Vraag

• Aadje1985
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2018
Hi allemaal,

ik heb de KD65X8505C gekocht en deze aangesloten middels een ethernet kabel. Ik heb 70mb/70mb glasvezel internet van KPN. Ik heb een netflix 4K abonnement en 4k series zoals House Of Cards zijn haarscherp. Ook als ik youtube 4K promo filmpjes cast naar mijn tv zijn deze scherp.

Maar als ik sommige series kijk en dan vooral tijdens donkere scenes is het beeld ontzettend slecht. Er zit zelfs "sneeuw doorheen".

Ik kijk netflix via mijn Netflix app op de smartTV (android) en ik dacht dat het daar aan lag. Dus ik heb de google chromecast ultra (4k) gekocht maar heb hetzelfde resultaat (ook bekabeld aan internet).

Ik heb de expedia box v8 van KPN, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Iemand hier ervaring mee en iemand die hier een oplossing of suggestie voor heeft?

Grt,

Adriaan!

(blijkbaar kan ik geen fotos toevoegen :()

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan wel foto's toevoegen; zet ze even op een site als imgur.com ofzo.

Wat ik even mis; heb je een PC of laptop die je direct op de TV kan aansluiten en dan NetFlix daarop starten? Grote kans dat het resultaat hetzelfde is en dat zal dan waarschijnlijk aan die specifieke serie liggen.

Ook vraag ik me af of je op de TV iets van een game-mode hebt; die schakelt enorm veel hulpmiddelen uit want ik kan me ook voorstellen dat een goede TV graag probeert om "wazige donkere scenes" toch te verbeteren of upscalen en dan op bepaalde raakvlakken andere pixels genereert (alhoewel dat niet heel handig is).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53
Noem ook eens de naam van zo'n serie. Overigens voegen sommige regisseurs met opzet ruis toe om het meer op een ouderwetse film (met korrel) te laten lijken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat @hcQd zegt, merk je bijv. bij sommige Marvel-series, waar het inderdaad om artistieke redenen is toegevoegd en dit dus niet aan je televisie ligt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Aadje1985
Hi, bijvoorbeeld Bates Motel, DareDevil, Breaking Bad. Ik zal de fotos op imgur zetten. Ik denk dat het geen artistieke reden betreft wat het stoort zo ontzettend dat ik maar stop met de series.
En daarbij is het niet gedurende de hele serie, het is per aflevering en scene erg verschillend.

[ Voor 27% gewijzigd door Aadje1985 op 04-08-2017 21:40 ]

• Aadje1985
Zie hier de fotos van Bates Motel :

http://imgur.com/a/SJbJn

http://imgur.com/a/YjhLU

[ Voor 190% gewijzigd door Aadje1985 op 04-08-2017 21:44 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals gezegd Marvel (je noemt DareDevil) voegt het in bepaalde scènes toe.
Als het er echt als rotzooi uitziet, zou ik eens proberen om eerst alle beeldverbeteraars uit te zetten. Zie je het dan nog?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Aadje1985
Thanks. Ik zal morgen even kijken hoe ik dat uit moet zetten en zal het daarna testen. Ik hou je op de hoogte

• Aadje1985
Ik heb de motionblur uitgezet. Nog steeds dezelfde slechte beelden. Ik kan helaas ergens vinden waar je beeldverbeteraars uitzet?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan het vaak het beste op Game stand zetten. Dan staan meestal de meeste beeldverbetaars uit.

