PCPartPicker functionaliteit in Pricewatch of Wenslijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Een erg handige site om je nieuwe pc samen te stellen is PCPartPicker.com . Het probleem is echter dat de prijzen op die site alleen bij Amazon vandaan komen, en dat is in Nederland niet zo effectief. Met de gigantische Pricewatch database moet dat toch beter kunnen!
Mijn idee: Creëer de functionaliteit die PCPartPicker biedt en plaats het als optie in de Pricewatch of in de Wenslijst.
Mocht dit niet haalbaar zijn, is het dan een idee om met PCPartPicker samen te werken en de Pricewatch database aan te bieden voor een Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 09:52
Wat mis je dan aan de Pricewatch (+ verlanglijstje) wat PCPartPicker wel heeft? Informatie over compatibiliteit van onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me inderdaad de compatibiliteit. Als ik nu begin bij een moederbord moet ik eerst een filter maken voor de juiste socket als ik een cpu ga zoeken, of geheugen. En ook de kast en voeding zijn van die dingen niet altijd samen gaan net als de GPU (te lang/te weinig lanes). Zou super zijn als dat er in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manc1ny
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09-2023
Die site is echt heel fijn, houdt met zo ongeveer alles rekening. Wat ik persoonlijk erg handig vind dat je je build op kunt slaan en van component wilt wisselen. In mijn geval van GPU naar een Strix GTX 1080TI. Aangezien die nogal wat plaats innemen. Geeft wat meer vertrouwen ipv een meetlint.
Voorstander van het idee van TS (indien mogelijk), zou een mooie aanwinst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
faraga schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:18:
Wat mis je dan aan de Pricewatch (+ verlanglijstje) wat PCPartPicker wel heeft? Informatie over compatibiliteit van onderdelen?
Precies dat. Bij PCPartPicker kan je een hele pc samenstellen, met inachtneming van compatibiliteit, vermogen van de voeding, en dat je van tevoren ziet welke 'slots' je allemaal moet vullen (1 proc, 1 mobo, x grafische kaarten, etc.)

In de Pricewatch kan je al deze info gewoon vinden, maar je moet elk onderdeel handmatig opzoeken en dan in een wensenlijst zetten. Vervolgens moet je ook zelf in de gaten houden of je alles hebt en of het samen gaat werken.

Ten slotte heeft PCPartPicker nog de mogelijkheid om onderdelen te selecteren met een 'parametric filter'. Voorbeeld: het moederbord + cpu hebben al bepaald dat het geheugen DDR4 moet zijn. Vervolgens geef je een maximum bedrag op (of een minimum hoeveelheid RAM die je wil) en de tool kiest dan zelf eentje uit op basis van de constraints en de reviews.