FM transmitter voor op kantoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 22:00
Op het werk zitten we met ongeveer 20 man op kantoor. Omdat we niet een paar pc's kunnen gebruiken voor webradio vanwege de vertragingen staan er verdeeld over een paar werkplekken ouderwetse FM radio's. Het probleem is dat we geen goed ontvangst hebben en dus overgeleverd zijn aan radio 538. Als je dat dag in dag uit moet luisteren word je gek.

Nu heb ik al over DAB+ radio's gedacht maar dat is vrij kostbaar en weet niet of die ook zonder vertraging werken.

In auto's heb je van die kleine FM zenders om bijvoorbeeld je telefoon op je autoradio te laten spelen.

https://www.telefoonhoude...3JJA0jEAQYAiABEgLLz_D_BwE

Alleen weet ik het bereik niet van zo'n zendertje maar voor dat geld kan je wel wat proberen natuurlijk. Je krijgt zo ook alle ontvangen mail en meldingen van de computer op je scherm. Een optie die ook mogelijk is, is een DAB+ radio neer te zetten met deze zender in de aux.

Via die toepassing kwam ik op de onderstaande stick:

http://www.streamfinder.c...nline-radio/#.WYQJF4jyiUl

Heeft iemand ervaring met zulke zenders? Vooral het bereik op een kantoor van 15x15 meter.

[ Voor 26% gewijzigd door Leon-1985 op 04-08-2017 07:57 ]

Beste antwoord (via Leon-1985 op 17-11-2017 12:38)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:52
Zo'n goedkoop fm-transmittertje voor in de auto werkt overigens prima voor open ruimtes of loodsen. tot 25m lukt hier iig wel prima. Het is alleen even zoeken naar een vrije frequentie.

https://www.banggood.com/...-949457.html?rmmds=search

Uiteraard wel even met een audio verlengkabel vrij van pc maken en centraal in de ruimte ophangen..

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 04-08-2017 11:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 21:17
Andere oplossing: mobiel of tablet met losse speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons op kantoor werkt een DAB+ ontvanger helaas niet ivm de bouwconstructie en zwak DAB+ signaal, denk ik. Ook niet bij het raam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Laatst online: 09:49
In het verleden wel eens een FM transmitter gebruikt in de auto. De audio kwaliteit vond ik om te huilen.

Nog een andere oplossing: Chromecast Audio. Als je er twee of meer koopt zijn te groeperen. Je bent dan alleen nog een paar losse speakers met RCA, 3.5mm of optical (van de website) nodig.

Met 20 man moet dat te regelen zijn.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
FoxLenny schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:29:
Andere oplossing: mobiel of tablet met losse speakers?
Er staat een radio per groep van 4 bureaus. Om verstoring tegen te gaan heeft iedereen dezelfde zender op staan. Met een tablet of mobiel heb je webradio nodig en dan heb je weer vertraging onderling.
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:33:
Bij ons op kantoor werkt een DAB+ ontvanger helaas niet ivm de bouwconstructie en zwak DAB+ signaal, denk ik. Ook niet bij het raam..
Ik ben bang dat dat bij ons ook een probleem is. We hebben nu 538 op staan omdat dat een sterke frequentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Redbull4u schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:38:
In het verleden wel eens een FM transmitter gebruikt in de auto. De audio kwaliteit vond ik om te huilen.

Nog een andere oplossing: Chromecast Audio. Als je er twee of meer koopt zijn te groeperen. Je bent dan alleen nog een paar losse speakers met RCA, 3.5mm of optical (van de website) nodig.

Met 20 man moet dat te regelen zijn.
Helaas mogen we geen gebruik maken van de wifi.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:50
Aangezien het niet is toegestaan apparatuur vrij te verkopen wat gereed is voor het zenden op een gesloten band kun je vaak wel bouwpakketten kopen.

http://dutchrfshop.nl/pri...m-zender-6-watt-1493.html

Anders toch Sonos?

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 04-08-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Laatst online: 09:49
Leon-1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Helaas mogen we geen gebruik maken van de wifi.... 8)7
Dan zou ik een radio zoeken met twee losse speakers en een kabel trekken naar de andere kant van het kantoor.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je ook kan doen is kiezen voor de onderstaande DAB tuner. Deze sluit je aan op een pc in het netwerk en daarna stream je de radio door naar je collega's over het netwerk. (als dat kan en mag van de beheerder)

https://www.google.nl/sho...hWDb1AKHXqTBXEQ8wIIxAIwAA

Losse oude laptops/andere device met een eigen wifi netwerk is ook een optie.

