dempingsmateriaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mijn ma noemt het engelenhaar :?
(ohw, ik heb het over speakers btw)
maar waarvoor is het eigenlijk?
en kan je zomaar gewoon dat spul tegen de (Achter)wand van een speaker zetten?
of moeten er eerst complexe berekeningen zijn geweest?

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:43
Dat "engelenhaar" is waarschijnlijk langharig schapenwol en wordt gebruikt voornamelijk voor de demping van je middentoner.
Kijk hier maar ff: http://www.speakerenco.nl/dempingsmateriaal.htm

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Engelenhaar is een ragfijne soort synthetische pluis watten, en die is bedoeld om de lucht midden in de speakerbox te dempen. Dus niet voor tegen de wanden van de box. Het wordt vaak gebruikt om direct achter de speakerunit te plaatsen, en om de ruimte tussen de wanden luchtig op te vullen. Berekeningen zijn niet nodig, maar je moet wel weten wat je doet. Dus niet alles zomaar volproppen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• randje
  • Niet online
thxs :)

• randje
  • Niet online
mijn ma had dus gelijk, en ze zei ook nog dat het ontzettend jeuk als je ermee speelt.
en wat deed ik op dat moment?
juist ja, ik zat ermee te spelen |:(

Verwijderd

Hum, ik dacht dat engelenhaar voor in de kerstboom was :P

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 03:38 schreef Randy het volgende:
mijn ma had dus gelijk, en ze zei ook nog dat het ontzettend jeuk als je ermee speelt.
en wat deed ik op dat moment?
juist ja, ik zat ermee te spelen |:(
Mja, feitelijk is dat een soort glasvezel achtig gebeuren waar je idd je fikke aan open kan halen :)
En in een kerstboom staat het ook leuk ja ;)

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een mix van schapenwol en synthetische vezels. Van monacor. In combi met noppenschuim.

Verwijderd

Als ik vragen mag waarom wil je dat materiaal in je luidspreker plaatsen. Elk goed merk heeft al dempings matiaal in de luidspreker kast. Zeker bij een open systeem kun je dat niet zo maar doen. De plaatsing van je luidsprkers is veel belangrijker en waar je luidsprekers op staan. Voor een hard materiaal gebruik je meestal een dempend matiaal en bij een zachte onder grond als tapijt vaak een hard materiaal bv spikes

• randje
  • Niet online
ohw ik wilde het gewoon weten, ik had nooit geweten dat er van dat spul in een speaker zat namelijk,

en ik zat met dat spul in beide handen te kneden telkens, want het geeft zo'n 'knisperend' gevoel ;)
Pagina: 1