Verplichting om aanbieding na te komen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 11:47
Goede dag allemaal,

Weet niet of ik de post op de juiste plek doe, anders hoor ik wel waar ik hem neer moet zetten.
Ik zit de laatste tijd te kijken naar een nieuw abonnement + telefoon. Waarbij ik voornamelijk kijk naar de huidige en de vorige generaties telefoons. De vorige zijn namelijk in verhouding tot de huidig generatie, in verhouding, een heel stuk goedkoper.

Nu kom ik op Google advertenties tegen van Mobiel.nl, dat deze de S7, S7 edge, S8, S8+, etc met 50% korting aanbiedt. Echter op de website kan ik die 50% niet terugvinden. Hiervoor heb ik contact opgenomen met Mobiel.nl en deze geeft aan dat dit mogelijk oude aanbiedingen waren. Echter op Google is het een huidige aanbieding. Het staat bij de bovenste 4 aanbiedingen en er staat adv. bij met een kader er omheen.

In hoeverre is Mobiel.nl dan verplicht om een product aan te bieden tegen die 50%, het zou mijns inzien zeker als een misleidend lokkertje beschouwd worden.

Hoor graag hoe jullie hier over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
ik zie abonnement tot 50% korting als ik zoek. over welke link hebben we het?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

smok84 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:26:
Goede dag allemaal,

Weet niet of ik de post op de juiste plek doe, anders hoor ik wel waar ik hem neer moet zetten.
Ik zit de laatste tijd te kijken naar een nieuw abonnement + telefoon. Waarbij ik voornamelijk kijk naar de huidige en de vorige generaties telefoons. De vorige zijn namelijk in verhouding tot de huidig generatie, in verhouding, een heel stuk goedkoper.

Nu kom ik op Google advertenties tegen van Mobiel.nl, dat deze de S7, S7 edge, S8, S8+, etc met 50% korting aanbiedt. Echter op de website kan ik die 50% niet terugvinden. Hiervoor heb ik contact opgenomen met Mobiel.nl en deze geeft aan dat dit mogelijk oude aanbiedingen waren. Echter op Google is het een huidige aanbieding. Het staat bij de bovenste 4 aanbiedingen en er staat adv. bij met een kader er omheen.

In hoeverre is Mobiel.nl dan verplicht om een product aan te bieden tegen die 50%, het zou mijns inzien zeker als een misleidend lokkertje beschouwd worden.

Hoor graag hoe jullie hier over denken.
Wel vreemd dat Mobiel.nl zelf het woordje "mogelijk" gebruikt.

Als je het hebt over een "misleidend lokkertje" zeg je eigenlijk dat er opzet in het spel is.
Lijkt mij in ieder geval nogal lastig om aan te tonen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Ik weet even niet hoe ik een print screen moet toevoegen. Je moet het eerst zelf ergens op internet zetten volgens mij?

Hieronder even de exacte reactie van mobiel.nl

Reactie 1
"Goedeavond Robin, de 50% korting kunnen wij helaas niet meer terugvinden op onze website en ook niet op het internet. Het kan zijn dat het om de kortingen ging die T-mobile vorige maand nog gaf op de T-mobile Madness Maanden."

Hierbij gaf ik vervolgens aan dat het nog wel op google staat
Reactie 2
"Dat komt soms weleens voor inderdaad, maar de juiste prijs is op onze website te vinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Is gewoon een Google Adwords-campagne ofzo, die niet goed is 'afgesloten' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

idd. Gewoon een oude google campange.
Als je op de google link klikt kom je niet uit bij de juiste korting. Omdat ze die niet meer bieden.

Google geeft je ook de korting niet. En mijn inziens is dit gewoon zoeken naar je z.g. recht op korting.
Als ik je op straat tegenkom en meld dat je 2 straten verder een abbo kunt krijgen met 50% korting. Maar het blijkt dat deze niet meer aangeboden wordt, ben ik je dan 50% korting schuldig?

De echte aanbiedingen worden op de site gezet. En ja het is niet netjes dat dat er nog een advertentie op google te vinden is. Maar dit zie je ook bv op tweakers pricewatch. Zoek je een SD kaartje klik je op de link blijkt hij toch 3 euro duurder te zijn omdat de pricewatch nog niet is bijgewerkt. Danmaar de 3 euro aan tweakers vragen?

