65" LED Sony vs Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:26
Hi allen,

Ik heb dit topic geopend omdat ik in de markt ben voor een nieuwe tv. Ik heb niet perse haast, maar wil wel graag een maatje groter naar 65”. Momenteel een Sony 50W805B welke dan kan verhuizen naar de slaapkamer.

Laat ik allereerst stellen dat ik erg tevreden ben over de Sony. Erg mooi beeld en de beeldverwerking van snelle beelden is ook prima. Dit vind ik wel belangrijk voor het kijken van sport (F1, voetbal). Wat in negatieve zin opvalt zijn de toch wel wat donkerdere hoeken/randen (backlight bleeding?). En wat eigenlijk de grootste driver is voor het zoeken van een nieuwe tv is de beeldkwaliteit bij daglicht (wat extra opvalt tijdens de lange zomerdagen).

Eerst had ik mijn pijlen gericht op OLED in 55”, echter lees ik teveel negatieve ervaring over beeldverwerking van LG tv’s dat ik hier op dit moment nog niet voor wil gaan. Bovendien heb ik inmiddels voor mijzelf besloten graag 65” te willen en dat vereist significante budget verhoging. Dus daar wachten we nog een paar jaar mee.

Wat nu dan? Eigenlijk ben ik tot de volgende shortlist gekomen:
Sony 65XD9305/65XE9005
Samsung 65KS7000
Samsung 65KS8000

De KS7000 heeft als grootste voordeel dat hij iets goedkoper is. De Sony lijkt uit reviews de beste beeldkwaliteit en afwerking te hebben, terwijl de KS8000 goed is op het gebied van felheid, maar wat precies de pre’s zijn tov de KS7000 is?

Zijn er mensen die nuttige aanbevelingen hebben voor deze tv’s met inachtneming van:
- Goede beeldverwerking snelle beelden
- Felheid scherm voor overdag kijken
- Zo min mogelijk kans op verschil in egaalheid van het scherm

Smart tv functies gebruiken wij ook. Snelheid hiervan is niet direct van belang.

Dank in ieder geval!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En wat is het budget wat je ervoor uit wilt geven?

Zonder in een prijsrange gezocht te hebben denk ik meteen aan

pricewatch: LG 65EF950V Zwart

Schijnt een van de betere te zijn in kwaliteit. En de beeldverwerking:
reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Budget tot ca 2.300, maar bij voorkeur onder de 2.000 euro. Maar in het geval van echte meerwaarde wil ik wel iets meer uitgeven.

Thanks voor de link. Waren de 2015 modellen dan beter qua snelle beelden dan de 2016 en 2017 OLED's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je voor OLED gaat, zou ik niet meer voor een ouder paneel kiezen, tenzij het is vanwege de 3D op de 2016-serie van LG. Anders zou ik voor een nieuwer paneel kiezen, waarbij de techniek steeds weer iets volwassener wordt.

Als je geen OLED wilt, kan je kijken naar schermen met FALD dimming, wat tot een betere weergave van licht en donker leidt. Tweakers heeft daar ook in verschillende artikelen wat over gezegd.

https://tweakers.net/zoeken/?keyword=FALD
categorie: Televisies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 15:03
Ik heb nu zelf een OLED 55B6 in de woonkamer en een 55KS7000 in de slaapkamer maar wat bedoel je precies met negatieve beeldverwerking?
Want de OLED ziet er toch echt beter uit met ongeveer alles wat we kijken, TV via ziggo en series, films en docu's vanaf mijn server via X-Play.

De KS7000 heeft trouwens ook geweldig goed beeld dus daar hoef je je geen zorgen over te maken maar persoonlijk vind ik OLED toch een stuk prettiger om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Haperingen bij snelle beelden. Met name sport, bijv de bal bij voetbal.

Dat is iig wat ik uit t OLED topic haal. Verder zoals gezegd: OLED in 65" is erg aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Samsung heeft juist problemen met voetbal weergeven. Zoek maar eens op microstutter en samsung. Elke minuut hapert het beeld even. Heb het zelf ook ervaren en schijnt nog niet opgelost te zijn.

Nu heb ik zelf wat problemen gehad met de weergave van tennis op mijn 2016 lg oled. Tennisbal welke niet vloeiend bewoog.
Dit heb ik (grotendeels) opgelost door de ziggo horizonbox te vervangen voor een ci+ module. Op de panasonic plasma van mijn ouders is het nog ff iets smoother.

Met voetbal trouwens totaal geen motion problemen.

Ik zou voor de 65 inch sony gaan, als je budget geen 65 inch oled toestaat.

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Thanks. Nuttige suggestie.

Huidige Sony is voor mij prima qua prestaties op dat gebied. Ga er vanuit dat de Sony van drie jaar later er niet op achteruit is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
ByteMe_ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:41:
En wat is het budget wat je ervoor uit wilt geven?

