WiFi netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 13:01
Hoi,

Ik heb hier weinig ervaring mee dus hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb thuis een WiFi netwerk dat op de beneden verdieping prima werkt maar een verdieping hoger voor geen meter.
Nu heb ik, na aanraden, bij de mediamarkt een powerline WiFi extender gehaald.
Helaas werkte dit in combinatie met mijn modem/router (Draytek 2132F) totaal niet. Ik heb deze terug gebracht en op aanraden van daar een linksys RE6500 Range extender meegenomen.
Helaas is ook dit niet wat ik zocht. Het werkt super langzaam (20 Mbit op een 100mbit aansluiting)
Ik heb een bedrade verbinding naar boven en het allerliefst hang ik daar een draadloos netwerk aan. Als het kan een die naadloos overloopt in de draadloze verbinding beneden zodat ik geen ander netwerk hoef te selecteren als ik naar boven loop.
Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ?

Bot gezegd, en desnoods leen je een routertje van vrienden of familie: router boven bekabeld aansluiten, in AP-modus zetten, WiFi configureren met zelfde SSID & password & klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:41

lier

MikroTik nerd

Je kan uiteraard een accesspoint aansluiten waarmee je je netwerk kan uitbreiden. Zoals @MAX3400 opmerkt SSID en beveiliging gelijk instellen (en verschillende kanalen instellen) en je bent klaar.

Echter wil het niet zeggen dat je clients allemaal goed gaan roamen, maar daar kan je (ook) heel veel topics op GoT over vinden. Zoek maar eens op seamless roaming...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 15:22
@lier
Wat heeft het voor zin over potentieel niet roamen te beginnen als z'n probleem dekking is.
Zonder dekking roamed er echt helemaal niets.

@Bretting
Powerline zijn ondingen en dat het niet werkt heeft niets met je router te maken maar met je stroomnetwerk en de storingen daarop.

WIFI extenders zijn ook ondingen, maar als je boven geen dekking hebt dan zul je begrijpen dat er dan ook niets te "extenden" valt.

De enige oplossing is een netwerkkabel naar boven leggen en daar een Accesspoint (of een router geschakelt als Accesspoint) ophangen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:41

lier

MikroTik nerd

@Ben(V) Opmerking is bedoeld om geen verkeerde verwachtingen te creëren. Sticky clients zijn een stevige frustratie. Zou zonde zijn als @Bretting over een paar weken een nieuw topic moet openen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
Wat is een goed voorbeeld van een draadloos accespoint?
Ik heb een kabel naar boven getrokken om mijn game-pc wel bekabeld aan te kunnen sluiten.
Ik had de Linksys RE6500 bij de mediamarkt meegenomen in de veronderstelling dat ik deze bekabeld kan aansluiten.
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
Er is geen goed draadloos accespoint. Want dat zijn extenders. En extenders zijn doorgeefluiken.

Je moet die extender ophangen waar je redelijk bereik hebt en dan zend hij een nieuw signaal uit die hopelijk verder gaat. Maar dan nog steeds. Het blijft doorgeven met de bijbehorende vertragingen erop.

Je hebt al een kabel boven. Mooi. Dat zijn de stabielste verbindingen die je kan hebben. Nu nog een Bedraad accespoint erop. (Of een router die je instelt als zodanig) en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:59
Stomme vraag hoor @Bretting, maar je bent reeds enkele jaren op deze site geregistreerd en dan ga je af op het advies van een verkoper die vandaag een wasmachine verkoopt en morgen een televisie... 8)7 Persoonlijk vind ik dergelijke elektro-warenhuizen goed als je weet wat je wil hebben, of je verschillende types IRL wil bekijken en testen zonder veel winkels te moeten bezoeken. Voor de rest blijf ik bij dergelijke zaken ver weg. :P

Dan ontopic. Je hebt reeds een netwerkkabel liggen naar boven, maar die zit je pc op aangesloten. Dus wil je eigenlijk die kabel "splitsen" zodat er nog een AP bij kan. Dat kan gebeuren via een router, en deze dan instellen als AP, zoals hierboven reeds werd aangehaald. Of je hangt een simpele switch, en dan kan je daar een AP en je PC inpluggen.

