Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor een laptop rond de €2500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter

Mijn vraag
Ik studeer nu een jaar lang ICT, en ik heb tot op heden een Macbook Pro 2010 gebruikt. Het is een zeer oud model, en dat begin je wel te merken, zeker als je kijkt naar welke programma’s ik nu gebruik. Ik denk dus dat het na 7 jaar wel tijd is om een nieuwe Laptop aan te schaffen

Relevante software en hardware die ik gebruik

Software
Ik gebruikte al heel wat zware software zoals de hele Adobe collectie, afgelopen jaar kwam bijna de hele collectie aan Jetbrains erbij. Aankomend studiejaar heb ik ook Unity nodig.

Hardware
Lichtgezegd is mijn hardware outdated. Halve woedeuitbarstingen omdat mijn Macbook vastloopt is nog een bevestiging daarop. Een complete upgrade is daarom wel nodig.

Apple of Windows
Niet echt een voorkeur, maar ik begin wel richting de Windows te gaan. Kan meer programma’s openen die ik denk nodig te hebben en is in de meeste gevallen meer waarde voor je geld.

Welke dingen ik denk nodig te hebben
- Intel Core i7
- Inch zo tussen 13 en 15 denk ik.
- Videokaart geen voorkeur, hoor wel veel goede dingen over NVidia
- Minimaal 500GB SSD
- Werkgeheugen 8GB, liefst 16GB
- kloksnelheid zo rond de 2,7 / 2,8GHz is wel een minimum
- een goed design is zeker een must voor mij.

De kosten
Zoals ik al in de titel heb vermeld, ben ik bereid rond 2500 euro uit te geven aan een laptop. Het is een schatting; een beetje eroverheen zou kunnen. Ik moet immers nog een hoes en een externe backup schijf kopen(gaat nog wel wat extra hondertjes kosten). Het is een prijskaartje, maar dan kan ik er wel meteen weer lang mee doen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE009T
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE010T
- Asus Zenbook 3 UX390UA-GS031T
- Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T
- Asus ZenBook Pro UX550VE-BN050T
- HP Spectre x360 13-w025nd
- HP Spectre x360 15-bl020nd
- Lenovo Yoga 720-15 80X7004CMH
- Microsoft Surface Laptop i7-7660U

Asus Zenbooks; populaire keuze, een kloon van de Macbooks, mooi design.
HP Spectre x360: Ook een populaire keuze, misschien nog wel beter dan de Zenbooks. Weet niet zeker of ik de pen ga gebruiken; ik heb zelf een wacom tablet naast mij liggen.
Lenovo Yoga: Naar mijn idee een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een iets snellere klokfrequentie dan de bovenstaande alternatieven.
Microsoft Surface: Zeer mooi, tevens zeer prijzig.

Als jullie tips hebben voor alternatieve modellen of andere merken; altijd goed! Heb zelf nog niet naar de Macbooks gekeken.

EDIT: Oh ja, Ik ben niet echt een PC gamer. Doe ik wel op mijn PS4

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 10:11 . Reden: Belangrijke info voor het aanschaffen van een laptop ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat je met de Yoga wel uit de voeten kunt. (geen ervaring door eigen gebruik)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:32
Je laptops liggen nogal ver uit elkaar. Ik zie er een paar met een U processor, terwijl de Yoga bijvoorbeeld een HQ processor heeft. Een i5 non-U biedt je meer performance dan een i7 U. Dus wat heb je nodig? Staar niet blind op i7.

Ik zou ook kijken naar bijv. een goedkoper model en dan zelf de SSD vervangen, kan nog wel eens een stuk voordeliger zijn.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Arjan90 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:18:
Je laptops liggen nogal ver uit elkaar. Ik zie er een paar met een U processor, terwijl de Yoga bijvoorbeeld een HQ processor heeft. Een i5 non-U biedt je meer performance dan een i7 U. Dus wat heb je nodig? Staar niet blind op i7.

Ik zou ook kijken naar bijv. een goedkoper model en dan zelf de SSD vervangen, kan nog wel eens een stuk voordeliger zijn.
Oh ja je hebt gelijk. Het liefst heb ik een laptop met de beste performance, dus quad core heb ik wel liever.

