Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik ben nieuw hier en ik had een vaag waar ik via de zoekfuncties en via google niet uit kwam.

Ik heb namelijk een nieuwe ouderwetse telefoon gekocht. Dit leek me in elk geval een leuke gadget en ook handig als ik buiten bezig ben (met paarden) zodat mijn smartphone niet snel stuk gaat.
Nu had ik bij het uitzoeken van de telefoon als eis gesteld dat er whatsapp op moest kunnen, aangezien ik daar vaak gebruik van maak.

Nu zit dit er wel op, maar het werkt via WAP. En nu heb ik inmiddels begrepen dat WAP niet meer gebruikt wordt. 8)7 Maar ook dat er misschien nog wel mogelijkheden zijn. _/-\o_

Nu is mijn vraag, kan iemand hier mij in lekentaal uitleggen of er mogelijkheden zijn om mijn stupidphone met whatsapp te verbinden? En zo ja, hoe :)

Het gaat in dit geval om een H-mobile T1 telefoon.

Mocht het niet gaan werken, dan zal die alleen als bel en sms telefoon gaan dienen. Oh en ook als radio want die werkt echt erg goed en gaat erg hard!

Vast bedankt aan de mensen die dit lezen en die eventueel ideeën hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Whatsapp en WAP hebben helemaal geen enkel verband met elkaar.....
Whatsapp werkt niet via WAP, heeft nooit gewerkt via WAP, kan nooit werken via WAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het internet gaat via WAP. En er is internet nodig om whatsapp te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

En de webversie van Whatsapp werkt ook niet? (web.whatsapp.com)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
WAP doet geen html. Good luck with that...

@Verwijderd - dit gaat dus absoluut nooit mogelijk zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32

DarkSide

theres no place like ::1

WAP is echt oud. Durf niet eens te zeggen of dat uberhaupt nog wel werkt.
Echt snel zal het ook niet gaan als het al werkt.
Heb je wel gewoon internet? Dus kan je wel browsen? Anders kijken naar de APN instellingen om dat eerst voor mekaar te krijgen. Dan zou de applicatie whats app ook wel werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, heel het internet doet het niet. Hij blijft zoeken naar connectie. Maar dat is er blijkbaar dus niet.
Nu had ik wel een onofficiële tip gekregen over het laten rooten van pakketgegevens toe ik vroeg of het klopte dat WAP niet meer werkt... Maar ik ben daar niet in thuis hoe of waar ik dat kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Zo te lezen heb je pech!

Nouja, je bent bereikbaar en hebt muziek!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Die telefoon ondersteund als het goed is ook GPRS.

Deze cpu zit in de telefoon

Ik weet niet welke providers GPRS ondersteunen.

[ Voor 58% gewijzigd door Eli3l op 04-08-2017 15:57 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja GPRS heeft die wel. En na wat google werk kwam ik er achter dat dat niet het zelfde is als GPS. :+ Maar verder snap ik er allemaal niks van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:56:
Ja GPRS heeft die wel. En na wat google werk kwam ik er achter dat dat niet het zelfde is als GPS. :+ Maar verder snap ik er allemaal niks van. 8)7
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vodafone (een dual sim voor mijn oude smartphone en de nieuwe stupidphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:59:
Ik heb vodafone (een dual sim voor mijn oude smartphone en de nieuwe stupidphone)
Vodafone heeft volgens hun website overal in NL nog 2G dekking. Dus je moet bij Vodafone de juiste APN instellingen opvragen en die in je telefoon invoeren. Dan zou het moeten werken.

Als het goed is kan je op je telefoon een logo van een wereldbol vinden. Als je daar op drukt, zouden er verschillende opties moeten staan, waaronder het invoeren van de juiste APN gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
whatsapp werkt niet op dat toestel, wordt niet meer ondersteund. vroeger wel via Java Mobile, maar een paar maanden geleden is dat stopgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik durf te wedden dat internetten hier een drama op zal zijn. Gezien deze oude telefoon echt al jaren oud is, zijn er geen enkele sites meer die wap gebruiken. En al zou de browser ervan misschien HTML snappen, zal je alsnog vaak tegen memory limit's aanlopen en functionaliteit die je zal missen op website. Ook het geheugen op de telefoon is echt zeer weinig met 32 MB.

Deze telefoon is leuk om mee te bellen, SMS'en en muziek mee te luisteren, maar dan houdt het echt op.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2017 16:05 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
AW_Bos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:04:
Ik durf te wedden dat internetten hier een drama op zal zijn. Gezien deze oude telefoon echt al jaren oud is, zijn er geen enkele sites meer die wap gebruiken. En al zou de browser ervan HTML snappen, zal je alsnog vaak tegen memory limit's aanlopen en functionaliteit die je zal missen op website.

Deze telefoon is leuk om mee te bellen, SMS'en en muziek mee te luisteren, maar dan houdt het echt op.
Deze telefoon ondersteund ook HTML, een pretje zal het niet zijn, maar de meest simple dingen zouden moeten werken.