Tuner ondersteund ook TV ontvangst, dus ook leuk met een WK/EK. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 04-08-2017 08:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat ook een optie is. Een hele dag radio recorden,liefst op een cassette bandje. En dat de volgende dag afspelen. Werkt perfect, geen wifi voor nodig. Je hebt alleen wel een probleem met belspelletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 21:55
Je wil de ruimte nu voorzien van 1 audio apparaat?

Bij internetradio heb je ook een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet om het te verpesten, maar:

https://www.bumastemra.nl/faq/hoe-betalen/

Volg de licentiewijzer maar eens: https://www.bumastemra.nl...ikers/direct-registreren/
Werkruimten

Via onderstaande link kunt u een licentie aanvragen bij het Service Centrum Auteurs- en Naburige rechten (SCAN). Dit is de serviceorganisatie van onder andere Buma en Sena. Zij verzorgen de administratieve afhandeling van de gezamenlijke muzieklicenties voor Buma en Sena.

Muziek op de werkvloer zorgt voor een hogere productiviteit en voor een fijne sfeer. Bij veel bedrijven staat daarom een radio aan of wordt er muziek geluisterd via een computer. Voor het gebruik van die muziek bent u als werkgever een vergoeding verschuldigd. De vergoeding voor muziek op de werkvloer berekenen we op basis van het aantal personen dat de muziek kan horen.

[ Voor 65% gewijzigd door Vorkie op 04-08-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 21:17
Of 1 radio/versterker met meerdere speakers? Audiokabels kunnen best lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17-10 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

nielsn schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:07:

Ik neem aan dat hij bedoelt vertraging tussen 2 pc's die dezelfde stream afspelen.
Daar zit af en toe enke (m)Seconden verschil tussen, en dat klinkt klote.

TS Als je toch maar 1 kantoor , zou ik kijken of het echt niet gewoon mogelijk is een paar simpele kabeltjes te trekken, en dan gewoon wat versterkte speakertjes op die plekken neer te zetten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
nielsn schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:07:

Die vertraging is niet erg. Bij Internetradio heb je vertraging tussen verschillende computers. Anders kan iedereen gewoon een speaker op zijn pc aansluiten en is er geen probleem.

Zodoende willen we 1 ontvanger die verschillende werkplekken bedient. Zonder gebruik te maken van wifi of het netwerk. Internetradio is geen probleem om te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
FoxLenny schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:09:
Of 1 radio/versterker met meerdere speakers? Audiokabels kunnen best lang zijn.
Dat is helaas geen optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Ik denk dat dit geregeld is aangezien we 300 man personeel hebben en er overal (web)radio's schallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leon-1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat dit geregeld is aangezien we 300 man personeel hebben en er overal (web)radio's schallen.
Ik geef het ook alleen maar aan :) vaak zijn dat soort dingen die vergeten worden.

Maar het is dus alleen draadloos mogelijk?

Dan zou ik investeren in SONOS of iets in die richting, de multiroom oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
En gewoon draadloze speakers ? Zoiets ?

Er staat bij "2 overdrachtskanalen te selecteren", dus met 2 setjes op hetzelfde kanaal heb je dan 4 speakers...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Vorkie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Ik geef het ook alleen maar aan :) vaak zijn dat soort dingen die vergeten worden.

Maar het is dus alleen draadloos mogelijk?

Dan zou ik investeren in SONOS of iets in die richting, de multiroom oplossing.
We zijn niet van plan honderden euro's uit te geven. En Sonos gaat toch ook via de wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Oekiejoekie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:28:
En gewoon draadloze speakers ? Zoiets ?

