Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een nieuwe Ryzen build en daar wil ik mijn oude 280X in gebruiken. Aangezien er geen videokaarten te koop zijn voor een redelijke prijs.

pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen

Bij het demonteren viel mij op dat er een soort van olie/bruine vloeistof op de kaart zit op de componenten tussen de condensators en de VRM(ik weet zo niet wat voor componenten die zwarte blokjes zijn).

Zo ziet het er normaal uit.
r9 280x voorbeeld pcb

En zo op mijn kaart vanaf de zijkant.

r9 280x foto1

r9 280x foto2

Het zijn niet alleen de componenten aan de zijkant maar het lijkt erop dat het op alle zit.

Weet iemand wat dit is, kan ik de kaart nog gebruiken of is het afwachten totdat deze kapot gaat?

De laatste tijd werd deze kaart gebruikt voor minen. Haal hier normale snelheden en temperaturen mee. Maar ivm drivers heb ik niet kunnen vaststellen of de video kaart in games nog goed presteerde.

Daar was deze nieuwe build voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ze zijn alleen een beetje gortig met de lijm geweest op de chokes.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2017 11:13 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:13:
Ze zijn alleen een beetje gortig met de lijm geweest op de chokes.
Hoort lijm niet hard te zijn? Dit lijkt op olie/vet.

Even wat gegoogled op "Chocke glue"

En in deze review http://www.legitreviews.c...-video-card-review_138422

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eydsrlv0pMjTJjeVdpoVpE1I/thumb.png

komt het ook naar voren. Hier is het een gloednieuwe card.

[ Voor 116% gewijzigd door Defector op 05-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 09:41
Moeilijk te zeggen, kan best kit of lijm zijn. Op foto 2 lijkt dat deel heet te zijn geweest, er zit ook wat stof. Dat bolletje kan er natuurlijk ook vanaf nieuw zo uit hebben gezien, het is je alleen niet opgevallen. (Dat je op je gpu gewone temperaturen meet betekent niet per definitie dat je hele kaart gewone temperaturen heeft, door stof en een te beperkte airflow op een bepaald stuk kan de boel aardig warm worden, ook op plekken die niet meteen voor de hand liggen.)

In principe is het met alle apparaten hetzelfde; je gebruikt ze tot ze kapot gaan ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Zoals je in de review kunt zien is het af fabriek, verkleuring door hitte en stof. Ik zou me er niet al te druk om maken. Een verklaring die in de review gegeven wordt is een soort van isolatie tegen coil whine. Lijkt me een logische redenatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Defector schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Hoort lijm niet hard te zijn? Dit lijkt op olie/vet.
Ligt aan de lijm, maar bij lijm voor die hiervoor gebruikt wordt zou je denken dat het wel vrij hard moet zijn. Is iig lijm en zoals je zelf ook al zag hebben meer videokaarten dit. In een choke zit iig niet iets vloeibaars zoals bijvoorbeeld een elco, die wel kan gaan lekken als die stuk is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 20:54
Misschien soldeerflux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Bedankt voor het meedenken.

De kaart ingebouwd en 2d weergave werkt goed. Maar zware 3d belasting trekt die niet. Dus 3dmark of een game loopt de machine/kaart vast of crasht het programma. Dus lijkt erop dat er wel wat kapot is.

Even nagevraagd of er nog garantie mogelijk is. Las ergens dat club3d 3 jaar garantie op sommige kaarten heeft. Zal wel een long shot zijn. Wanneer dat niet mogelijk is gaat de kaart weer terug in de oude machine de mijn in Bitcoin minen.

Nu aan het kijken voor een goedkope vervanger. Nijg naar de RX 560 voor relatief goedkoop of de 1050 TI voor een volwaardige vervanger. Die een paar jaar mee kan.
Pagina: 1