Maar zoals hierboven aangegeven, gaat WhatsApp sowieso niet werken. Dan is het dus ook niet de moeite waard verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Eli3l schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Deze telefoon ondersteund ook HTML, een pretje zal het niet zijn, maar de meest simple dingen zouden moeten werken.
Ik betwijfel of je Tweakers al zou kunnen bekijken, vanwege het beperkte geheugen. Nee, websites zijn echt niet zo compact als toen, maar met breedbandverbindingen kijkt bijna niemand daar meer naar.
Misschien een enkele site die nog werkt, maar ik geef weinig kans.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
AW_Bos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Ik betwijfel of je Tweakers al zou kunnen bekijken, vanwege het beperkte geheugen. Nee, websites zijn echt niet zo compact als toen, maar met breedbandverbindingen kijkt bijna niemand daar meer naar.
Misschien een enkele site die nog werkt, maar ik geef weinig kans.
Hahaha zoals ik al zei, een pretje zal het niet zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om websites te bekijken heb ik het niet nodig, daar heb ik een laptop en een smartphone voor.
Maar aangezien er al een whatsapp app op geinstaleerd staat, zou dat wel erg fijn zijn als dat voor basis tekst te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:10:
Om websites te bekijken heb ik het niet nodig, daar heb ik een laptop en een smartphone voor.
Maar aangezien er al een whatsapp app op geinstaleerd staat, zou dat wel erg fijn zijn als dat voor basis tekst te gebruiken is.
Als het er al op staat maar geen connectie heeft, dan zal je je GPRS-gegevens moeten invullen. APN en evt username/password

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:10:
Als het nu nog werkt, mag je echt blij zijn....
johnkeates schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:03:
whatsapp werkt niet op dat toestel, wordt niet meer ondersteund. vroeger wel via Java Mobile, maar een paar maanden geleden is dat stopgezet.
...want er komt een tijd dat het door aanpassingen aan hun netwerk, de app niet meer aangepast zal worden voor jouw toestel.

Ik raad je aan om gewoon te sparen voor een goede smartphone. Het kost echt zo gek veel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die APN en username/password vinden?

En een goede smartphone heb ik al, ik ga er tenminste van uit dat een Samsung S7 edge goed genoeg is. Maar een gadget als een old school soort telefoon (pas nieuw uitgebracht en net nieuw uit de doos gehaald) vind ik wel erg leuk. En juist ook omdat ik wel minder huil als ik een telefoon van 15 euro laat vallen in 100 stukjes terwijl ik met onze paarden bezig ben, als de smartphone. Daarom wilde ik er graag een 2e telefoon bij. Ook het feit dat je er juist veel minder mee kan, is wel een pluspunt. Even afkicken zeg maar. Alleen whatsapp is zo goed als ondenkbaar. Daarom mijn hoop dat ik dat enigszins werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk dat TS niet helemaal door heeft wat WAP is... Dus even een beknopte uitleg.

Je kunt WAP zien als HTML. Het onderliggende protocol is HTTP, en de taal is een aftreksel van XML. Daar houdt verder de vergelijking op. Je kunt dus op dezelfde webserver zowel HTML als WML bestanden serveren, mits je de Mime-type maar goed hebt.

WAP is gemaakt om te werken op mobiele devices die nauwelijks geheugen en processor-capaciteit hebben. Om toch zoveel mogelijk functionaliteit te bieden, verbind de telefoon vaak (onzichtbaar) met de WAP-Gateway van je provider. Die heeft de volgende taken:
- compressie en downscalen van plaatjes naar een formaat dat de telefoon zo kan tonen
- comprimeren (lees omzetten naar een binair equivilent) van de WML
- reorganiseren van de aangeboden pagina's (bij WML kun je meerdere pagina's in 1 document meesturen zodat de gebruiker sneller kan browsen. Een beetje te vergelijken met HTML-anchors waarbij de content onder andere achors verborgen blijft tot je daarheen navigeert.
Met andere woorden, WAP heeft tot doel om al het rekenwerk door de server of gateway uit te laten voren zodat de mobieltjes het eigenlijk alleen nog maar hoeven te tonen.

Aangezien er een WAP-gateway tussen kan zitten, is het niet altijd mogelijk dat je over dezelfde verbinding een HTML-pagina kan opvragen. Want ALS er een WAP-gateway zit, zijn er 2 mogelijkheden, de gateway staat het toe en stuurt de HTML door (eventueel met downscaling van de afbeeldingen), of de gateway blokkeert de onbekende content simpelweg.

Dus, terug naar Whatsapp... dat is een applicatie die je doorgaans op je mobiel installeert. Die registreert zichzelf bij een server van Whatsapp en gebruikt push-notificaties of houdt een TCP-verbinding open. Dus Als je er al in slaagt om die app te installeren, zal de WAP-gateway er niets mee kunnen. En als er geen WAP-gateway tussen zit, zou je heel misschien geluk kunnen hebben. Maar dan moet je telefoon wel die TCP-IP verbinding op weten te houden.

Kortom, ik sluit me aan bij bijna iedereen in dit topic... Nee, Whatsapp gaat niet werken op een dumbphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
WAP is uit 1999. Besteed hier geen tijd meer aan, je hebt een miskoop gedaan.
Koop een goedkope en/of stevige smartphone, dat moet onder de 100 euro wel lukken.
Pagina: 1