OneDrive for Business kan geen zakelijke bibliotheek syncen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hi,

voor een klant hebben we een nieuwe laptop ingericht. Windows 10 Pro met daarop Office 2016, geïnstalleerd uit de Office365 portal van de klant. Het is een zakelijk account.

Er staat op de pc een OneDrive client waarmee er gesynct wordt met een persoonlijke bibliotheek, dat werkt. Volgens mij wordt dit gezien als een persoonlijk account.

Maar als je vanaf Office365 een bibliotheek wil syncen waar meerdere mensen mee werken dan opent hij "Microsoft OneDrive voor Bedrijven". Dit programma is onderdeel van die Office2016 installatie. Vervolgens moet je een map opgeven waarin je lokaal je files wil neerzetten, daarna krijg je de foutmelding

"Deze bibliotheek kan niet meer worden gesynchroniseerd met behulp van deze toepassing. Gebruik de meest recente versie van OneDrive-toepassing om deze bestanden te synchroniseren."

Als ik een nieuwe OneDrive client download, welke dan ook, blijf ik de melding krijgen "er is al een nieuwere versie geïnstalleerd", daar kom je dus niet mee verder.

Ik zit dus muurvast, heb Office al een keer verwijderd aangezien OneDrive voor bedrijven onderdeel is van die installatie vanuit Office365, je kunt niet los dit onderdeel eruit slopen en opnieuw installeren..

Enig idee wat te doen behalve proberen weer die hele laptop te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Bij mij werkt het gewoon zoals zou moeten.
Ik probeerde net als jij eerst met de (verkeerde) Office versie van OneDrive en die gaf inderdaad de foutmelding die jij gaf.
Daar stond een link onder die mij naar de Onedrive site bracht en daar heb ik geklikt op de knop dat ik OneDrive wil connecten.
Vervolgens creëerde die een nieuwe folder in mijn profiel die anders heet dan de folder met mijn privé OneDrive bestanden.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:34
Gebruik gewoon eens de OneDrive van Windows 10. Daar kan je tegenwoordig je zakelijke Onedrive mee koppelen.

Get started with the new OneDrive sync client in Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17

DarkSide

theres no place like ::1

idd die van w10 werkt prima.
Gewoon je zakelijke email (0365) account gebruiken en aangeven waar hij de bestanden moet opslaan.
Je kan prima persoonlijk en zakelijk naast elkaar gebruiken.
Je ziet ze ook apart in Explorer om niet verward te raken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954185

Allen,

Identiek zelfde probleem. Het toevoegen van OneDrive mappen in verschillende accounts is geen probleem.

Het loopt echter mis wanneer ik ook Sharepoint mappen wil synchroniseren.
Voorheen moest ik daarvoor manueel een OneDrive for Business client installeren, maar deze weigert nu de Sharepoint libraries te synchroniseren. Er wordt verwezen naar de OneDrive app. Maar deze doet dus niets met Sharepont libraries.

Er is wel een 2e OneDrive app waar ik de sharepoint "Sites" in kan zien, maar de bestanden worden niet gesynchroniseerd, er kan dus niet offline gewerkt worden.

Dit probleem dook gisteren op, toen ik zelf ook een nieuwe Surface Pro 4 wou configureren. Dezelfde mappen/libraries staan op m'n vorige toestel wel nog netjes in verkenner (naast een S-sharepoint icoon).

Alvast m'n dank voor suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Ik heb dit probleem dus nog op geen enkele manier weten op te lossen. Ik ga denk ik alle stappen nogmaals proberen echter heb ik er zelf geen vertrouwen in dat dit gaat lukken, ik heb er al de nodig uren in zitten qua proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 15:10
In de instellingen van de Sharepoint online kan je kiezen met welke sync client dat hij dat moet openen.
Standaard staat de oude client nog geselecteerd.
https://support.office.co...89-49e0-a176-edab26f69614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
commandokilla schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:07:
In de instellingen van de Sharepoint online kan je kiezen met welke sync client dat hij dat moet openen.
Standaard staat de oude client nog geselecteerd.
https://support.office.co...89-49e0-a176-edab26f69614
Daar hebben we zojuist naar gekeken, je kunt inderdaad aanpassen of je de nieuwe of oude client wil gebruiken voor syncen, echter heeft het bij ons geen enkel effect helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 15:10
Ik heb dat probleem ook gehad maar je moet het tijd geven.
Het heeft bij mij een aantal uren geduurd vooraleer hij de nieuwe client aansprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is een known issue:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen]
@="URL: OneDrive Client Protocol"
"URL Protocol"=""
"UseOriginalUrlEncoding"=dword:00000001

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\DefaultIcon]
@="C:\\Users\\HIER DE USERNAME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\OneDrive.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\shell\open\command]
@="C:\\Users\\HIER DE USERNAME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\OneDrive.exe /url:\"%1\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\shell\open\ddeexec]
@="TakeOffline(\"%1\")"

[HKEY_CLASSES_ROOT\grvOpen\shell\open\ddeexec\topic]
@="SiteClient"
Het username gedeelte kun je helaas niet vervangen met %USERNAME% of iets dergelijks. Als je nu op Sync drukt, dan wordt wel de OneDrive Next Gen geopend in plaats van de horrorBusiness.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 22-08-2017 17:23 ]

Pagina: 1