Over een vervangbare SSD heb ik ook nagedacht. Gevraagd ik verschillende winkels maar nagenoeg hetzelfde antwoord: Vroeger was dit inderdaad goedkoper, maar tegenwoordig ben je toch nog duurder uit als je een grotere SSD koopt en die vervangt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjan90 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:18:

Wat voor laptops horen daarbij ?,
(misschien wel handig voor alle lezers om dat erbij te vermelden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:32
Hackus schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Wat voor laptops horen daarbij ?,
(misschien wel handig voor alle lezers om dat erbij te vermelden)
Daarvoor kun je de pricewatch gebruiken lijkt me. Ik geef feedback op de post, maar ga niet de hele pricewatch gelijk filteren.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kijk ook eens naar de Dell XPS 13 of 15. Mooi vorm gegeven en de 15 inch variant heeft ook een quadcore.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Je hebt nu 7 jaar met je macbook gedaan, aangezien je budget het toelaat zou ik dan ook zeker kiezen voor een apparaat wat de komende jaren ook weer met je mee werkt. Een i5 quad is het overwegen waard, kijk ook eens naar de Dell XPS series (consumentenversie van de Precision).

Als alternatief; Met een v&a als die van mij is het altijd lastig om een passende match te vinden, maar ik denk dat het met jouw wensen voor jou zeker het overwegen waard is O-)
V&A aangeboden: €1800+ voordeel! Dell Precision 5520, 4K touch, i7-7820HQ, 32...
Komt wat boven je budget uit maar hier zit sowieso al een externe HDD en een tas bij inbegrepen.

Mocht je interesse hebben in mijn v&a dan stuur me een PB ;)

Verwijderd

Topicstarter
ScytheNL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:02:
Je hebt nu 7 jaar met je macbook gedaan, aangezien je budget het toelaat zou ik dan ook zeker kiezen voor een apparaat wat de komende jaren ook weer met je mee werkt. Een i5 quad is het overwegen waard, kijk ook eens naar de Dell XPS series (consumentenversie van de Precision).

Als alternatief; Met een v&a als die van mij is het altijd lastig om een passende match te vinden, maar ik denk dat het met jouw wensen voor jou zeker het overwegen waard is O-)
V&A aangeboden: €1800+ voordeel! Dell Precision 5520, 4K touch, i7-7820HQ, 32...
Komt wat boven je budget uit maar hier zit sowieso al een externe HDD en een tas bij inbegrepen.

Mocht je interesse hebben in mijn v&a dan stuur me een PB ;)
Die laptop ziet er zeer goed uit. Een beest van een laptop als het gaat om performance en resolutie. Het is inderdaad iets over mijn budget, maar zoals ik eerder vermeldde in mijn OP, ik zal vast wel meer geld moeten uitgeven als ik dingen zoals een tas en een externe schijf wil, die er bij jouw aanbod al inbegrepen zit.

Een vraag: het ziet ernaar uit dat deze laptop nog niet wordt aangeboden op de markt, klopt dat? (waarschijnlijk is dit een laptop die vooral is bedoeld voor professionals).

Voor alle andere vragen stuur ik je wel een PM!

Verwijderd

@Verwijderd Ik heb ook nog een alternatief kunnen vinden:

pricewatch: MSI Workstation WS60 6QJ-062NL

Dit is echt een prima laptop die voorzien is van een Quadro M2000M GPU.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Die laptop ziet er zeer goed uit. Een beest van een laptop als het gaat om performance en resolutie. Het is inderdaad iets over mijn budget, maar zoals ik eerder vermeldde in mijn OP, ik zal vast wel meer geld moeten uitgeven als ik dingen zoals een tas en een externe schijf wil, die er bij jouw aanbod al inbegrepen zit.

Een vraag: het ziet ernaar uit dat deze laptop nog niet wordt aangeboden op de markt, klopt dat? (waarschijnlijk is dit een laptop die vooral is bedoeld voor professionals).

Voor alle andere vragen stuur ik je wel een PM!
Het betreft inderdaad een mobiele workstation voor de zakelijke markt, maar is wel gewoon in de markt aangeboden via de Dell website zelf bijv. Het grote verschil tussen een XPS en een Precision is dat je bij de Precision nog net even iets meer keuze vrijheid hebt in configuratie. Je zult een aantal 'topseller' oftewel vaste en op voorraad liggende configuraties via winkels kunnen bestellen, maar voor totale vrijheid kom je toch bij Dell zelf uit.
Pagina: 1