(mini)Displayport struggles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 15:32
Hoi,

Ik heb een klein probleempje en kan eigenlijk niet zo goed zeggen wat er nou aan de hand is, ik snap het zo niet en dacht misschien kan een van jullie het verklaren!

Ik heb een macbook air, die sluit ik aan op een monitor doormiddel van een mini displayport naar hdmi adapter en die sluit ik vanuit de hdmi weer aan op de dvi kabel van mijn monitor. (monitor is een 20" apple cinema display, die aluminium van vroegah). Dit werkt perfect, en het ziet er wel leuk uit, scherm zelfde kleur als mijn flaptop.
Nu heb ik de volgende struggle,
Ik heb ook een desktop, want ik programmeer veel voor ARM chips, en dan kan je er niet onderuit om ook windows te draaien. Nu wil ik de mac minder zakelijk gaan gebruiken en de desktop dus meer voor het programmeren enzo.
Mijn desktop heeft een Displayport(die grote) en D-sub aansluiting.
wat ik doe, is deze displayport met een adaptertje naar hdmi omzetten(andere adapter dus(uit china maar werkt wel met tv)) Vervolgens zet ik met diezelfde adapter als eerder genoemd, de hdmi om naar dvi. Dit werkt gek genoeg niet, het werkt wel op een TV, maar niet als ik de hdmi omzet naar dvi. Wat ik nou zo gek vind is dat het signaal dus wel gewoon een tmds signaal is en het gewoon zou moeten werken toch??

Hopelijk kunnen jullie er wat mee, ik kan eigenlijk niet zoveel vinden over exact dit probleem.
Facts:
De minidisplayport naar hdmi adapter is van de Xando. Dit is wellicht geen originele apple, maar hij is wel van goeie kwaliteit gaat al 3 jaar mee.
De Displayport naar HDMI adapter is uit china, ala aliexpres of ebay oid. Deze zal wellicht "bagger"kwaliteit hebben, maar hij doet het dus wel van displayport naar HDMI op de televee.

Snappen jullie t nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online