Toon posts:

Geen DMA meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ondersteund mijn HD (IBM Deskstar 45gb-7200RPM-2MB-ATA100) geen DMA meer. Als ik in windows de optie aanvink staat hij elke keer na de reboot weer uit.
Als ik kijk naar de snelheid van de schijf is dat nog maar 8mb/s, terwijl ik een tijd geleden de 30mb/s haalde.

Kan het liggen aan de stroomtoevoer van de hd, want eergister zijn 2 pinnetjes (waar de stroomstekker op geklikt wordt) ingedeukt. Hierdoor zijn er nu 2 ijzeren stukjes afgeborken tussen de ingang van de stroomstekker en de hd controller.
Sorry, heel vaag verhaal, maar ik kan het niet beter uitleggen :)

De hd staat gewoon nog op dezelgde kabel en stand zoals ie altijd heeft gestaan, de instelleingen van de bios zijn ook niet vernanderd.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

hoe bedoel je precies met die afgebroken pinnetjes? leg dit iets beter uit, of post foto's of tekeningetjes. Ik denk trouwens niet dat het daar aan kan liggen, want dan zou je hdd het eerder helemaal niet doen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb even snel wat in elkaar geflansd.
Dit is het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jasperslob/hd.jpg

Geen commentaar op mijn creativiteit aub :7

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het feit dat je DMA naar de knoppen gaat door kromme pinnen lijkt me errug stug.

Wat wel kan is dat je in compatibiliteitsmodus loopt te draaien, in dat geval wordt alle acceleratie van de HD uitgezet.

Dit kun je in apparaatbeheer nakijken.

Kijk in dat geval even of de drivers van de IDE-controller nog wel in orde zijn e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 02:14 schreef GraveR het volgende:

Wat wel kan is dat je in compatibiliteitsmodus loopt te draaien, in dat geval wordt alle acceleratie van de HD uitgezet.

Dit kun je in apparaatbeheer nakijken.

Kijk in dat geval even of de drivers van de IDE-controller nog wel in orde zijn e.d.
Nope, nergens compatibiliteitsmodus te vinden, en de drivers zijn zo te zien ook gewoon nog goed.

Maar ik zag net ook dat er 1 tandje/pinnetje is afgebroken bij de kabelconnector. Dat zorgt er natuurlijk wel voor dat de volledige bandbreedte niet benut kan worden...
Kan ik hier waat aan doen?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Garantie of solderen? anders ben je de lul...

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
Onder garantie zal het niet vallen denk ik, het is tenslotte mijn eigen schuld...

Maar het valt allemaal wel mee, want hij is niet afgebroken, maar hij is helemaal naar binnen gedrukt. Dus nu moet ik hem even met het juiste gereedschap eruit kunnen trekken...en anders maar solderen.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

je hebt iig wel al die IDE pinnetjes nodig ;)

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

[off-topic mode]
Ben jij niet toevallig een ex-superwebber?
in that case: groetjes van dawuss, nyarlathothep en Aicop ;)
[/off-topic mode]

micheljansen.org

Verwijderd

Gooi de 4in1 drivers er eens overheen en kijk in app beheer of er soms geen uitroepteken staat bij directe geheugentoegang
Pagina: 1