Er staat bij "2 overdrachtskanalen te selecteren", dus met 2 setjes op hetzelfde kanaal heb je dan 4 speakers...
Kijk dat lijkt er op, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:30
Wij gebruiken op kantoor 'airfoil' , een programmatje waarmee je één mac (denk dat het ook op pc werkt) iets laat afspelen (Spotify / radio / whatever) en de rest het kan laten ontvangen. Zonder vertraging. Kost geloof ik wel een paar tientjes maar werkt erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb een poosje gebruik gemaakt van zo'n usb fm transmitter. Werkte wel goed, alleen had ik de radio op ongeveer 3 meter afstand staan.
Ik zou gewoon zo'n ding uit China laten komen voor 5 euro en het proberen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:35
ik zou gewoon bitchen over het budget. Goed verhaal er van maken dat werknemers dan lekkerder in hun vel zitten. Zorgplicht van werkgever. In ieder geval dat het de moeite waard is om fatsoenlijk muziek te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
analogworm schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:33:
ik zou gewoon bitchen over het budget. Goed verhaal er van maken dat werknemers dan lekkerder in hun vel zitten. Zorgplicht van werkgever. In ieder geval dat het de moeite waard is om fatsoenlijk muziek te hebben.
Waarom bitchen over het budget ? Waar ik werk is gewoon 20 euro per medewerker per jaar budget voor aankleding van de kamer. Mag aan van alles uitgegeven worden. Een radio, een ventilator, planten, posters, kunstuitleen. Of alles wat er maar bedacht wordt om de kamer aan te kleden (oke, zo lang het ook binnen brandveiligheidseisen past...). Als je met meer personen in een ruimte werkt, geldt dat de collega's het er onderling over eens moeten zijn. En mijn ervaring is dat het bij de meeste bedrijven zo werkt...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Aangezien internet connectivity afvalt vallen oplossingen waarbij dit goed gaat (sonos) meteen af. Een zender in je pc zetten lijkt me nou niet echt een elegante oplossing en met losse kabels ben je toch weer afhankelijk van de user op die pc. Ik neem aan dat als je geen sonos mag verbinden met het netwerken, je er ook geen dedicated pc zonder personal user op het netwerk mag aansluiten. Een dedicated device als radio is gewoon stuk handiger

Ik zou voor DAB radios gaan.
Latency lijkt geen issue te zijn als ik de ervaringen uit dit topic mag geloven:
yup no worries, we have one in the bedroom and one in the kitchen, and standing where you can hear both, they're in synch. I'net radio's out by a second or more.
http://singletrackworld.c...pic/if-i-had-2-dab-radios

Ik zou wel om de risicos beperken dezelfde type radios aanschaffen.

Dan nog de prijs. Tja, voor 50 euro koop je al een prima DAB radio hoor. Je hebt ze al vanaf 30 euro maar het oor wil ook wat. Philips radio lijkt mij prima optie voor 75 euro
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/656276?height=390&width=422
Ik zou eerst eens testen of je dekking hebt en dan meerdere DAB radios aanschaffen.

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 04-08-2017 11:46 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zo'n goedkoop fm-transmittertje voor in de auto werkt overigens prima voor open ruimtes of loodsen. tot 25m lukt hier iig wel prima. Het is alleen even zoeken naar een vrije frequentie.

Uiteraard wel even met een audio verlengkabel vrij van pc maken en centraal in de ruimte ophangen..

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 04-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Begrijp ik het nu goed dat radio via de PC an sich prima werkt, maar dat het probleem is dat meerdere PC's met hetzelfde radio station zorgt voor echo? In dat geval is het toch gewoon kwestie van zorgen voor 1 goede speakerset die je op 1 van de PC's aansluit? Voor enkele tientjes heb je die al en dan heb je redelijk geluid in een grotere ruimte. Eventueel kun je met verlengkabels nog de ene speaker aan de ene kant van de ruimte en de andere aan de andere kant plaatsen?

DAB geloof ik zelf nog niet zo in. Heb dat in de auto en het is drama... Valt ontzettend vaak weg en dan moet de ouderwetse FM het weer overnemen. Voordeel van DAB is dat het digitaal is en dus goede kwaliteit zonder verstoringen/ruis. Nadeel van DAB is het dat digitaal is en dus wanneer het signaal zwak is heb je helemaal niks meer - het is met digitaal aan of uit - niets er tussenin (zoals bij FM).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 20:50

Yucon

*broem*

Heb je ook wel eens een fatsoenlijke antenne aan de radio proberen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

nachtnet schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:56:

Laat ik di nu net hebben. Aangeschaft voor multiroom audio. De lage tonen worden geknepen, dus je mist een flinke dosis bass. Alles klinkt alsof het 8bit 22kHz is, dus de overal kwaliteit is echt niet om over naar huis te schrijven. En qua bereik... Zelf in m'n 5 meter brede huiskamer ontving ik nada op de radio aan de andere kant van de ruimte.

Kortom, ding ligt stof te happen..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@RaZ In mijn ervaring (n=1, Ik heb deze ook) werkt deze prima, ook in weergave van laag. Wel was het voor mij belangrijk om met een 2 meter 3.5mm-jack verlengkabel, de zender weg van de pc te halen. (en het uitgangssignaal van de pc moet vrij hoog staan.)
Met deze zender heb ik iig door het hele huis (en daarbuiten) prima ontvangst. Wel merk ik dat er verschil zit tussen de zender aangesloten op een netstroomadapter & los op de ingebouwde accu. Op de accu wordt het signaal al snel(tijd) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Bedankt voor de tips. Ik ga een goedkope transmitter kopen en kijk wel wat het niet of wel doet. Als dat niet werkt ga ik kijken of er DAB+ ontvangst is en schaffen we nieuwe radio's aan.