Ik zie dit niet zozeer als misleiding. Tenzij je aan kunt tonen dat ze regelmatig met google advertenties je lokken en dit nooit waar kunnen maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smok84
DarkSide schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:48:
idd. Gewoon een oude google campange.
Als je op de google link klikt kom je niet uit bij de juiste korting. Omdat ze die niet meer bieden.

Google geeft je ook de korting niet. En mijn inziens is dit gewoon zoeken naar je z.g. recht op korting.
Als ik je op straat tegenkom en meld dat je 2 straten verder een abbo kunt krijgen met 50% korting. Maar het blijkt dat deze niet meer aangeboden wordt, ben ik je dan 50% korting schuldig?

De echte aanbiedingen worden op de site gezet. En ja het is niet netjes dat dat er nog een advertentie op google te vinden is. Maar dit zie je ook bv op tweakers pricewatch. Zoek je een SD kaartje klik je op de link blijkt hij toch 3 euro duurder te zijn omdat de pricewatch nog niet is bijgewerkt. Danmaar de 3 euro aan tweakers vragen?

Ik zie dit niet zozeer als misleiding. Tenzij je aan kunt tonen dat ze regelmatig met google advertenties je lokken en dit nooit waar kunnen maken.
Dit standpunt deel ik helaas niet, voornamelijk wegens de volgende punten:
1. Google advertentie is actief en als het goed is betalen ze daarvoor per klik. Bedrijven zijn kien op de Centen. De bezoekers schieten erdoor omhoog en de lusten zijn hierdoor groter dan de lasten.

2. Daarnaast heb ik mobiel.nl er op geattendeerd en de advertentie is er een week later nog.
Dus men is op de hoogte van de misleidende/onjuiste informatie van hun advertentie in google, waar men nog voor betaald en met doet er niks mee.

3. Het is een mooi lokkertje en men profiteert er goed van, dit terwijl het niet klopt ( komt beetje overeen met punt 1)

Het gaat mij nu nog niet eens om de korting, ik weet ook wel dat ik dit niet voor elkaar ga boksen.
Maar het, naar waarschijnlijkheid, bewust laten staan om meer mensen te lokken, zie ik als misleidend.

[ Voor 5% gewijzigd door smok84 op 05-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat het om deze advertentie?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8AxzSS5.png

Als je doorklikt kom je op een pagina om een S8 met Tele2 abonnement af te sluiten. De kosten voor het toestel zijn:
Los toestel: € 719
Prijs toestel bij een abonnement: € 0 eenmalig plus € 25 / maand gedurende 24 maanden
Prijs toestel bij een abonnement: € 601 eenmalig plus € 0 / maand
Bij de tweede optie kom je op de genoemde €39/maand. Je kunt nog 10% van de kosten afsnoepen door KPN te kiezen ipv Tele2, maar je komt nooit op een korting van 50% uit. De advertentie is daarom misleidend, en kun je melden op https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

De vraag is of je er zelf wat aan hebt. Als je ze 'aan de advertentie wilt houden' moet er een aanbod zijn gedaan dat jij kunt aanvaarden. Een aanbod zie ik hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
GlowMouse schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:01:
Gaat het om deze advertentie?
[afbeelding]

Als je doorklikt kom je op een pagina om een S8 met Tele2 abonnement af te sluiten. De kosten voor het toestel zijn:
Los toestel: € 719
Prijs toestel bij een abonnement: € 0 eenmalig plus € 25 / maand gedurende 24 maanden
Prijs toestel bij een abonnement: € 601 eenmalig plus € 0 / maand
Bij de tweede optie kom je op de genoemde €39/maand. Je kunt nog 10% van de kosten afsnoepen door KPN te kiezen ipv Tele2, maar je komt nooit op een korting van 50% uit. De advertentie is daarom misleidend, en kun je melden op https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

De vraag is of je er zelf wat aan hebt. Als je ze 'aan de advertentie wilt houden' moet er een aanbod zijn gedaan dat jij kunt aanvaarden. Een aanbod zie ik hier niet in.
Precies hier ben ik het helemaal mee eens.
Zelf verwacht ik niet dat ik hier op financiële gronden wat aan heb inderdaad.
Ik ga de korting toch niet krijgen, daarnaast kost de strijd zoveel tijd en energie dat is lagere prijs niet waard.

Maar ik zie het als misleidend en vind dit erg jammer, maar dat hoort bij het leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

smok84 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Dit standpunt deel ik helaas niet, voornamelijk wegens de volgende punten:
1. Google advertentie is actief en als het goed is betalen ze daarvoor per klik. Bedrijven zijn kien op de Centen. De bezoekers schieten erdoor omhoog en de lusten zijn hierdoor groter dan de lasten.

