Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Office Pro 2016]Probleem: account altijd ingelogd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb via de HUP regeling v/h werk dus dit pakket gekocht via de werkmail.
Deze staat op mijn nieuwe PC met een schone Windows 10 Pro installatie.

Het pakket lijkt goed te werken, maar bij alle onderdelen blijf ik altijd ingelogd.
Zie voorbeeld onder.

Dat vind ik niet prettig, want zijn zijn de aan mij toegekende werkshares ook altijd beschikbaar. Dat vind ik een te groot veiligheidsrisico.

Geprobeerd in eerst in Word:
  • Uit te loggen, dat lukt... maar zodra ik bij word weer opstart ben ik automatisch ingelogd, terwijl de mededeling is dat je dan meteen ook voor de andere onderdelen afgemeld zou zijn, mits die onderdelen afgesloten zijn (logisch..)
  • vervolgens een voor een alle onderdelen apart uitgelogd en afgesloten. Dat maakt dus niet uit. Word starten...ben automatisch weer ingelogd...
BTW: Heb nergens een vinkje gezet voor automatisch inloggen...

Geinspireerd door dit artikel heb ik 2 register files gemaakt. Het artikel lijkt niet te kloppen trouwens voor office 2016 bij mij althans:
1= enble login
2=disable login
0 of geen SignInOptions subsletuel = disable (*)

(*)=bij mij was de SignInOptions subsleutel niet aanwezig...

Ik heb weliswaar een mail ontvangen met de HUP links en code, maar agv een transitie kan ik nog niet op het online 365 deel om de te lijken of daar een instelling staat.

Het werkt... maar zelfs voor een Tweaker niet erg handig.
(ik zou er nog een batch file met keuze van kunnen maken... en die aan de taakbalk kunnen hangen...)

Heeft iemand een elegantere optie op het oog?

Afbeeldingslocatie: http://thewindowsclub.thewindowsclubco.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/03/Fix-Sign-In-Feature-Disabled-In-Office-2013-3.png

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afaik wordt je Office gekoppeld aan je windows account, daar zal de automatische login op zitten.

Via de nieuwe settings scherm kan je bij Accounts->Email/app-accounts je MS account verwijderen. Nadeel dat je dan afaik bij elk MS app/programma niet automatisch inlogt. Geen idee alleen of je dan uitgelogd blijft nadat je in Office toch een keer inlogt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de input.

Zie onder het print screentje, geen account daar aanwezig...
Bij Access work or school, ook geen accounts.

Mijn Win10 installatie heb ik off-line gedaan als user en als ik daar inlog (store) gaat het om mijn eigen hotmail adres, niet gelijk aan mijn werk mail adres.
Eigenlijk zou alles ontkoppelt moeten zijn zo als het geinstalleerd is.

Nog meer suggesties blijven welkom.....

EDIT1:
Ben nog even in het register gedoken.
Daar vind ik wel de login namen terug van het werk.... oa bij een "Identity" sleutel, op meerdere plaatsen, bijv:
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity\Identities\123-456-789-0123-456-7890_ADAL, de registratie code zit in de naam (uiteraard hier fake....)
Dus daar haalt ie zijn gegevens uit.
Die komen uit het kleine installatie bestand? Ik hoefde totaal niets in te vullen.
De exe heet dus Setup.x86.nl-NL_ProPlusRetail_ABCDE-ABC3-ABC3A7-ABCDE-ABCDE_act_1.exe bij het downloaden. Die download dus de image (kon hem trouwens niet vinden offline... maar inmiddels heb ik hem ergens bij MS gevonden... ;) Kan ik hem een volgende keer direct installeren.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dHNz4v/1.png

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 18:14 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het wel wenselijk te kunnen inloggen? Met GPO zou je wel hele login kunnen disablen. (staat afaik onder 'overig' van Office 2016).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onverwachts thuis wat moet doen en ik heb mijn laptop niet mee (op de fiets vind ik dat met bijna 20 km hobbelen niet zo prettig...), dan is dat wel handig.

Waar staat overige... (zie het niet staan) ...ben wat "blind" op dit moment voor een aantal zaken... :(

Edit:
Heb toch nog een contact gehad met MS-helpdesk en kreeg dit soort antwoorden over uitloggen, activeren en herinstalleren:
* Because the office activation is associated with your account, so once that you have log out that office, your office will be deactivated.

* That's because the system will automatically seek for activation

* What you can do is to reinstall the office.

* there are no limits when it comes to office 2016
En toe..... werd zonder aankondiging op afstand de automatische login uitgezet....
Chat-verbinding verbroken....

Tja... zo'n botte methode zat ik ook niet op te wachten...
Maar ze kunnen dus op afstand het register slopen met de login gegevens... v/h werk account.
Vandaar dat ik het weer actief moest maken, voor het geval ik het wel nodig heb. de slopershamer was net iets teveel....

Dus weer via mijn werk account aangemeld na een herinstallatie, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem... :(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 21:21 ]