Mijn vraag
Ik studeer nu een jaar lang ICT, en ik heb tot op heden een Macbook Pro 2010 gebruikt. Het is een zeer oud model, en dat begin je wel te merken, zeker als je kijkt naar welke programma’s ik nu gebruik. Ik denk dus dat het na 7 jaar wel tijd is om een nieuwe Laptop aan te schaffen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software
Ik gebruikte al heel wat zware software zoals de hele Adobe collectie, afgelopen jaar kwam bijna de hele collectie aan Jetbrains erbij. Aankomend studiejaar heb ik ook Unity nodig.
Hardware
Lichtgezegd is mijn hardware outdated. Halve woedeuitbarstingen omdat mijn Macbook vastloopt is nog een bevestiging daarop. Een complete upgrade is daarom wel nodig.
Apple of Windows
Niet echt een voorkeur, maar ik begin wel richting de Windows te gaan. Kan meer programma’s openen die ik denk nodig te hebben en is in de meeste gevallen meer waarde voor je geld.
Welke dingen ik denk nodig te hebben
- Intel Core i7
- Inch zo tussen 13 en 15 denk ik.
- Videokaart geen voorkeur, hoor wel veel goede dingen over NVidia
- Minimaal 500GB SSD
- Werkgeheugen 8GB, liefst 16GB
- kloksnelheid zo rond de 2,7 / 2,8GHz is wel een minimum
- een goed design is zeker een must voor mij.
De kosten
Zoals ik al in de titel heb vermeld, ben ik bereid rond 2500 euro uit te geven aan een laptop. Het is een schatting; een beetje eroverheen zou kunnen. Ik moet immers nog een hoes en een externe backup schijf kopen(gaat nog wel wat extra hondertjes kosten). Het is een prijskaartje, maar dan kan ik er wel meteen weer lang mee doen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE009T
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE010T
- Asus Zenbook 3 UX390UA-GS031T
- Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T
- Asus ZenBook Pro UX550VE-BN050T
- HP Spectre x360 13-w025nd
- HP Spectre x360 15-bl020nd
- Lenovo Yoga 720-15 80X7004CMH
- Microsoft Surface Laptop i7-7660U
Asus Zenbooks; populaire keuze, een kloon van de Macbooks, mooi design.
HP Spectre x360: Ook een populaire keuze, misschien nog wel beter dan de Zenbooks. Weet niet zeker of ik de pen ga gebruiken; ik heb zelf een wacom tablet naast mij liggen.
Lenovo Yoga: Naar mijn idee een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een iets snellere klokfrequentie dan de bovenstaande alternatieven.
Microsoft Surface: Zeer mooi, tevens zeer prijzig.
Als jullie tips hebben voor alternatieve modellen of andere merken; altijd goed! Heb zelf nog niet naar de Macbooks gekeken.
EDIT: Oh ja, Ik ben niet echt een PC gamer. Doe ik wel op mijn PS4
Mijn vraag
Ik studeer nu een jaar lang ICT, en ik heb tot op heden een Macbook Pro 2010 gebruikt. Het is een zeer oud model, en dat begin je wel te merken, zeker als je kijkt naar welke programma’s ik nu gebruik. Ik denk dus dat het na 7 jaar wel tijd is om een nieuwe Laptop aan te schaffen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software
Ik gebruikte al heel wat zware software zoals de hele Adobe collectie, afgelopen jaar kwam bijna de hele collectie aan Jetbrains erbij. Aankomend studiejaar heb ik ook Unity nodig.
Hardware
Lichtgezegd is mijn hardware outdated. Halve woedeuitbarstingen omdat mijn Macbook vastloopt is nog een bevestiging daarop. Een complete upgrade is daarom wel nodig.
Apple of Windows
Niet echt een voorkeur, maar ik begin wel richting de Windows te gaan. Kan meer programma’s openen die ik denk nodig te hebben en is in de meeste gevallen meer waarde voor je geld.
Welke dingen ik denk nodig te hebben
- Intel Core i7
- Inch zo tussen 13 en 15 denk ik.
- Videokaart geen voorkeur, hoor wel veel goede dingen over NVidia
- Minimaal 500GB SSD
- Werkgeheugen 8GB, liefst 16GB
- kloksnelheid zo rond de 2,7 / 2,8GHz is wel een minimum
- een goed design is zeker een must voor mij.
De kosten
Zoals ik al in de titel heb vermeld, ben ik bereid rond 2500 euro uit te geven aan een laptop. Het is een schatting; een beetje eroverheen zou kunnen. Ik moet immers nog een hoes en een externe backup schijf kopen(gaat nog wel wat extra hondertjes kosten). Het is een prijskaartje, maar dan kan ik er wel meteen weer lang mee doen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE009T
- Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE010T
- Asus Zenbook 3 UX390UA-GS031T
- Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T
- Asus ZenBook Pro UX550VE-BN050T
- HP Spectre x360 13-w025nd
- HP Spectre x360 15-bl020nd
- Lenovo Yoga 720-15 80X7004CMH
- Microsoft Surface Laptop i7-7660U
Asus Zenbooks; populaire keuze, een kloon van de Macbooks, mooi design.
HP Spectre x360: Ook een populaire keuze, misschien nog wel beter dan de Zenbooks. Weet niet zeker of ik de pen ga gebruiken; ik heb zelf een wacom tablet naast mij liggen.
Lenovo Yoga: Naar mijn idee een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een iets snellere klokfrequentie dan de bovenstaande alternatieven.
Microsoft Surface: Zeer mooi, tevens zeer prijzig.
Als jullie tips hebben voor alternatieve modellen of andere merken; altijd goed! Heb zelf nog niet naar de Macbooks gekeken.
EDIT: Oh ja, Ik ben niet echt een PC gamer. Doe ik wel op mijn PS4
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 10:11 . Reden: Belangrijke info voor het aanschaffen van een laptop ]