Maar je foto;s vind ik wel erg slecht. In de zin van. Dit los je volgens mij niet op met beeldverbeteraars uit.
Het ziet wel heel erg korrelig uit. Ik heb zelf een B6 hier. En irritieer me soms aan de toegepaste korrel in sommige series. Maar zoals de foto;s die jij toont heb ik het echt niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aadje1985 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:17:
Ik heb de motionblur uitgezet. Nog steeds dezelfde slechte beelden. Ik kan helaas ergens vinden waar je beeldverbeteraars uitzet?
Nergens vinden of niet gelezen? Het staat zelfs in de Quick Guide op de Sony site dus ongetwijfeld ook in dat boekwerk wat ze een papieren handleiding noemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aadje1985
Beeldverbeteraars uitgezet. Op game modus gezet. Geen verschil. Nog meer suggesties? Dit is echt ķut kijken

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die tijdbalk op de laatste foto die ziet er neem ik aan niet zo slecht in het echt eruit? Ziet er nogal flets uit, lijkt als je de helderheid veel te hoog hebt staan.
Post anders eens je beeld instellingen.

• dt77h
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 23:13
Happy2000 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:55:
Die tijdbalk op de laatste foto die ziet er neem ik aan niet zo slecht in het echt eruit? Ziet er nogal flets uit, lijkt als je de helderheid veel te hoog hebt staan.
Post anders eens je beeld instellingen.
Daar lijkt het wel een beetje op, de ondertitels zien er ook een beetje overbelicht, te helder uit.

Edit: bij nader inzien, na het bekijken van de eerste foto zien de ondertitels er normaal uit en lijkt het qua helderheid wel normaal te zijn. Zoals hierboven post inderdaad je beeldsettings eens.

[ Voor 19% gewijzigd door dt77h op 05-08-2017 14:05 ]

• Aadje1985
Thanks. Ik ga morgen fotos maken van mn geavanceerde beeldinstellingen en zal deze via imgur hier posten. Ben helaas vandaag niet thuis. Bedankt alvast dat jullie hier naar willen kijken..overigens is mn helderheid 30 van de 50 (max). Weet ik toevallig.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 22:00
Ik zou zeggen zet een paar dingen op een usb stick wat op jou tv problemen geven, ga vervolgens naar een BCC of Mediamarkt en vraag of je op dezelfde tv het mag afspelen, heeft deze tv het niet, kijk eens naar de instellingen, is hier niks raars mee dan weet je dat jou tv niet fatsoenlijk werkt, dus terug naar de winkel ermee.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aadje1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:38:
En daarbij is het niet gedurende de hele serie, het is per aflevering en scene erg verschillend.
is het ook zo dat als je 2 dezelfde afleveringen of scenes kijkt op verschillende dagen/tijdstippen dat er verschil in de beeldkwaliteit zit?

Netflix wil nog wel eens de beeldkwaliteit naar beneden schroeven schijnbaar als het erg druk is of er gemerkt wordt dat je verbinding het ff niet lekker trekt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Fraggert schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

is het ook zo dat als je 2 dezelfde afleveringen of scenes kijkt op verschillende dagen/tijdstippen dat er verschil in de beeldkwaliteit zit?

Netflix wil nog wel eens de beeldkwaliteit naar beneden schroeven schijnbaar als het erg druk is of er gemerkt wordt dat je verbinding het ff niet lekker trekt.
Dit is een interessant punt om rekening mee te houden. Daarnaast merk ik zelf dat het ook nog uitmaakt met welk apparaat je Netflix afspeelt. Op mijn PS4 Pro kan het heel lang duren voor ik eindelijk op 1080p zit. Op mijn Apple TV4 heb ik direct scherp beeld.

Kijkende naar de geposte screenshots lijkt het wel om een filter uit de productie te gaan icm slechte beeldinstellingen van de tv. Op mijn Samung tv vind ik de game-modus bijvoorbeeld juist een erg slecht en flets resultaat geven. Ik doe dan alles met de hand instellen en alle beeldverbeteraars uit en de scherpte zo onscherp/zacht mogelijk. Maar dat is mijn smaak.

Goed vergelijkingsmateriaal vind ik bijvoorbeeld zelf Better Call Saul met haarscherpe scene's (vooral buiten overdag opgenomen) versus The Walking Dead waar ook zo'n irritant korrelfilter overheen zit :/
Pagina: 1