Ziggo Hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954079

Topicstarter
Hallo ik heb de volgende vraag. Wij wonen in een appartementencomplex. Elk appartement heeft zijn eigen aansluiting. Echter heeft iedereen het zelfde huisnummer. Nu hebben onze buren al een ziggo abbo, maar wij willen ook perce een ziggo abbo. Is dit dan wel mogelijk?

Verdere informatie die ik u kan geven is dat bij ons de coax kabel binnen komt en gesplitst wordt. 1 kabel loopt naar de buren en de andere blijft bij ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
En wat zei Ziggo toen je ze belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:25
Je hebt dus ook maar 1 brievenbus? In dat geval nee kan het niet. Het beste lijkt me dan om de buren een extra mediabox aan te laten vragen maar of dit legaal is weet ik niet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor zover ik weet levert Ziggo slechts 1 aansluiting op een kabel/adres.

Dus lijkt het dat je beperkt bent tot:
- de aansluiting delen met de bestaande afnemer.
- een eigen kabelaansluiting laten monteren.

De laatste is in jouw geval de meeste interessante maar ook de duurste (als het al mogelijk is)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:21:
En wat zei Ziggo toen je ze belde?
De ene medewerker zegt van niet de andere van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:23:
Voor zover ik weet levert Ziggo slechts 1 aansluiting op een kabel/adres.

Dus lijkt het dat je beperkt bent tot:
- de aansluiting delen met de bestaande afnemer.
- een eigen kabelaansluiting laten monteren.

De laatste is in jouw geval de meeste interessante maar ook de duurste (als het al mogelijk is)
Oke. Ja we delen nu al me de bestaande afnemer.. Echter is dit niet de bedoeling. Daarnaast hebben zij het hoofdkastje en zijn zij niet veel thuis. En wij werken thuis. Bij storing zitten wij soms dagen zonder internet. Zij willen daarnaast het hoofdkastje perce zelf houden. (iets wat ik zelf ook zou willen btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Anoniem: 954079 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:23:
[...]

De ene medewerker zegt van niet de andere van wel.
Ik zou toch proberen hier een eenduidig antwoord van Ziggo zelf te krijgen. Of het kan hangt namelijk af van wat voor abonnement er precies is afgesloten op je adres. Als de eigenaar dit zelf gesplitst zonder medeweten van Ziggo is het illegaal gebruik. Is het met medeweten van Ziggo dan moet er een TOMI-abonnement zijn afgesloten wil je op de individuele aansluitingen internet aan kunnen vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik snap eigenlijk niet dat je je hiervoor aanmeld hier. Maar wel welkom natuurlijk.
Je belt in veel gevallen met een callcentermedewerker van Cendris of dergelijk. je moet specifiek naar een Ziggo medewerker vragen voor dit. Is er geen verdeling van bijv 81-1, 81-2 of a b c ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:27:
Ik snap eigenlijk niet dat je je hiervoor aanmeld hier. Maar wel welkom natuurlijk.
Je belt in veel gevallen met een callcentermedewerker van Cendris of dergelijk. je moet specifiek naar een Ziggo medewerker vragen voor dit. Is er geen verdeling van bijv 81-1, 81-2 of a b c ?
Fijn, als is je eerste zin niet echt een warm welkom maar goed.

Om antwoord tegeven op je eerste zin meteen. IK HEB HIER DE BALLEN VERSTAND VAN VERDER :)

Dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:26:
[...]

Ik zou toch proberen hier een eenduidig antwoord van Ziggo zelf te krijgen. Of het kan hangt namelijk af van wat voor abonnement er precies is afgesloten op je adres. Als de eigenaar dit zelf gesplitst zonder medeweten van Ziggo is het illegaal gebruik. Is het met medeweten van Ziggo dan moet er een TOMI-abonnement zijn afgesloten wil je op de individuele aansluitingen internet aan kunnen vragen.
Oke dankje wel ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

