbertjes op plakken/schroeven?

[ Voor 15% gewijzigd door Jeanke117 op 14-08-2017 21:52 ]

Pagina: 1