Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een SSD, dit zou goed moeten zijn maar ondertussen is mijn bloeddruk gestegen :/.
Ik ben zelf niet zo handig met software, maar blijkbaar moet je allerlei besturingsoftwares downloaden (Samsung Magician en data migrator, hoe verzinnen ze het?). Waarom kan het nou nooit eens soepeltjes verlopen :(.

Dus ik lekker die software downloaden, blijkt het dat ik nog 750GB vrij moet maken om alle bestanden over te zetten. Dit wil ik echter niet, ik wil gewoon een bepaald aantal spellen erop zetten. Maar Migrator (het software bestand) laat dit blijkbaar niet toe of herkent de bestanden niet.

Dus uiteindelijk heb ik de schijf maar een lokale schijf gemaakt, en wat games overgezet.

Toen ik testte of de games zouden werken, bleken ze niet te laden omdat ze zogenaamd niet bestaan...

Dus waarschijnlijk lukt het niet... (althans, mij niet |:(.)
Ik word er gewoon echt gek van en heb geen zin meer om te proberen.
Heeft een van jullie misschien een ideetje? (Ik hoopte eigenlijk dat ik de SSD gewoon in één keer kon inpluggen en dat hij het gelijk zou doen.)

Groet,

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-08-2017 15:17)

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Vervelend dat bovenstaande de nodige frustratie creëert. ;)
Om maar eens te beginnen bij de door jou genoemde besturingssoftware:
De Samsung Magician en data migrator zijn absoluut niet verplicht.
Dit is optionele software vanuit Samsung.
Magician is wel aan te raden zodat de SSD up-to-date blijft en je de 'gezondheid' van de SSD kan zien.
Migration is grotendeels bedoelt om de data over te zetten bij het vervangen van de huidige opslag met de SSD.
(Nogmaals, beide zijn niet nodig)

De SSD zelf zou plug and play moeten zijn.
Mocht je de SSD nog niet kunnen gebruiken, kijk dan even in schijf beheer of deze te zien is.
Zo ja, maak een partitie aan en formatteer deze even.
Hierna moet de SSD gewoon als 2e opslag te zien zijn.

Zoals ik het begrijp/lees wil je eigenlijks niks veranderen aan de huidige stand van zaken.
Je wil de SSD toevoegen aan de huidige setup zodat je daar wat spelen op kan zetten/verplaatsen.

Mocht dit het geval zijn:
Ik zelf zou de spellen opnieuw installeren om eventuele problemen te voorkomen en om het simpel te houden.
Met steam en en een beetje netwerk snelheid is in no-time je boel weer geïnstalleerd. :)

Toevoeging:
Wat mijn onderbuurman zegt kan natuurlijk ook.
Moet de rest wel naar behoren werken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lappieboy op 05-08-2017 00:34 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Pff...

Ik gok dat je eerst (en nog steeds) een harde schijf hebt waar windows op staat. Die schijf wordt ook gebruikt voor de opslag van je games. Die schijf is een stuk groter (1000GB) dan de 250GB SSD. Het programma probeert die 1000GB op die 250GB SSD te zetten. Dat past niet.

Handmatig games copieren naar de SSD gaat inderdaad niet werken in veel gevallen. Herinstallatie van de games en tijdens de installatie kiezen voor de SSD helpt daarentegen wel :)

Ps. kun je niet een screenshot maken en uploaden van de schijven die je in de verkenner ziet staan?

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Leg even goed uit wat je wilt.
Games overzetten of kopieren werkt niet. Spellen installeer je en je kan ze niet verplaatsen.
Je kan wel een disk clonen (maar niet een gedeelte bv games).

Heb je nu 1 disk met ruimte te kort? Of iets anders?
Wil je die disk behouden of in z;n geheel vervangen door de SSD? En hoe groot is dan die disk?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:53:
Leg even goed uit wat je wilt.
Games overzetten of kopieren werkt niet. Spellen installeer je en je kan ze niet verplaatsen.
Je kan wel een disk clonen (maar niet een gedeelte bv games).

