• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een samsung tv UE40D5003BWXXN met een smit ci+ module en een ziggo smart card
Ik heb firmware T-MSU4DEUC_1011.0

Ik heb waarschijnlijk met het herplaatsen van een ci+ module de boel verkloot. (stroom er niet af gehad)
De kleuren zijn nu te veel blauw en het wit is wat grijs, een reset helpt niet, firmware update pakt hij niet omdat de nieuwste er al op staat, en een hele nacht het stroom eraf helpt ook niet, de 30sec powerknop reset heeft ook niets geholpen, en kleuren aanpassen heeft enig resultaat maar het blijft een blauw groenachtig en enigszins onscherp beeld.
Ik hoorde over een defect, of iig slechte T-Con board met een slechte AS15-F chip,
ik weet alleen niet of dit kan helpen?
https://www.samsungonderd...m?tab=parts&onlyparts=yes
hier staat welke ik moet hebben.

Mijn vraag is ook of het printplaat redelijk te installeren is

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 10:19

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Heb je al een extern apparaat er op aangesloten?

Kloppen de kleuren wel als je er bijvoorbeeld een laptop op spiegelt?

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Mel33
0stone0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:46:
Heb je al een extern apparaat er op aangesloten?

Kloppen de kleuren wel als je er bijvoorbeeld een laptop op spiegelt?
Ja net even getest met een laptop en een foto op usb stik, en het is het zelfde probleem, het beeld is te blauw.
Ik zie de kleuren wel maar het blauw overheerst.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 10:19

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

mell33 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Ja net even getest met een laptop en een foto op usb stik, en het is het zelfde probleem, het beeld is te blauw.
Ik zie de kleuren wel maar het blauw overheerst.
Zou je misschien een voorbeeld kunnen delen?
Heb je zelf al gegoogled? Als ik op google zoek naar Samsung monitor blue screen krijg ik al aardig wat quick fixes

[ Voor 0% gewijzigd door 0stone0 op 04-08-2017 12:10 . Reden: typo ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Mel33
0stone0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Zou je misschien een voorbeeld kunnen delen?
Heb je zelf al gegoogled? Als ik op google zoek naar Samsung monitor blue screen krijg ik al aardig wat quick fixes
Dankje voor je tip maar Ik heb natuurlijk al veel gegoogeld, ik kwam daarom al op de t-con uit, en me vraag is of het redelijk is te monteren en of het hier WEL aan ligt, ik zal zo even een foto maken.

Het gaat om een tv en ligt niet aan aansluitkabels oid.

hier wat fotos

NPO1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dm1YXeb1KazOjjLmppAHMU4o/medium.jpg

Tekenfilm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5UVHKWz3F5RQJt5votmaFRYd/medium.jpg

• Mel33
Iemand een idee of het aan de T-con ligt? (schopje)

[ Voor 23% gewijzigd door Mel33 op 05-08-2017 13:55 ]

Pagina: 1