Wordpress website back-up terug zetten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
Beste tweakers,

Deze week is mijn website gehacked en had ik opeens content over films op mijn website staan. Nu probeer ik een back-up van een tijd geleden terug te zetten zodat alles weer in orde is. Echter wilt mij dit niet echt lukken.

De website wordt gehost bij versio.nl en daar heb ik een ticket lopen met medewerkers van Versio maar omdat de reactie tijd niet bepaald snel is hoop ik dat iemand hier met een oplossing kan komen.

Ik heb via de adminpanel van Versio een automatische backup kunnen downloaden. Een medewerker vertelde mij dat ik via een FTP verbinding de public_html map moet vervangen door die uit de backup. Toen ik dit gedaan had deed de hele site het niet meer en kreeg ik de volgende error:

Deze pagina werkt niet

*snip* kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Is er iemand met ervaring op dit gebied die mij wellicht verder kan helpen?

Met vriendelijke groet,

mrjobby

[ Voor 1% gewijzigd door Creepy op 09-08-2017 17:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Los van de HTML, moet je ook de database restoren van diezelfde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34
Je zal ook de database terug moeten zetten.

Er zijn velen Wordpress handleidingen die stap voor stap aangeven hoe je je website kunt backuppen, maar nog belangrijker; hoe je een backup weer terug kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Aha, ik was inderdaad op de hoogte van het feit dat de database terug gezet moet worden. Ik ging er eigenlijk van uit dat zonder de terug gezette database ik de website wel kon zien maar niet met de juiste gegevens.

Dus eigenlijk is het "normaal" dat ik die error krijg na het vervangen van de public_html? In dat geval ga ik me verdiepen in het terug zetten van de database.

Me stappen plan wordt dan:
  1. Huidige database exporteren
  2. public_html verwijderen van de host
  3. public_html van de back-up op de host zetten
  4. Geëxporteerde database importeren
correct?

[ Voor 24% gewijzigd door mrjobby op 04-08-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou liever niet de /public_html verwijderen. Ik weet niet hoe de DirectAdmin omgeving erop reageert als je die zelf aanmaakt. Misschien heb je een verkeerde chmod-recht of een foute owner waardoor je problemen kan krijgen. Ik zou de map liever gewoon leegmaken i.p.v. leeggooien.

In DirectAdmin kan je ook backups terugzetten, dit omvat standaard ook databases met de bestanden uit de domain-directory. Ik weet niet welke backups Versio levert.

Verder kan je de oorzaak van een error 500 terugvinden in de error log bij je Domain-gegevens in DirectAdmin.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 07:39
mrjobby schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:14:
Aha, ik was inderdaad op de hoogte van het feit dat de database terug gezet moet worden. Ik ging er eigenlijk van uit dat zonder de terug gezette database ik de website wel kon zien maar niet met de juiste gegevens.

Dus eigenlijk is het "normaal" dat ik die error krijg na het vervangen van de public_html? In dat geval ga ik me verdiepen in het terug zetten van de database.

Me stappen plan wordt dan:
  1. Huidige database exporteren
  2. public_html verwijderen van de host
  3. public_html van de back-up op de host zetten
  4. Geëxporteerde database importeren
correct?
Wellicht heb je het inmiddels al opgelost, maar je moet een database export (backup) van voor de hack terugzetten.
WordPress slaat alles op in de database, alleen het vervangen/overschrijven van bestanden zal het probleem niet oplossen.
Het correcte stappenplan:
1. Oude database en public_html export/backup vinden en downloaden
2. Huidige database export maken (puur ter backup)
3. public_html overschrijven met de backup versie
4. Database leeghalen en de oude backup importeren (uit stap 1)

Hierna zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je op de URL uit de startpost had geklikt, werkt de beauty-site weer inderdaad...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Excuus voor deze late reactie. De website werkt inderdaad weer. Afgelopen zaterdag kreeg ik snel reactie van de versio medewerkers waardoor ik stap voor stap alles kon terug zetten. Ook hier iedereen bedankt voor de hulp en reacties :)
Pagina: 1