Optische drive om blu-ray's mee af te spelen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een optische drive te kopen die ook blu-ray's kan afspelen, om films op blu-ray te kijken. Daarnaast zal ik de optische drive ook gebruiken om oudere games op cd-rom te kunnen spelen.

Mijn vraag
Ik heb 2 verschillende soorten optische drives gevonden. De eerste soort heeft een sata300/600 aansluiting en is dus geschikt voor interne plaatsing. De tweede soort heeft een USB 2.0 aansluiting voor extern gebruik. Mijn vraag: is het verstandig, om een interne optische drive te gebruiken als een externe drive? Ik heb gelezen dat een optische drive i.t.t een HDD altijd extra stroom nodig heeft en dus niet via de USB-kabel van stroom voorzien kan worden. Ik ben dus denk ik op zoek naar een behuizing die een interne optische drive kan huisvesten, maar weet niet of ik er verstandig aan doe om enkele 10'tjes te besparen. Daarnaast vroeg ik me af of het klopt dat de ODD niet gevoed kan worden via de USB-poort

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
CLEVO N550RC-GTX950M laptop (i7 6700hq, GTX950m, 8GB RAM)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens internet heb ik een speciale behuizing nodig, ik ben dus bang dat ik beter een externe drive kan kopen, maar wil dit graag checken.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
Wazig verhaal maar in de pricewatch staan toch gewoon BR lasers die gewoon via USB werken en via USB voeding krijgen.

pricewatch: LG BP55EB40 Blauw

Cloud ☁️

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Downloader_NL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:28:
Wazig verhaal maar in de pricewatch staan toch gewoon BR lasers die gewoon via USB werken en via USB voeding krijgen.

pricewatch: LG BP55EB40 Blauw
Klopt, maar die zijn wel > 30 euro duurder. Dus daarom vroeg ik me af of het verstandig is om een goedkopere te nemen. Weet ook niet wat z'n enclosure kost en of ze überhaubt bestaan voor normale ODD's. (Zie vooral veel voor slimeline) Volgens mij werkt een simpele SATA => USB verloopstekker niet, maar wou dat sowieso even checken.

Misschien was dat niet helemaal duidelijk, maar ik vraag me dus af of het slim is om een interne te kopen en daar een externe van te maken door een enclosure/adapter te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 04-08-2017 21:44 ]