Bestanden van Macbook naar Galaxy S7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een MacBook Pro (model 2015) met de nieuwste versie (Sierra 10.12.6), en een Samsung Galaxy S7 met de nieuwste Android (7.0).

Nu wil ik bestanden van m'n Macbook naar m'n telefoon verplaatsen. Zou makkelijk moeten zijn, toch?

Als ik mijn telefoon via een USB kabel verbind gebeurt er helemaal niets, zowel op m'n telefoon als op m'n Macbook niet.
Android File Transfer zegt dat er geen telefoon verbonden is.
Samsung Smart Switch zegt dat ik de kabel erin moet steken (heb ik dus al gedaan).
Van beide programma's de laatste versie geprobeerd. Reboot van de Macbook en de telefoon helpen niet.

Het laatste half jaar heb ik bestanden naar m'n Google Drive geupload en op m'n telefoon weer gedownload. Maar dat werkt nu ook niet meer. Als ik de bestanden wil downloaden op m'n telefoon gebeurt er niets. En ja, ik gebruik wederom de laatste versie.

Het heeft eerder (ongeveer een jaar geleden) wel gewerkt, met zowel SmartSwitch als Android File Transfer. Alleen viel de verbinding vaak weg.

Verder nog allerlei andere programma's geprobeerd (Wifi file transfer etc.) maar niets werkt.

De enige manier die nog wel werkt is Bluetooth. Maar dat is heeeeeeel traag.

Op Windows en Ubuntu kan ik perfect bestanden uitwisselen. Zodra ik de telefoon via de kabel verbind wordt er meteen gevraagd op m'n telefoon of ik toestemming wil geven om bestanden te delen.

Met de USB poorten van mijn Macbook is ook niets mis, muizen en USB-sticks werken gewoon.

Dus ik ben nu echt ten einde raad, ik en ik gebruik dit wel veel (als het werkt haha). Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het laatste half jaar heb ik bestanden naar m'n Google Drive geupload en op m'n telefoon weer gedownload. Maar dat werkt nu ook niet meer. Als ik de bestanden wil downloaden op m'n telefoon gebeurt er niets. En ja, ik gebruik wederom de laatste versie.
Dit vind ik heel raar. Werkt Google Drive bijvoorbeeld wel als je van Windows iets naar Drive upload en dan weer via je telefoon wil downloaden?

Heb je al een developer-mode aangezet op jouw Galaxy (als dat kan) en je USB-debugging en/of file-transfer opties bekeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Dit vind ik heel raar. Werkt Google Drive bijvoorbeeld wel als je van Windows iets naar Drive upload en dan weer via je telefoon wil downloaden?
Lijkt me niet dat het daaraan ligt. Als het in Drive staat, staat het in Drive.
Moet er wel bij zeggen dat ik het via een VPN probeer te downloaden (ik zit in Duitsland, ik wil liever geen dingen van m'n Drive downloaden hier anders krijg ik wellicht een boete).
Dit was meer mijn backup plan, maar via USB zou het gewoon moeten werken.
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:39:
Heb je al een developer-mode aangezet op jouw Galaxy (als dat kan) en je USB-debugging en/of file-transfer opties bekeken?
Net gedaan. Ik kan "USB-foutopsporing" aanzetten. Daaronder staat dan "Foutopsporing wordt gestart wanneer USB wordt aangesloten". Heb het aangezet en daarna mijn USB verbonden. Er gebeurt wederom niets.
Verder is er een optie "USB-configuratie". De keuzes bestaan uit Opladen, MTP, PTP, RNDIS, Audiobron en Midi. Hij stond op MTP en daarop heb ik hem ook laten staan, omdat het me niet logisch lijkt dat het zal werken bij een van de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Spul vanaf je laptop in Dropbox/Google Drive duwen, spul op je telefoon uit dropbox/Google Drive plukken?
Het is een SSL verbinding, dus het is niet te zien wat voor bestanden je ophaalt.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
hans_lenze schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:59:
Spul vanaf je laptop in Dropbox/Google Drive duwen, spul op je telefoon uit dropbox/Google Drive plukken?
Het is een SSL verbinding, dus het is niet te zien wat voor bestanden je ophaalt.
Dat heb ik al geprobeerd.
Geloof best dat Google Drive een SSL verbinding heeft, maar ik neem liever toch geen risico's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

victorhemmings schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

Lijkt me niet dat het daaraan ligt. Als het in Drive staat, staat het in Drive.
+
Nou nee, want je zegt zelf dat dat ook niet meer werkt. Ik probeer dus uit te sluiten of het issue is dat jouw Mac iets "raar" doet met bestanden en/of USB en/of signatures / keypairs / whatever. Oftewel; deductief troubleshooten. Als Drive niet meer werkt via de Mac en de Samsung, dan wil ik dus weten of het wel werkt op Windows en Samsung.

Je kan PTP ook nog testen maar het zou inderdaad weinig mogen uitmaken; juist omdat het op Windows en Ubuntu wel weer werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

+

[...]

Nou nee, want je zegt zelf dat dat ook niet meer werkt. Ik probeer dus uit te sluiten of het issue is dat jouw Mac iets "raar" doet met bestanden en/of USB en/of signatures / keypairs / whatever. Oftewel; deductief troubleshooten. Als Drive niet meer werkt via de Mac en de Samsung, dan wil ik dus weten of het wel werkt op Windows en Samsung.

Je kan PTP ook nog testen maar het zou inderdaad weinig mogen uitmaken; juist omdat het op Windows en Ubuntu wel weer werkt.
Net gecheckt, en het werkt ook niet. Ik krijg in Google Drive echter wel netjes de foutmelding "Kan bestand niet downloaden".

Volgensmij doet Apple het expres. En dan alleen bij mij.
Pagina: 1