Heb je nu 1 disk met ruimte te kort? Of iets anders?
Wil je die disk behouden of in z;n geheel vervangen door de SSD? En hoe groot is dan die disk?
Ik wil de disk niet vervangen, ik wil juist één harde schijf van 1tb voor grotere bestanden.
En ik wil een SSD voor bepaalde games waarbij laadtijden soms echt té lang duren.
Dus ik wil niet 1000GB overzetten naar de 250GB SSD, ik wil 140GB aan games overzetten (Van HDD naar SSD.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
als je zorgt dat er op die tb schijf totaal niet meer dan 250 gig aan data staat zou je het wel over moeten kunnen zetten door een 1 op 1 kopie te maken met bijv norton ghost

[ Voor 10% gewijzigd door rutger465 op 04-08-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rutger465 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:59:
als je zorgt dat er op die tb schijf totaal niet meer dan 250 gig aan data staat zou je het wel over moeten kunnen zetten door een 1 op 1 kopie te maken met bijv norton ghost
Hmm, ja, dat was mijn plan eigenlijk wel. Hopelijk slaat Steam een groot deel van de saves op via de cloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan niet zo makkelijk games verplaatsen.
je kan uitzoeken per game hoe de safebestanden opgeslagen worden en hoe je die kunt bewaren.
Dan gewoon alle games verwijderen en opnieuw installeren op de juiste locatie en de safe bestanden herstellen om geen voortgang te verliezen.

of je kan kijken of je met symbolic links kan werken. Dan maak je een link op de origineleplaats en verwijs je naar de nieuwe.

Als het steam games zijn schijnt dat goed te kunnen en heb je nog wat opties.
http://lifehacker.com/how...ive-without-re-1714706774

Edit ik zie dat het idd om steam games gaat.
https://www.howtogeek.com...ithout-re-downloading-it/

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 04-08-2017 23:03 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Het zou ook wel handig zijn als je vermeld hoeveel GB op de harddisk in totaal in gebruik is.

[ Voor 20% gewijzigd door Renault op 04-08-2017 23:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Vervelend dat bovenstaande de nodige frustratie creëert. ;)
Om maar eens te beginnen bij de door jou genoemde besturingssoftware:
De Samsung Magician en data migrator zijn absoluut niet verplicht.
Dit is optionele software vanuit Samsung.
Magician is wel aan te raden zodat de SSD up-to-date blijft en je de 'gezondheid' van de SSD kan zien.
Migration is grotendeels bedoelt om de data over te zetten bij het vervangen van de huidige opslag met de SSD.
(Nogmaals, beide zijn niet nodig)

De SSD zelf zou plug and play moeten zijn.
Mocht je de SSD nog niet kunnen gebruiken, kijk dan even in schijf beheer of deze te zien is.
Zo ja, maak een partitie aan en formatteer deze even.
Hierna moet de SSD gewoon als 2e opslag te zien zijn.

Zoals ik het begrijp/lees wil je eigenlijks niks veranderen aan de huidige stand van zaken.
Je wil de SSD toevoegen aan de huidige setup zodat je daar wat spelen op kan zetten/verplaatsen.

Mocht dit het geval zijn:
Ik zelf zou de spellen opnieuw installeren om eventuele problemen te voorkomen en om het simpel te houden.
Met steam en en een beetje netwerk snelheid is in no-time je boel weer geïnstalleerd. :)

Toevoeging:
Wat mijn onderbuurman zegt kan natuurlijk ook.
Moet de rest wel naar behoren werken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lappieboy op 05-08-2017 00:34 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
In steam client kan je toch gewoon je games verplaatsen naar een andere partitie. Rechtsklik op je game, eigenschappen, lokale bestanden, verplaatsen naar andere schijf.

Edit:
ff getest, save games worden ook gewoon meegenomen..

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 05-08-2017 00:26 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Sowieso is er in dit topic eigenlijk niet veel aan de hand.
De SSD werkt gewoon, het is de TS die weinig kennis heeft en een te simplistisch beeld van Operating systemen en de wijze waarop applicaties/spellen werken.
Ik zie ook alleen maar wat TS wíl, maar geen enkele vraag.

Het is bv. onrealistisch om te denken dat je de inhoud van een harddisk die blijkbaar 750 GB méér inhoud bevat dan je op een 250 GB SSD kwijt kunt, automatisch maar selectief kunt "overkopiëren" naar de SSD, waarna alles gewoon vrolijk verder werkt.

De oplossing voor TS is zijn OS installeren op de SSD, waarbij de harddisk tijdelijk is afgekoppeld, en vervolgens de spellen die worden gewenst, opnieuw op de SSD te installeren. De harddisk kan daarna weer worden aangesloten, waarbij de opstartvolgorde wordt gewijzigd naar "SSD eerst" en de harddisk verder dienst doet als dataschijf.
Hoe dat allemaal moet, staat in recente posts allemaal beschreven: TS kan dat opzoeken en gebruiken voor zijn situatie.
Pagina: 1