Doch, ik heb volgend product hier al meermaals weten aanbevelen, en volgens mij voldoet het aan de eisen : switch en AP in 1 apparaat https://tweakers.net/pric...r-dualband/specificaties/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 15:22
Dat is een prima AP met een zeer schappelijke prijs naar mijn mening.
Ook meteen een mogelijkheid om dingen bedraad aan te sluiten op de eerste verdieping.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
Arator schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:03:
Stomme vraag hoor @Bretting, maar je bent reeds enkele jaren op deze site geregistreerd en dan ga je af op het advies van een verkoper die vandaag een wasmachine verkoopt en morgen een televisie... 8)7 Persoonlijk vind ik dergelijke elektro-warenhuizen goed als je weet wat je wil hebben, of je verschillende types IRL wil bekijken en testen zonder veel winkels te moeten bezoeken. Voor de rest blijf ik bij dergelijke zaken ver weg. :P

Dan ontopic. Je hebt reeds een netwerkkabel liggen naar boven, maar die zit je pc op aangesloten. Dus wil je eigenlijk die kabel "splitsen" zodat er nog een AP bij kan. Dat kan gebeuren via een router, en deze dan instellen als AP, zoals hierboven reeds werd aangehaald. Of je hangt een simpele switch, en dan kan je daar een AP en je PC inpluggen.

Doch, ik heb volgend product hier al meermaals weten aanbevelen, en volgens mij voldoet het aan de eisen : switch en AP in 1 apparaat https://tweakers.net/pric...r-dualband/specificaties/
De kabel naar boven is al opgesplitst en is netjes weggewerkt in de muur.
Vanaf de muur boven loopt er een kabel naar de PC en kan er dus ook nog een kabel naar een Acces point lopen.
De optie die jij aangeeft heeft helaas geen prijzen/webshops beschikbaar. Heb je nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 11:09
In principe kan dit vrijwel met iedere (consumenten) router. Let wel op kwaliteitsverschillen onderling. Persoonlijk zou ik eerder een switch en een los accespoint kopen die je netjes, al dan niet uit t zicht, op kan hangen voor optimaal bereik.

Heb zelf spul van ubiquiti hangen (2x een AP Ac lite) en heb alleen spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb. Kleine investering, maar nooit meer gezeik met draadloze verbindingen die weg vallen. Ik heb hiervoor de WiFi van mijn draytek uitgezet (ook omdat die alleen 2.4 heeft).

Er zijn meer merken en types waar je dit mee kunt maar ubiquiti zat voor mij op de sweetspot tussen prijs en features/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
Bretting schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Vanaf de muur boven loopt er een kabel naar de PC en kan er dus ook nog een kabel naar een Acces point lopen.
De optie die jij aangeeft heeft helaas geen prijzen/webshops beschikbaar. Heb je nog alternatieven?
De "KPN Wifiversterker" (naamgeving klopt niet geheel maar dat terzijde) is alleen bij KPN/Telfort te koop, vandaar dat er ook geen prijsvermeldingen in de pricewatch staan.
Maar deze "wifiversterker" is voor €49,- te bestellen bij KPN.

Dit is een accespoint met geïntegreerde switch.
Zelf alleen nog even je SSID en je wachtwoord + type versleuteling instellen en je kanalen instellen en je bent klaar.
Je SSID + wachtwoord + versleuteling identiek houden, kanalen moeten verschillen (1/6/11 kan je gebruiken voor de 2,4GHz)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:59
Bretting schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
Zoals andere mensen reeds hebben aangehaald, kan die KPN wifi versterker (echt wel foute naam, want versterker durft men normaal gebruiken voor een repeater) gewoon worden aangeschaft in een KPN store, men moet zelfs geen klant wezen. Voor die prijs ga je geen beter apparaat aantreffen.

Zou je nu bijkomende eisen hebben, zoals dat het apparaat gevoed moet worden via de netwerkkabel, dan voldoet dit natuurlijk niet. Maar dan horen we het :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bretting
Iedereen bedankt voor de adviezen!
Uiteindelijk een router gekocht en en die boven aangesloten en als acces point ingesteld.
Werkt als een trein.
Pagina: 1