AMD mobos met Intel chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi,

weet iemand of er mobos bestaan voor een AMD processor met een Intel chipset. Ik heb ze iig nog nooit gezien lijkt me wel niet helemaal logisch als intel dingen produceerd voor AMD, maar weet iemand of ze bestaan? (type/merk)

Verwijderd

waarschijnlijk met de tijden van de 486 en de k6 maar met athlon en duron niet meer

llama

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

denk het niet hoor.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Nee zeker niet. Das net zo iets als MicroSoft programma's maken voor Linux :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mwa, je kon een AMD K6 processor wel op bijvoorbeeld een Intel HX chipset bord gebruiken. Maar Athlon en Duron borden met Intel chipsets zal je niet vinden. Intel zou wel gek zijn, om een stabiel Socket A bord te ontwikkelen en daar geld in te stoppen. Gaan er NOG meer mensen overstappen naar AMD. :) Ze denken, laat het VIA maar uitzoeken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat VIA borden buggy zijn, want dat zijn ze niet (heb hier de MSI K7T PRO en Abit KT7 RAID draaien)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op zondag 08 juli 2001 01:23 schreef terw_dan het volgende:
Hoi,

weet iemand of er mobos bestaan voor een AMD processor met een Intel chipset. Ik heb ze iig nog nooit gezien lijkt me wel niet helemaal logisch als intel dingen produceerd voor AMD, maar weet iemand of ze bestaan? (type/merk)
Was het maar waar... :'(

AMD maakt de "betere" CPU, Intel de "betere" chipset. Ik heb nu een i815 mobo (CUSL2) met een PIII en het enige wat me weerhoudt van een AMD CPU zijn die brakke VIA-based mobo's... :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heb je ervaring dan met mobos met nieuwe Via chipsets (KT133/KT133A/KT266) ? Daar is niks braks aan!

PC Specs

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, de 440BX chipset die op mijn oude Asus p2b was te vinden vind ik wel wat stabieler dan de VIA KT133A, waarmee ik nu werk (K7T Turbo van MSI).

Verwijderd

Ik ben net overgestapt van AMD naar Intel en het bevalt me geweldig...!

AMD op zich heb ik geen moeite mee, maar via is ongeveer het meest achterlijke bedrijf dat ik ken, die 4-in-1 drivers hebben zichzelf nog nooit fatsoenlijk kunnen installeren....moet toch niet zo moeilijk zijn of wel??

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Op zondag 08 juli 2001 02:50 schreef Bomberman het volgende:
Heb je ervaring dan met mobos met nieuwe Via chipsets (KT133/KT133A/KT266) ? Daar is niks braks aan!
en anders neem je amd chipset (de 760 non-np)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Denk het niet.. Gezien concurrentie van Intel/AMD. Gaat Intel toch geen chipsets maken die AMD compb. zijn NO way. Ik vind gewoon dat AMD gewoon stabielere chipset zelf motten maken. Ik bedoel die intel boys die maken gewoon lekkere Procc en chipsets die uitgebreid door hun zijn getest. Wil natuurlijk niet zeggen dat AMD dat niet doet ,, maar AMD is nog wel afhankelijk van VIA.. Mot wel zeggen dat ik Intel en AMd nog wel de beste Procs vind. Cyrix is BRAK ;r

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30
was het maar waar...dan had ik tenminste reden om AMD te gaan, ik wil niks te maken hebben met Via na mega slechte ervaringen.

Via : :r

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 02:50 schreef Bomberman het volgende:
Jou zijn zeker al die VIA-Bugs en Live problemen ontgaan...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
mjah, ik hoop dat die SIS chipset een beetje snel te koop is. dan stap ik denk ik meteen over op een mooie Tbird of A4. maar die via-chipsets vertrouw ik gewoon niet.

an AMD-chipsets? ik vind die mobo's zo verschrikkelijk duur. toe even zeg. voor de prijs van dat asus-mobo koop je een p4-mobo [van een andere fabrikant.. okee]

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 08 juli 2001 10:04 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

of dat gezeik met usb, geheugen dat niet werkt, irq conflicten etc....
als je de forums leest, weet je dat er gewoon veel problemen zijn met de via sjips. als het bij jou (en trouwens ook bij mij) stabiel draait, heb je gewoon geluk.