We werken nu met 5 radio's zodat er niet 1 radio door het hele kantoor hoeft te blazen. Zo kan het volume laag blijven voor een subtiel achtergrondmuziekje.

Op dit moment ontvangen alle radio's alleen de sterke zenders. Daardoor ben je meteen overgeleverd aan qmusic, 538, Sky enz. fatsoenlijke zenders zoals Radio 2 of 3FM zijn niet te ontvangen.

Jullie horen hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen wifi-toegang is natuurlijk ook raar :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:25

P_Tingen

omdat het KAN

Heb je al aan bluetooth gedacht? Oude laptop en 4 BT speakers eraan gekoppeld

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houdt je er ook rekening mee dat die fm zenders illegaal zijn?
met een groot bedrijf heb je wel meer kans op controles.

Zomaar uitzenden op een band is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03 12:25
Als je een FM zendertje van een paar honderd milliwat gebruikt zal je niet zo snel problemen krijgen. 6 wat kan ik afraden haha :P wat wil je 5 km zenden? Ik heb vroeger zelf een zendertje gesoldeerd die was 100 milliwat en die kon het hele blok voorzien van fm. Dat was best wel aardig. Maar goed Sonons is denk wel makkelijker. Dan doe je een stream radio op iemand zijn computer die voeg je toe aan de afspeellijst en dan kan je afspelen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
P_Tingen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:13:
Heb je al aan bluetooth gedacht? Oude laptop en 4 BT speakers eraan gekoppeld
Kunnen er meerdere speakers op een BT zender?
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:26:
houdt je er ook rekening mee dat die fm zenders illegaal zijn?
met een groot bedrijf heb je wel meer kans op controles.

Zomaar uitzenden op een band is niet toegestaan.
Hangt dat niet van de sterkte zender af? Anders zijn die autozenders en sommige babyfoons ook illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Het bereik is extreem makkelijk te vergroten als het niet voldoende blijkt te zijn,
gewoon even zoeken op "fm transmitter hack" in youtube. Staat tig howto's op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Verwijderd Die FM-zenders zijn gewoon legaal: https://www.rijksoverheid...veel-nieuwe-mogelijkheden

@Leon-1985 Babyfoons zitten natuurlijk niet op de frequentie van radio he. Dat is gewoon een vrije band.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Jaren geleden was ik bij iemand die een babyfoon op de FMzender had. Is waarschijnlijk verboden na de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03 12:25
http://www.dx.com/nl/p/cz...AvhoEALw_wcB#.WYRd1CmxWUk

op eigen risico. dat ding zend tot max 10 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 20:47
Leon-1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:38:
Bedankt voor de tips. Ik ga een goedkope transmitter kopen en kijk wel wat het niet of wel doet. Als dat niet werkt ga ik kijken of er DAB+ ontvangst is en schaffen we nieuwe radio's aan.

We werken nu met 5 radio's zodat er niet 1 radio door het hele kantoor hoeft te blazen. Zo kan het volume laag blijven voor een subtiel achtergrondmuziekje.

Op dit moment ontvangen alle radio's alleen de sterke zenders. Daardoor ben je meteen overgeleverd aan qmusic, 538, Sky enz. fatsoenlijke zenders zoals Radio 2 of 3FM zijn niet te ontvangen.

Jullie horen hoe het afgelopen is.
Als je geen FM ontvangst hebt heb je ook geen DAB+ ontvangst. Bij FM heb je bij slechte ontvangst nog wel vaag geluid en veel ruis, bij DAB+ heb je of wel of geen signaal. Op het werk zaten wij met hetzelfde probleem, ook dab+ radio gekocht, geen ontvangst daarmee dus weer teruggestuurd. Uiteindelijk gewoon boxjes aan een pc gehangen (wij hadden maar 1 radio nodig). Dat loste het probleem op.
Leon-1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Kunnen er meerdere speakers op een BT zender?

[...]

