Toon posts:

Software niet compatible op android box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Graag jullie reactie op de volgende situatie:

Ik heb 2 dezelfde android boxen, te weten V88 TV-Box van Scishion.

Nu wil ik VPN-software van Goose hierop installeren. Het vreemde is dat dit op het ene apparaat wel lukt en het andere apparaat zegt dat het niet compatible is.

Wat heb ik gedaan:
- gekeken naar de versies van de playstore. Die waren niet identiek. Die heb ik geüpdate helaas zonder resultaat.

- contact opgenomen met de helpdesk van Goose. Zij konden mij helaas ook niet helpen.

Heeft iemand van jullie enig idee?

Thanks!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat voor Android-versie staat op die TV box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op beide androidbox staat 6.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even of er een ROM update is voor de boxen. Wellicht heeft de ene box net een andere en/of nieuwere versie van de ROM waar het wel/niet op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ze hebben de zelfde builtversie. Ik neem aan dat je dat bedoelt qua ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 21:46
Ken ze zelf niet die boxen, maar als je roottoegang hebt/kunt krijgen is het dan geen optie om de app op die manier te installeren?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik moeten uitzoeken...volgens mij zijn ze niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lost het basisprobleem niet op natuurlijk, maar je zou ook de APK los kunnen downloaden en installeren (wel even "Onbekende bronnen" accepteren in de settings)
https://apkpure.com/goose-vpn/com.goosevpn.gooseandroid

Wellicht nog even je Play Services updaten, dat kan er ook mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via de APK heb ik het ook geprobeerd. Het vreemde is dat het mijn beeld totaal veranderde. Zeg maar zoals wanneer je je smartphone op de tv aansluit. Smal beeld met aan de zijkanten veel zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet compatible zijn ook met beelscherminstellingen/resolutie te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:50:
Zou het niet compatible zijn ook met beelscherminstellingen/resolutie te maken kunnen hebben?
Dat kan zeker. Sommige nieuws-apps tonen ook alleen de HD versie op high-res telefoons en de normale versie geeft dan "incompatibel met dit apparaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt hier nog iets aan te doen? Ik heb boven een 40 " Samsung smart tv waar het wel op werkt en beneden een 48" inch Samsung smart tv waar het niet op werkt. Ik zal de boxen eens wisselen. Kijken of dat iets uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:54:
Valt hier nog iets aan te doen? Ik heb boven een 40 " Samsung smart tv waar het wel op werkt en beneden een 48" inch Samsung smart tv waar het niet op werkt. Ik zal de boxen eens wisselen. Kijken of dat iets uitmaakt...
Ik weet niet hoe die VPN software werkt, maar als je het eenmaal geinstalleerd hebt zou het wellicht goed moeten zijn en kan je ze terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kastjes geswitched, maar kan op die ene het nog steeds niet installeren. Nog steeds niet compatible...is toch raar?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik misschien een backup kunnen maken van de 1 en dan via de installeren op de ander? Zo Ja, weet iemand daar software voor waarmee dat kan. Dus een compleet systeem backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 13:17
Je kan alleen een complete backup maken (nandroid backup) als je root hebt en een custom recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat helaas mijn kennis te boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-10 10:10
Op mijn V88 box (android versie 5) kan ik wel de app van goose installeren, het vreemde bij mij is echter dat de vpn niet actief blijft.
Zodra ik de goose app verlaat om bv kodi op te starten schakeld de vpn uit....

Op een oude box met android 4.4.2 draaid de app wel soepel.
Ik heb contact gehad met goose deze hebben echter zo 1,2,3 geen oplossing.
Pagina: 1