2. Daarnaast heb ik mobiel.nl er op geattendeerd en de advertentie is er een week later nog.
Dus men is op de hoogte van de misleidende/onjuiste informatie van hun advertentie in google, waar men nog voor betaald en met doet er niks mee.

3. Het is een mooi lokkertje en men profiteert er goed van, dit terwijl het niet klopt ( komt beetje overeen met punt 1)

Het gaat mij nu nog niet eens om de korting, ik weet ook wel dat ik dit niet voor elkaar ga boksen.
Maar het, naar waarschijnlijkheid, bewust laten staan om meer mensen te lokken, zie ik als misleidend.
Uit je eerdere post haal ik er niet uit dat je ze al geattendeerd hebt en dat de advertentie niet verwijderd is.

Als deze zo aangeboden zoals hierboven gemeld. Is het idd wel misleiding.
Zelf zou je de korting niet krijgen idd. En je kunt het melden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
Tot 50% korting en tijdelijke actie. Denk dat je weinig kans maakt. GSMwijzer heeft net zo'n 'aanbieding', en op korting.nl staat ook zoiets. Mss wijze les voor de volgende keer: negeer de google hits waar (adv) voor staat. Vodafone meldt wel netjes dat de actie is afgelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 05-08-2017 11:26 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:52
Misleidend wil ik het niet noemen, de actie heeft bestaan en heeft een geldigheids-datum, en is ook echt verkocht. Google serveert de reclame op jou zoek actie, er komen ook sites uit 2014 als zoek resultaat naar boven, dat de reclame niet meer geldt komt wel vaker voor, this vaak een t/m actie, In google cache kan je vast nog oudere vinden, en het is ook zo dat je de actie niet meer op de betreffende site kan kiezen.

google faciliteerde, en het bedrijf is verantwoordelijk "The default setting for each ad campaign is to have no end date, "
https://support.google.com/adwords/answer/7287265

Edit; en hier een stuk over ongeldige klik's
https://support.google.com/adwords/answer/2549113
https://www.google.com/ad...lid-click-protection.html

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 05-08-2017 11:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
Overigens heb ik wel een aanbieding gevonden waarbij bijvoorbeeld de S7 met meer dan 50% korting wordt aangeboden in combinatie met een KPN-abonnement. (€237 in plaats van losse toestelprijs van €499) Wellicht is het daar voor bedoeld?

Mobiel.nl 1-jarig KPN S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik geef het topic een klein zetje richting SF.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Ach ja, niet zo aanstellen.

Als we nou T-Mobile als voorbeeld nemen. Zij bieden een 5GB abonnement aan voor 30 euro, waar je nu wel 24 maanden 'korting' op krijgt waardoor in de praktijk je overal 22 euro per maand betaald. Er is geen plek in Nederland waar je 30 euro per maand betaald voor dat abonnement, overal is het 22, maar dit is nou eenmaal hoe T-Mobile z'n prijzen neerzet.
Vervolgens gaat daar nog 5 euro vriendenkorting af, dat ze ook gewoon meerekenen in de korting. En hoppa, daar heb je al bijna 50% korting op een sim-only.

Ga je voor een S8? Dan is je maandbedrag 20 euro voor het 5GB abonnement. Via Mobiel.nl krijg je die S8 ook nog eens mee voor 621 euro bij dat abonnement, dus ook daar heb je weer een paar tientjes gewonnen. Én je krijgt die Gear VR er bij.

Adviesprijs - geldende prijs = korting.
Adviesprijs (24 maanden keer 30 euro + 899 S8 adviesprijs + 179 Gear VR adviesprijs) = 1800 euro.
Geldende prijs (24 maanden keer 15 euro + 621 S8 + 0 euro Gear VR) = 980 euro.
Zit toch verdacht dicht bij die 50% korting, right?

De hele T-Mobile 50% Madness actie die voorheen geldde op een handje vol toestellen scheelde maximaal 80 euro over je toestelafbetaling.

Flauw? Jazeker.
Maar oplichting, misleiding, of een van de andere termen die hier is genoemd? Nee. Juridisch heb je geen poot om op te staan.

Of dacht je echt dat er webshops bestaan die acties hebben waarbij ze gewilde smartphones goedkoper weg doen dan dat ze tweedehands op Tweakers V&A weggaan? Wakker worden :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1