Toon posts:

internet radio.... hosten???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,
een dringende vraag!!! >:) Ben nl van plan om wat internet radio te gaan doen. Hoe en waar doe ik dat?? zijn er spelciale hosters voor ?? hoe zit dat.

Greetzz
>:)

Ps: mr Moderater, ik weet niet of deze topic hier hoort????!!!

Verwijderd

Kijk hier eens of dat wat is:
http://www.analog-x.com/

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

PanMan

Spun!

Bedenk wel dat een beetje goedlopend internet-radiostation een EXTREEM bandbreedteslurpende en dus dure bussiness is. Digitally Imported, een van de grootste online radiostations heeft gemiddeld zo'n 1000 luisteraars, en trekt daarmee ongeveer een 155 Mbit lijn vol... Zo'n lijntje kost je zeker enkele tienduizenden guldens per maand.
Nogsteeds een goed plan? :) :).
Je kan eens kijken bij http://www.live365.com/ , ik geloof dat ze daar een gratis relay aanbieden voor radiostations, maar wel op een lagere bandbreedte. Verder kan je ook zelf een relay bak neerzetten, bij een provider. Maar let dan dus wel op de verkeerskosten.
Misschien is er wel iets te regelen, dat een provider b.v. je gratis verkeer aanbied naar peers. Ik zal eens rondvragen.
Greetz,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Thanks everybody!!! >:)
Panman?? Als je wat meer weet, ken je me ff mailen van hoe en wat?? Thnx
:)

Verwijderd

Ik ben ook bezig met een simpel radiostation'tje...
Bandwidth is al geregeld.

Misschien iets van een joint venture? Contact me maar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Kijk ook eens hoe je met je licenties zit..

Particulier, non-profit kost zo;n buma-regeling je 50,- / maand geloof ik..

moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen mbt geluidskwaliteit enz.. lees ff buma.nl, staat e.e.a. wel uitgelegd.
Pagina: 1