Toon posts:

Spoilers voor goede airflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon er erg weinig over vinden, maar zijn er ook mensen die met behulp van spoilers en turbulators de luchtstroom efficient door hun kast geleiden?

Ik kan me voorstellen dat je een paar vinnen in de buurt van je proc zou plaatsen om er met een fan lucht overheen te blazen, en dan zo efficient mogelijk (schuin richting outlet)
En vanaf je intakes over je harddisks, videokaartje enzo.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ga zelf in ieder geval binnenkort het een en ander testen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lucht volgt de makkelijkste weg en als je cpu bij je outtake zit komt de lucht daar dus langs, ik denk niet dat spoilers echt veel gaan doen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Juist doordat het de makkelijkste weg volgt zal de gewoon langsstromende lucht niet langs de meest interessante plaatsen komen lijkt mij...

Iemand met ervaring?

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Airducts!!!! Direct van buiten een buis met aan het einde ervan een fan die direct koele lucht op je proc ofzo blaast.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 02:13 schreef Sir_Floppy het volgende:
Airducts!!!! Direct van buiten een buis met aan het einde ervan een fan die direct koele lucht op je proc ofzo blaast.
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/proc-airduct.jpg

een l33t vriend van mij zei dat dat slechts een graad of 2 zou schelen, ik ben daar weleens waar mee oneens omdat , vooral als de airduct goed geisoleerd is, het juist een uitstekende goede, en goedkope, koeling zou kunnen geven.
Al heb ik hiermee geen ervaring.
Dus...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zondag 08 juli 2001 02:13 schreef Sir_Floppy het volgende:
Maar dat blokt dan weer de rest van de airflow in je case voor GPU en hd's :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 03:26 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Maar dat blokt dan weer de rest van de airflow in je case voor GPU en hd's :)
En dat is leuk???

• ubermaestro
Op zondag 08 juli 2001 04:36 schreef jimius het volgende:

[..]

En dat is leuk???
Ja onwijs :? Moet je nou echt een hele post gaan maken voor een enkel smiley |:( Ik had het geeneens tegen jou :r

edit:
Die smiley gaat er dus om dat hij daar niet over nagedacht heeft, maar jij bent schijnbaar te *** om dat te begrijpen

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:55 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Ja onwijs :? Moet je nou echt een hele post gaan maken voor een enkel smiley |:( Ik had het geeneens tegen jou :r

edit:
Die smiley gaat er dus om dat hij daar niet over nagedacht heeft, maar jij bent schijnbaar te *** om dat te begrijpen
Ja het is warm he....pffff

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:55 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

edit:
:) kalm aan, ik liep je alleen maar te fokken >:)

• ubermaestro
Op zondag 08 juli 2001 15:59 schreef jimius het volgende:

[..]

:) kalm aan, ik liep je alleen maar te fokken >:)
Ok dan is het goed :z

• Badger
Ik wil niet rottig doen maar zo erg blokt het de flow niet. En bij je HDD komt al moeilijk verse lucht als die voor in je kast zitten.

Dus wie heeft er niet nagedacht? ;)

Verwijderd

Weet je wat me cool lijkt.. net als de geupgrade KITT. Druk je op zo'n knoppie komen er allemaal spoilers te voorschijn en extra fans komen ineens uit hun verborgen positie.

En ook met een toffe knop.. waarbij staan.. turbo boost ofzo. En dan wordt je case ineens 20 graden kooler. Dan wil ik ook zo;n heen en weer gaand lichtje wat WGHOOEE WGHOOEE geluid maakt. Lijkt me echt mooi.

En dat gaat ie automatisch op 150 Mhz busspeed enzo.

Verwijderd

End an nog zo'n pompblok erin zodat je PC op de muziek omhoog springt :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 16:50 schreef jimius het volgende:
End an nog zo'n pompblok erin zodat je PC op de muziek omhoog springt :)
Nee man ik hoef geen pooier computer.

• Badger
ROFL. Leuk id maar je stations zullen dat nie leuk vinden :) Wat me wel geinig lijkt is een hydraulisch systeem om 1 van je zijpanelen te openen :)

Verwijderd

Ja!
en dan ook zo'n huidralisch(:?) systeem om op de eject knop te drukken :)

• ubermaestro
Op zondag 08 juli 2001 16:36 schreef Sir_Floppy het volgende:
Ik wil niet rottig doen maar zo erg blokt het de flow niet. En bij je HDD komt al moeilijk verse lucht als die voor in je kast zitten.

