Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954197

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Onlangs heb geconcludeerd dat mijn PC toe is aan een upgrade. Niet alleen omdat hij moeite heeft met nieuwe/zware games, maar vooral omdat hij nu ook moeite krijgt met games als Rocket League en CS:GO. Bijvoorbeeld af en toe frameskips, die ik eerder nooit had op Rocket League, wat ik op ruim 100 fps draai. Maar ook dingen als lang doen over het opstarten en het langzame openen van programma's zijn irritant, en dit wil ik dan ook graag verhelpen.

Zelf denk ik dat de oorsprong van het probleem mijn CPU is, al ben ik verre van een expert.
Ik merk bij het spelen van bijvoorbeeld Battlefield 4 op hoger dan low en The Witcher 3 op hoger dan medium, dat mijn computer simpelweg te zwak is. Hierbij laat ik PUBG achterwege want dat is natuurlijk al helemaal een ramp :P

De volgende onderdelen zitten in mijn PC:

Een Cooler Master K380 behuizing
Een MSI A78M-35E moederbord
een AMD A8 7600 processor
een MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
een HKC V-Power 650W voeding :?
2x 4GB Crucual RAM, 1600Mhz
Mijn pc draait op Windows 10

Games speel ik momenteel op 1920x1080, 1080p

Ik ben momenteel van plan om de processor eruit te gooien en een Amd Athlon X4 880K in de plaats te brengen, aangezien dit een van de beste opties is voor een FM2+ socket. Dit zou voor nu een oplossing kunnen zijn, maar ik weet niet hoe lang nog.. Deze verouderde socket (en moederbord over het algemeen) belemmert namelijk ook mijn opties tot een eventuele upgrade, en daarom vroeg ik mij af om het niet een beter idee is om mijn gehele moederbord te upgraden, inclusief processor en eventueel ook het werkgeheugen. En zo ja, welke combinatie van onderdelen goed zou zijn. Mijn budget is ~€200-300, maar iets meer of minder maakt in principe niet uit.

Verder is rode verlichting op de componenten een mooie bijkomstigheid, maar absoluut niet nodig! (Natuurlijk wel gaaf aangezien ik 2 rode fans heb en er rood licht uit de GTX 1050ti komt :D )

Alvast bedankt!

Joris

Beste antwoord (via Anoniem: 954197 op 06-08-2017 14:29)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 954197 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:31:
Maar ook dingen als lang doen over het opstarten en het langzame openen van programma's zijn irritant, en dit wil ik dan ook graag verhelpen.
Klinkt alsof je nog geen ssd hebt. Sowieso een must have als ik jou zo hoor!
Ik ben momenteel van plan om de processor eruit te gooien en een Amd Athlon X4 880K in de plaats te brengen, aangezien dit een van de beste opties is voor een FM2+ socket. Dit zou voor nu een oplossing kunnen zijn, maar ik weet niet hoe lang nog..
Bespaar jezelf de moeite
Deze verouderde socket (en moederbord over het algemeen) belemmert namelijk ook mijn opties tot een eventuele upgrade, en daarom vroeg ik mij af om het niet een beter idee is om mijn gehele moederbord te upgraden, inclusief processor en eventueel ook het werkgeheugen. En zo ja, welke combinatie van onderdelen goed zou zijn. Mijn budget is ~€200-300, maar iets meer of minder maakt in principe niet uit.
Denk dat je snel op zoiets uitkomt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 161,50€ 161,50
1MSI B350 PC Mate€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,45

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:47
Als je die framedrops hebt waar zit je cpu load op ?

Ik weet bijna wel zeker dat het aan die processor ligt, ik zou eens gaan kijken naar een Ryzen systeem

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Maar ook dingen als lang doen over het opstarten en het langzame openen van programma's zijn irritant, en dit wil ik dan ook graag verhelpen.
Klinkt alsof je nog geen ssd hebt. Sowieso een must have als ik jou zo hoor!
Ik ben momenteel van plan om de processor eruit te gooien en een Amd Athlon X4 880K in de plaats te brengen, aangezien dit een van de beste opties is voor een FM2+ socket. Dit zou voor nu een oplossing kunnen zijn, maar ik weet niet hoe lang nog..
Bespaar jezelf de moeite
Deze verouderde socket (en moederbord over het algemeen) belemmert namelijk ook mijn opties tot een eventuele upgrade, en daarom vroeg ik mij af om het niet een beter idee is om mijn gehele moederbord te upgraden, inclusief processor en eventueel ook het werkgeheugen. En zo ja, welke combinatie van onderdelen goed zou zijn. Mijn budget is ~€200-300, maar iets meer of minder maakt in principe niet uit.
Denk dat je snel op zoiets uitkomt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 161,50€ 161,50
1MSI B350 PC Mate€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,45

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Doe er ook maar een nieuwe voeding bij. HKC is pure troep welke in de plofvoedingcategorie met oa MS-Tech thuis hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
met een budget van 300 euro is het misschien ook interessant om een tweedehands 4e generatie setje te halen van Intel. Ik denk dat je met een beetje geluk wel een I7 en een moederbordje weet te krijgen voor onder de 300 euro. Dan kan je je geheugen opnieuw gebruiken (DDR3), en eventueel 8GB extra bijkopen. (voor PUBG wel aan te raden).

Overigens kan je in combinatie met een 1050ti ook prima een I5 nemen. Zo'n I5 met moederbord moet makkelijk voor onder de 200 euro lukken.

Denk bijvoorbeeld aan zoiets: V&A aangeboden: Intel Core i5-4460 Boxed

Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Bijvoorbeeld af en toe frameskips, die ik eerder nooit had op Rocket League, wat ik op ruim 100 fps draai. Maar ook dingen als lang doen over het opstarten en het langzame openen van programma's zijn irritant, en dit wil ik dan ook graag verhelpen.
Als de PC vroeger wel goed draaide ligt het niet aan verkeerde hardware, maar aan de software, koeling en/of een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954197

Topicstarter
Hartelijk bedankt iedereen!
Pagina: 1