Hallo tweakers! Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuwe game pc en heb nu een wenslijst in elkaar gezet waar ik graag jullie licht over zou laten schijnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er vooral mee gamen en tegelijkertijd muziek of youtube streamen. Ik weet dat het behoorlijk overkill is maar ik wilde een keer een dik systeem in elkaar zetten waar ik de komende paar jaar wel weer goed mee zit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de naam van m'n topic zegt moet het rond de €2000 blijven. €2100 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en beeldscherm heb ik al. Het scherm is zeker aan vervanging toe en zal met dit systeem onzin zijn, maar dat schuif ik nog even op de lange baan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik denk nodig te hebben staat al in de lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou het liefste bij AMD blijven omdat mijn huidige, en eerste, game systeem ook een AMD CPU en GPU heeft. Nu Ryzen uit is leek het me de perfecte tijd om daar op over te stappen. Ik heb een aantal reviews met vergelijkingen gezien waar uit bleek dat Ryzen niet heel ver achter bleef bij Intel, dus met de nostalgie bril stevig op mijn neus mis ik die paar frames niet. Uiteraard zou ik het compleet mis kunnen hebben, dus laat me dat vooral weten!
Ga je overklokken?
Eigenlijk pas wanneer de CPU een beetje ouder is en het nodig is om de boel wat beter speelbaar te houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of ik hele vreemde keuzes gemaakt heb voor mijn systeem. Ik twijfel vooral over de combinatie van de ryzen 5 1600x met de 1080ti. Die zou nog vervangen kunnen worden door een Vega kaart als die goed uit de test komen en qua prijs wat zachter zijn dan de 1080, dan zou het voordeel qua prijs me nog over de streep kunnen trekken om wat in te leveren op prestatie gebied.
Alvast heel erg bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er vooral mee gamen en tegelijkertijd muziek of youtube streamen. Ik weet dat het behoorlijk overkill is maar ik wilde een keer een dik systeem in elkaar zetten waar ik de komende paar jaar wel weer goed mee zit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de naam van m'n topic zegt moet het rond de €2000 blijven. €2100 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en beeldscherm heb ik al. Het scherm is zeker aan vervanging toe en zal met dit systeem onzin zijn, maar dat schuif ik nog even op de lange baan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik denk nodig te hebben staat al in de lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou het liefste bij AMD blijven omdat mijn huidige, en eerste, game systeem ook een AMD CPU en GPU heeft. Nu Ryzen uit is leek het me de perfecte tijd om daar op over te stappen. Ik heb een aantal reviews met vergelijkingen gezien waar uit bleek dat Ryzen niet heel ver achter bleef bij Intel, dus met de nostalgie bril stevig op mijn neus mis ik die paar frames niet. Uiteraard zou ik het compleet mis kunnen hebben, dus laat me dat vooral weten!
Ga je overklokken?
Eigenlijk pas wanneer de CPU een beetje ouder is en het nodig is om de boel wat beter speelbaar te houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of ik hele vreemde keuzes gemaakt heb voor mijn systeem. Ik twijfel vooral over de combinatie van de ryzen 5 1600x met de 1080ti. Die zou nog vervangen kunnen worden door een Vega kaart als die goed uit de test komen en qua prijs wat zachter zijn dan de 1080, dan zou het voordeel qua prijs me nog over de streep kunnen trekken om wat in te leveren op prestatie gebied.
Alvast heel erg bedankt!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 237,50 | € 237,50 |
1 | Asus Prime X370-Pro | € 149,95 | € 149,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X | € 825,- | € 825,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart | € 173,01 | € 173,01 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR | € 160,90 | € 160,90 |
1 | Seasonic Prime 650W Titanium | € 161,95 | € 161,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 163,50 |
1 | Thermal Grizzly Kryonaut | € 6,18 | € 6,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.994,93 |
[ Voor 46% gewijzigd door Zyno op 04-08-2017 15:33 ]