Toon posts:

Asus A7V-133 RAID UDMA 100 S met harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Gekocht een:
Asus A7V-133 RAID UDMA 100 Socket A

met daarbij de volgende harde schijf:
Maxtor 40.0 GB UDMA 100 7200 RPM 5T040H4

en de volgende CD-ROM spelers:
* Lite on ReWriter 32x/12x/10x Int. IDE
Burnproof Retail
* Pioneer DVD-106S 16x/40x IDE Slot in BULK

Nu zit de harde schijf aangesloten op de Primaire UltraDMA/100 IDE poort, de DVD-speler is aan gesloten op de 'normale' Primaire IDE poort als master en de brander is aangesloten op de Secundaire IDE poort als master.

Wanneer ik nu Windows 2000 wil installeren (let wel, computer gekocht zonder dat harde schijf geformateert was) d.m.v. eerst 4 opstart diskettes van 2000, geeft hij na de laatste opstartdiskette aan dat hij geen harde schijf heeft aangetroffen. Bij het opstarten wordt hij wel gedetecteerd alleen wordt niet genoemd bij het overzichtscherm (welke processor, SDRAM hoeveelheid, wat is aangesloten op de 'normale'IDE poorten, etc).

Hetzelfde is ongeveer het geval bij Win98. Hier begint hij ook te zeuren over het feit dat de harde schijf waarschijnlijk een NTFS is, dus moet er eerst een primaire DOS partitie worden aangemaakt.

Hoe krijg ik Win2000 zover dat hij gewoon begint te zeuren na de laatste opstartdiskette over wat voor partitie ik aan wil maken. Wil maar een NTFS partitie. Geen verschillende FAT32 erbij etc.

HELP!!!

Verwijderd

Je moet op F6 rammen in het begin en de ATA100 drivers erop gooien .

Verwijderd

Heel simpel. Gewoon je harde schijf even aan de gewone primaire poort hangen...Windhoos installeren...de promisse drivers erop en je kunt je hardeschijf weer aan de promise hangen. Heb zelf ook zelfde probleem gehad

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers, worden die erbij geleverd? Is voor een vriend van me, kan hem nu niet bereiken. Waar kan ik ze anders vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even, over die drivers.... See above... ga nu snel uitzieken in bed....

Verwijderd

Prommise drivers staan op cd die er wordt bijgeleverd

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanx!
Pagina: 1