Dus wie heeft er niet nagedacht? ;)
De warmte van videokaart en andere kaarten moet toch via je voeding omhoog (mits er geen andere koelers bij zitten) en dan zit die airduct in de weg

• Badger
Nope dan nog niet. Als ik hier in mijn kast kijk is de toren van cooler+fan evenhoog als de videokaart breed is. Oftwel de lucht kan er gewoon langs.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 23:35 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

De warmte van videokaart en andere kaarten moet toch via je voeding omhoog (mits er geen andere koelers bij zitten) en dan zit die airduct in de weg
Dan maaktie toch nóg een airduct naar boven! Begrijp dat dan! >:)

Er komt dan ook een Air-knooppunt >:)

Verwijderd

Een spoiler gebruiken als vliegtuigvleugel om extra neerwaartse kracht te genereren bij raceauto's e.d. Ik zie niet in hoe dat nuttig kan zijn in je putertje.

Wat je denkik bedoelt zijn gewoon flapjes om je luchtstroom te richten. Nou, die zijn eventueel wel bruikbaar, maar dan heb je toch meer aan het gebruiken van een zogenaamde air-duct. En dan niet een stukje karton dat ergens lukraak tegenaan geplakt zit, maar meer een impedantietransformator (e^x verloop, eventueel een x^2 verloop ipv een lineair verloop)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Op maandag 27 augustus 2001 16:25 schreef DaBit het volgende:
Een spoiler gebruiken als vliegtuigvleugel om extra neerwaartse kracht te genereren bij raceauto's e.d. Ik zie niet in hoe dat nuttig kan zijn in je putertje.

Wat je denkik bedoelt zijn gewoon flapjes om je luchtstroom te richten. Nou, die zijn eventueel wel bruikbaar, maar dan heb je toch meer aan het gebruiken van een zogenaamde air-duct. En dan niet een stukje karton dat ergens lukraak tegenaan geplakt zit, maar meer een impedantietransformator (e^x verloop, eventueel een x^2 verloop ipv een lineair verloop)
idd, spoilers hebben geen zin (alleen meer wrijving dus warmte en minder snelheid van de lucht :( )
een airduct kan schelen maar is ivm je hdd misschien niet altijd even ok.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Alstublieft: een spoiler af fabriek: http://2coolpc.com/2coolpc/

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

Martijn02

/* No Comment */

Op zondag 08 juli 2001 16:49 schreef Mannekino het volgende:
Weet je wat me cool lijkt.. net als de geupgrade KITT. Druk je op zo'n knoppie komen er allemaal spoilers te voorschijn en extra fans komen ineens uit hun verborgen positie.

En ook met een toffe knop.. waarbij staan.. turbo boost ofzo. En dan wordt je case ineens 20 graden kooler. Dan wil ik ook zo;n heen en weer gaand lichtje wat WGHOOEE WGHOOEE geluid maakt. Lijkt me echt mooi.

En dat gaat ie automatisch op 150 Mhz busspeed enzo.
Ja kewl, dan wil ik ook een knopje voor 'Whisper mode' Zoals in Airwolf. Dat je ineens je pc niet meer hoort, en dat je heerlijk kan gaan slapen. (trouwens vaag dat ze dat bij airwolf niet altijd aan hadden staan, had ik wel gedaan denk ik, vliegt lekker stil :-))

• ubermaestro
Nog meer spoilers :+

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12

marco899

Know's what he wants.

Op zondag 08 juli 2001 01:04 schreef Cheatah het volgende:
Ik kon er erg weinig over vinden, maar zijn er ook mensen die met behulp van spoilers en turbulators de luchtstroom efficient door hun kast geleiden?

Ik kan me voorstellen dat je een paar vinnen in de buurt van je proc zou plaatsen om er met een fan lucht overheen te blazen, en dan zo efficient mogelijk (schuin richting outlet)
En vanaf je intakes over je harddisks, videokaartje enzo.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ga zelf in ieder geval binnenkort het een en ander testen.
Ik quote het maar even, om weer op je vragen terug te komen.
Een goede airflow is een studie opzich. Je kan hele goede resultaten bereiken als je dit rekenkundig aanpakt. Je eigen voorstel om te het een en ander te testen werkt vaak het simpelst. Het mooiste zou zijn om je kast dan te voorzien van perspex of acryl (zodat deze gesloten is) en dan rook te laten aanzuigen bij je intake. Je kan dan hiermee bepalen hoe je airflow is en hier eventuele spoilers, extra fans of e.d. bijplaatsen.

Succes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1