Verwijderd

AMD heeft wel eens proccesors voor Intel gemaakt! (dat was in het 386 tijdperk (8> !!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
In Utopia maakt Intel wel chipsets voor AMD processoren. (kan iemand mij de weg naar Utopia wijzen?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bomberman
Op zondag 08 juli 2001 10:04 schreef RenevdVeen het volgende:

Ok ik neem het terug, Via chipsets hebben idd bugs.
Op zondag 08 juli 2001 10:40 schreef weareborg het volgende:

of dat gezeik met usb, geheugen dat niet werkt, irq conflicten etc....
als je de forums leest, weet je dat er gewoon veel problemen zijn met de via sjips. als het bij jou (en trouwens ook bij mij) stabiel draait, heb je gewoon geluk.
Ja dat is me wel ontgaan eigenlijk .. beter opletten dan maar volgende keer :P .

Ik kan alleen zeggen dat ik er, sinds de Appolo Pentium1 chipset (want die was echt brak) ik geen problemen met Via bordjes gehad heb. En ik heb Via133a, KX133, KT133 en KT133a bordjes gebruikt .. zal ik idd wel geluk hebben gehad dan.

PC Specs

• Bomberman
Sterker nog ik neem alles terug :P .. ik las net dit op RivaStation:
can tell you that the tests on the VIA KT133A plattform were the worst experience in graphic cards benchmarking I ever made! All cards ran without any problems on the Intel 815 based PIII system but I had a lot of trouble with most cards on the KT133A! The ATI Rage Fury MAXX did not run at all, ATI Rage 128 only in AGP 1x Mode, for ATI RADEON I needed to reinstall 4in1 drivers, 3dfx V2 SLI did only run with hacked Athlon drivers, Kyro 1/2 in Unreal Tournament only with 256MB Aperture Size in BIOS. The ELSA TNT2 cards Erazor III and Erazor III Pro did not run on the Abit mainboard. At the end: The inofficial KT7 FAQ helped me a lot and I was able to get most of the cards running almost stable enough for these benchmark runs. I had similar experiences with the MSI K7T-Turbo mainboard with the same chipset. This mainboard also had a too bad overall memory performance.

The tips&tricks in the inoff. KT7 FAQ are great! I would like to see similar information on the VIA and/or ABIT homepage!! There is a lot work to do for VIA in terms of compatibility tests - and I now know what IŽm talking about.... !!! On the I815 I had Plug & Play - on KT133: Plug & Tweak & Pray & (maybe) Play!
Yikes :o ..

PC Specs

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
wat ik vandaag tegen kwam was een p-III met een via chipset, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
die heb ik ook: P3 met een via apollo pro

• Bomberman
Meen je dat nou? Intel CPU's met Via chipsets komt al voor sinds de Pentium (later P2 en P3 ook).

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:06 schreef Bomberman het volgende:
Sterker nog ik neem alles terug :P .. ik las net dit op RivaStation:
[..]

Yikes :o ..
Heb ook een batch slechte Abit bordjes in mijn handen gehad...Dat deze gast Abit gebruikt, en DAARNA pas de KT7 FAQ gaat lezen, zegt al meer dan genoeg....

• Bomberman
Ok maar hij gebruikt ook een MSI bordje waarmee hij precies dezelfde ervaringen heeft. Via chipsets zijn zeker niet slecht maar als je zoveel kaarten test komen pas duidelijk de compatibiliteitsproblemen naar boven (zo blijkt tenminste). Plus je zou niet eerst een FAQ moeten hoeven lezen voordat je het werkend krijgt (wij tweakers vinden dat niet erg maar 'gewone mensen' ;) wel).

PC Specs

Pagina: 1