Zonder in een prijsrange gezocht te hebben denk ik meteen aan

pricewatch: LG 65EF950V Zwart

Schijnt een van de betere te zijn in kwaliteit. En de beeldverwerking:
reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet
Vandaag even bij de Mediamarkt geweest. Natuurlijk qua beeld niet 100% vergelijkbaar met thuis, maar om even een idee te krijgen.

Sony 65XE9005 - heel erg mooi beeld en ook qua tv erg mooi afgewerkt. Enige wat me opviel is dat ik bij volledig wit beeld toch een niet egaal beeld ervaarde aan de rand van het scherm. Mindere mate dan ik nu heb, maar toch een tegenvaller voor zo'n dure tv. Twijfel dus..

Samsung hadden ze enkel de MU lijn staan, geen KS. Ook mooi beeld, maar kleuren leken iets doffer. Maar dat kan ook komen doordat ik in de tussentijd naar een LG OLED heb staan staren. Man man, was serieus impressed door de kleuren. Het was de 55EF950V waar een schitterende demo op draaide. Werkelijk schitterend! Bizar genoeg leek ik het beeld mooier te vinden dan bij de 55C7V die ernaast hing. Maar kan ook aan de afgespeelde demo hebben geleken.

Gek genoeg is de 55EF950V op internet nog slechts beperkt te vinden. Ook niet bij de MM. Qua prijs zal het ongeveer gelijk zijn met een 55C7V.

Twijfel nu toch wel heel erg of ik geen OLED in 55" wil. De vriendin is daar meer voorstander van, die vind 65" overkill qua aanwezigheid in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Vandaag even bij de Mediamarkt geweest. Natuurlijk qua beeld niet 100% vergelijkbaar met thuis, maar om even een idee te krijgen.

Sony 65XE9005 - heel erg mooi beeld en ook qua tv erg mooi afgewerkt. Enige wat me opviel is dat ik bij volledig wit beeld toch een niet egaal beeld ervaarde aan de rand van het scherm. Mindere mate dan ik nu heb, maar toch een tegenvaller voor zo'n dure tv. Twijfel dus..

Samsung hadden ze enkel de MU lijn staan, geen KS. Ook mooi beeld, maar kleuren leken iets doffer. Maar dat kan ook komen doordat ik in de tussentijd naar een LG OLED heb staan staren. Man man, was serieus impressed door de kleuren. Het was de 55EF950V waar een schitterende demo op draaide. Werkelijk schitterend! Bizar genoeg leek ik het beeld mooier te vinden dan bij de 55C7V die ernaast hing. Maar kan ook aan de afgespeelde demo hebben geleken.

Gek genoeg is de 55EF950V op internet nog slechts beperkt te vinden. Ook niet bij de MM. Qua prijs zal het ongeveer gelijk zijn met een 55C7V.

Twijfel nu toch wel heel erg of ik geen OLED in 55" wil. De vriendin is daar meer voorstander van, die vind 65" overkill qua aanwezigheid in de woonkamer.
De EG950 is ook al twee jaar oud dus best logisch dat ze nog nauwlijks te vinden zijn ;) .
De XE9005 is een direct-lit LED model en die hebben altijd last van donkere hoeken (de W805B zou dat eigenlijk niet moeten hebben dus was eigenlijk wel benieuwd wat/welke hoeken je daarbij bedoelde. Waarschijnlijk de bovenste hoeken?). Grootste voordeel van de XE9005 is dat ie zo goed als geen last heeft van vertical banding en als de keus is tussen donkere hoeken of vertical banding dan zou ik het wel weten O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 15:03
Het was de 55EF950V waar een schitterende demo op draaide. Werkelijk schitterend! Bizar genoeg leek ik het beeld mooier te vinden dan bij de 55C7V die ernaast hing. Maar kan ook aan de afgespeelde demo hebben geleken.
Ik denk dat het aan de instellingen van de TV of de demo heeft gelegen, de C7V kan het net zo mooi weergeven als de 950V. :Y
Ik heb ook nog in twijfel gezeten maar toch besloten om een OLED te nemen en tot nu toe nog geen spijt van gehad.
Het enige nadeel is dat ik er nu ook 1 op de slaapkamer wil. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Interessant topic. Ik sta voor precies dezelfde keuze. Ook ik twijfel aan de Lg oled ivm motion handeling. Ik zat ook nog te kijken naar de goedkopere Sony 65XD7505. Is deze wel 100hz?

[ Voor 5% gewijzigd door MP3-Junky op 06-08-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MP3-Junky schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:23:
Interessant topic. Ik sta voor precies dezelfde keuze. Ook ik twijfel aan de Lg oled ivm motion handeling. Ik zat ook nog te kijken naar de goedkopere Sony 65XD7505. Is deze wel 100hz?
Die is 100Hz ja maar wel met een IPS paneel dus niet aan te raden bij kijken met weinig tot geen licht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
IPS dus wel betere kijkhoeken. Heb alleen geen idee hoe "slecht" de kijkhoeken bij een va paneel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
De Philips OLED's krijgen betere Notion ratings dan de LG's. Dus wellicht dat dat goede optie is. Maar eens verder zoeken naar 55POS9002.

Pagina: 1