robertwebbe

Robert Webbe

Waarschijnlijk heeft de eigenaar van het appartement de kabel zelf doorgelust naar iedereen. Mits er dan bij iedereen een eigen Abonnee Overname Punt zit kun je volgens mij bij Ziggo vragen of alle appartementen te splitsen zodat alle aansluitingen individueel worden. Het kost even wat moeite om geregeld te krijgen maar dan heb je wat je wil. Een nadeel van dergelijke installaties is wel dat niet iedereen supersnel internet kan krijgen gezien er maar beperkt capaciteit is. Hier geldt dan: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
robertwebbe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:33:
Waarschijnlijk heeft de eigenaar van het appartement de kabel zelf doorgelust naar iedereen. Mits er dan bij iedereen een eigen Abonnee Overname Punt zit kun je volgens mij bij Ziggo vragen of alle appartementen te splitsen zodat alle aansluitingen individueel worden. Het kost even wat moeite om geregeld te krijgen maar dan heb je wat je wil. Een nadeel van dergelijke installaties is wel dat niet iedereen supersnel internet kan krijgen gezien er maar beperkt capaciteit is. Hier geldt dan: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
De buren hebben dit met de vorige bewoners gedaan. Enige optie die er eigenlijk is, is dat we de stekkers naar de buren er uittrekken en dat zij maar opzoek moeten naar iets anders. (de huisbaas heeft dit ook al aangegeven) Echter willen wij geen problemen met de buren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier al eens gekeken ? https://ziggoforum.nl/index/5/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt ook samen met een aantal buren een snel Ziggo MKB-abonnement nemen, je hebt dan 5 (of 13 tegen meerprijs) vaste IP-adressen om te verdelen tussen de deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
robertwebbe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:33:
Je eerste punt over het abonnee overname punt is juist, de rest daarna niet helemaal.

Een eigen aansluiting met abo kan alleen als er ook echt een eigen groene kabel vanaf de eindversterker in de straat naar je eigen appartement loopt en je dus een eigen abonnee overname punt in je woning hebt. Jouw verhaal doet mij vermoeden dat dat niet het geval is en dat de aansluitingen intern in het pand zijn doorgelust.

Je kan dan 2 dingen doen: De aansluiting delen met je buren (met de beperking van de maximale mediaboxen per aansluiting, delen van bandbreedte én thuisnetwerk en beperkte controle op de uptime wanneer het modem problemen geeft en je buren niet thuis zijn) of bij Ziggo een offerte aanvragen om een groene kabel vanaf de eindversterker naar jouw appartement aan te leggen. Maar dat wordt een prijzige aangelegenheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Genji schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Je eerste punt over het abonnee overname punt is juist, de rest daarna niet helemaal.

Een eigen aansluiting met abo kan alleen als er ook echt een eigen groene kabel vanaf de eindversterker in de straat naar je eigen appartement loopt en je dus een eigen abonnee overname punt in je woning hebt. Jouw verhaal doet mij vermoeden dat dat niet het geval is en dat de aansluitingen intern in het pand zijn doorgelust.

Je kan dan 2 dingen doen: De aansluiting delen met je buren (met de beperking van de maximale mediaboxen per aansluiting, delen van bandbreedte én thuisnetwerk en beperkte controle op de uptime wanneer het modem problemen geeft en je buren niet thuis zijn) of bij Ziggo een offerte aanvragen om een groene kabel vanaf de eindversterker naar jouw appartement aan te leggen. Maar dat wordt een prijzige aangelegenheid...
Oke bedankt. De groene kabel van ziggo komt wel bij ons appartement binnen vanuit de straat. Vanuit ons appartement wordt het gesplitst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 954079 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:28:
[...]
Om antwoord tegeven op je eerste zin meteen. IK HEB HIER DE BALLEN VERSTAND VAN VERDER :)
Niet erg maar uit je startpost en summiere informatie (tot nu toe) heb ik alsnog geen specifiek beeld hoe de kabels nu lopen. Eerst zeg je dat de buurman iets heeft afgesplitst en als daar storing is en hij is niet thuis, heb jij geen internet. En later zeg je dat er een groene kabel wel bij je binnenkomt.

Maar even in essentie, vooruitlopend op een negatief antwoord van Ziggo: als je met 10 appartementen maar 1 abonnement kan afnemen, trek je een shitshorm aan issues open ivm routing, QoS, misbruik en ander geneuzel over 1 router heen.

Maar gezien jouw nickname; loop eens bij de Ziggo Servicebalie op de Arena Boulevard binnen of anders op de Ferdinand Bol. Heb je tenminste een medewerker voor je neus en kan je haarfijn uitleggen welke appartementen op 1 huisnummer wel/geen AOP hebben en welke mogelijkheden Ziggo nu aan jou kan geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:17

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vermoed dat er eerder een ander probleem is, nl. dat een appartement illegaal gesplitst is. In dat geval zul je dus eerst bij je verhuurder moeten zijn.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1