Externe GPS reciever iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02
Voor een Ipad 3 WiFi ben ik opzoek naar een externe GPS ontvanger omdat ik deze wil gebruiken voor boot navigatie op zee en dan is de interne GPS ontvangen onvoldoende. Ik heb de Qstarz BT-Q818XT gevonden deze is echter standaard niet te koppelen met een Apple device en jailbreak heeft niet mijn voorkeur, dus deze valt al af.
Daarna kwam ik de Bad Elf GPS for Dock Connector tegen enkel is de 30 pins variant niet meer leverbaar, maar wordt wel standaard ondersteund door Apple devices.

Zijn er nog externe GPS ontvangers (connectie maakt niet uit bijvoorbeeld Bluetooth, WiFi, direct etc) die wel nog leverbaar zijn en zonder jailbreak worden ondersteund tbc nagivatie?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Beste antwoord (via Hari-Bo op 13-08-2017 19:55)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38

Hegeman

Weet van alles wat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Kost wat meer,maar zeer zeker te adviseren: koop een actieve AIS met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
flip75 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:29:
Kost wat meer,maar zeer zeker te adviseren: koop een actieve AIS met wifi.
Zou je daar een voorbeeld van kunnen geven welke geschikt is icm Apple devices en Navionics?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom ga je dan niet voor een iPad met Cellular? Die heeft namelijk wel een GPS chip, in tegenstelling tot de WiFi only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vorkie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:28:
Waarom ga je dan niet voor een iPad met Cellular? Die heeft namelijk wel een GPS chip, in tegenstelling tot de WiFi only.
Deze is niet betrouwbaar genoeg voor op zee vandaar dat ik een externe wil gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38

Hegeman

Weet van alles wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Hari-Bo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Zou je daar een voorbeeld van kunnen geven welke geschikt is icm Apple devices en Navionics?
Er is veel mogelijk, link hieronder een heel betaalbare redelijk kant en klare oplossing.
http://www.sea-pi.nl/over-sea-pi/artikel-toerzeilen
Ik heb zelf ervaring met pi3 en opencpn en prima tevreden over. Heb je uiteraard wel een scherm nodig.

Ook ervaring met onderstaande hardware en is meer dan prima spul.
https://www.bomarine.net/...easy-ais-transponder.html
Een passieve AIS heb je al voor minder, actieve AIS heeft echt wel voorkeur, dan heb je ook een marifoon en marifoonbewijs nodig.

Eea is afhankelijk van je budget, vaargebied en welke eisen je stelt aan veiligheid (heeft geen prijs!!).

Welk vaargebied en wat voor een boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
flip75 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Er is veel mogelijk, link hieronder een heel betaalbare redelijk kant en klare oplossing.
http://www.sea-pi.nl/over-sea-pi/artikel-toerzeilen
Ik heb zelf ervaring met pi3 en opencpn en prima tevreden over. Heb je uiteraard wel een scherm nodig.

Ook ervaring met onderstaande hardware en is meer dan prima spul.
https://www.bomarine.net/...easy-ais-transponder.html
Een passieve AIS heb je al voor minder, actieve AIS heeft echt wel voorkeur, dan heb je ook een marifoon en marifoonbewijs nodig.

Eea is afhankelijk van je budget, vaargebied en welke eisen je stelt aan veiligheid (heeft geen prijs!!).

Welk vaargebied en wat voor een boot?
De AIS oplossing is veel te prijzig en wil graag een tablet gebruiken icm Navionics (software reeds aangeschaft) met een externe GPS, ik heb alles al in huis behalve een ondersteunde GPS module icm Apple devices. Als dat (helaas) geen optie zou zijn neem ik een Android tablet icm deze software, nog steeds vele malen goedkoper als een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Even uit interesse een vraag: waarom is de ingebouwde gps ontvanger van de ipad icm gsm module niet betrouwbaar genoeg?

Ik zou juist zeggen dat deze in dichtbevolkt gebied niet betrouwbaar is, maar op een boot zijn geen belemmeringen naar boven. Hooguit het dak van de boot zelf maar dat is niet zo heel veel. In dicht bevolkt gebied zitten er soms hele flats tussen die het directe signaal tegenhouden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
Gaat het om de betrouwbaarheid van nauwkeurigheid of uitvallen/uptime? Midden op zee/groot water heb je altijd wel goed gps bereik, tot 1-2 meter nauwkeurig moet met bijna elk gps apparaat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

....

Als dat (helaas) geen optie zou zijn neem ik een Android tablet icm deze software, nog steeds vele malen goedkoper als een ander systeem.
Sorry, maar die snap ik echt niet, De GPS module van de iPad wiFi+Cellular is dus onbetrouwbaarder als een (goedkopere) Android Tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vorkie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Sorry, maar die snap ik echt niet, De GPS module van de iPad wiFi+Cellular is dus onbetrouwbaarder als een (goedkopere) Android Tablet?
Met de Android kan ik altijd een externe GPS gebruiken (wat ik in dit geval ook wil met de Apple) dus niet de interne variant.

En ik zie dat er vragen zijn omtrent het gebruik van een externe GPS, dat heeft mijn voorkeur ook omdat oa de Starz variant nauwkeurig is en dit werken zou willen hebben icm een iPad als dat niet kan stap ik over op Android, ik zoek geen alternatieve oplossing maar zoek enkel een mogelijk antwoord op mijn vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door Hari-Bo op 04-08-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Met de Android kan ik altijd een externe GPS gebruiken (wat ik in dit geval ook wil met de Apple) dus niet de interne variant.

En ik zie dat er vragen zijn omtrent het gebruik van een externe GPS, dat heeft mijn voorkeur ook omdat oa de Starz variant nauwkeurig is en dit werken zou willen hebben icm een iPad als dat niet kan stap ik over op Android, ik zoek geen alternatieve oplossing maar zoek enkel een mogelijk antwoord op mijn vraag.
http://www.ebay.nl/itm/Ba...fbf1f6:g:aRoAAOSw0cdZf0d9

Zoiets? Zullen er vast meerdere te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Deze heb ik aangeschaft inclusief verzendkosten slechts 38 euro, deze werkt perfect ook in combinatie met de vaar navigatie software :)

Pagina: 1