Hangt dat niet van de sterkte zender af? Anders zijn die autozenders en sommige babyfoons ook illegaal.
Alleen op het nieuwste BT protocol afaik

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 04-08-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bartske schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Als je geen FM ontvangst hebt heb je ook geen DAB+ ontvangst. Bij FM heb je bij slechte ontvangst nog wel vaag geluid en veel ruis, bij DAB+ heb je of wel of geen signaal. Op het werk zaten wij met hetzelfde probleem, ook dab+ radio gekocht, geen ontvangst daarmee dus weer teruggestuurd. Uiteindelijk gewoon boxjes aan een pc gehangen (wij hadden maar 1 radio nodig). Dat loste het probleem op.
Niet per definitie, het zijn verschillende zenders & frequenties. Theoretisch is het prima mogelijk om betere DAB+ ontvangst te hebben dan FM.
Natuurlijk als je in een bunker zit en je hierdoor geen FM ontvangst hebt zal dat voor DAB+ ook wel opgaan. Vergeet niet dat in de afgelopen jaren het dab bereik flink verbeterd is.

Met de kaartjes kun je een inschatting maken maar het beste is om even te testen (en terug te sturen als het niet werkt :))

Npo3 via fm:
Afbeeldingslocatie: https://www.npo3fm.nl/templates/npo3fm/images/frequencies-map.jpg

Npo3 via dab:
Afbeeldingslocatie: http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab%20npo%202016%20mobiel%20incl%20sites_150dpi.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 04-08-2017 14:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Koning
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 10:24
Eventueel zou je zelf iets in elkaar kunnen zetten met een Raspberry Pi (Zero). Wellicht wat meer werk, maar zeker het proberen waard. Deze pagina http://makezine.com/projects/raspberry-pirate-radio/ geeft een goede instructie hoe het te maken is.

Zelf gebruik ik zo'n zendertje als je toont in je eerste foto. Op zich prima voor het geld (iets van 2 dollar), maar komt niet oneindig ver en het voelt aan alsof het ieder moment kan breken. :*)

de Koning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-10 23:02
De auto zendertjes hebben een weinig bereik dit omdat ze geen fatsoenlijke antenne hebben, misschien is er een handige Harry op de afdeling die kans ziet om de zender open te maken en er een draad antenne
aan te knopen, zal een hoop schelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.uploadarchief.net/files/download/coax_fm-antenne.png

Simpel en de andere kant van de coax moet dus in de zender aangesloten worden.
Heb deze oplossing hier ooit gebruikt om muziek van uit huis naar de schuur/garage te krijgen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 19:40
Probeer indd eens een DAB+ Radio. Bij DAB is het 't werkt of t werkt niet', dus als het net genoeg bereik is dan heb je geluk.

De USB-transmitters die eerder zijn genoemd zijn geloof ik niet geschikt voor jouw toepassing. Ik heb er eentje in m'n auto zitten en heel veel verder dan dat komt 'ie ook niet, wil je een afdeling erop aansluiten dan is het te zwak. Vroeger had je babyfoons die meer dan 100 meter FM verzonden, maar dat mag niet voor niks niet meer :P
Leon-1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:43:
Het probleem is dat we geen goed ontvangst hebben en dus overgeleverd zijn aan radio 538. Als je dat dag in dag uit moet luisteren word je gek.
Onzin! :+

[ Voor 37% gewijzigd door Richh op 04-08-2017 16:48 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10 11:47

m-vw

Dus?

Falcon schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:57:
Geen wifi-toegang is natuurlijk ook raar :?
Waarom?
Wij officieel niet eens streamen. Veel sites zij middels zscaler geblokkeerd of voorzien van een waarschuwing.

Wifi is enkel voor bedrijfsapparatuur.

Zou gewoon een (oude) tuner/versterker zoeken met bedraadde boxen. Kan je zeker meer dan 2 boxen aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 23:48
Voor een leuke zender kan je eens kijken naar een profline zendertje. Is een degelijk ding en goede stereo encoder ingebouwd. En geen goedkope stoorzender uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
ja daag... ik zou geen dure profline zender kopen voor zo iets. Die goedkope "stoorzenders" zijn prima voor kleine afstanden.

Ik snap uiteraard dat ze niet willen dat je de internet lijn continue belast met streaming van radio zenders en zeker niet omdat iedereen het dan gaat doen. En je zegt slechte ontvangst te hebben maar wat lost een FM mini zender dan op? Je zult immers toch ergens een goede ontvangst moeten hebben om het signaal te verspreiden. Beter is centraal alle radio's op diezelfde antenne aansluiten. Dan is je probleem ook opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Terrestrial op 05-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 23:48
Terrestrial schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:51:
ja daag... ik zou geen dure profline zender kopen voor zo iets. Die goedkope "stoorzenders" zijn prima voor kleine afstanden.

Ik snap uiteraard dat ze niet willen dat je de internet lijn continue belast met streaming van radio zenders en zeker niet omdat iedereen het dan gaat doen. En je zegt slechte ontvangst te hebben maar wat lost een FM mini zender dan op? Je zult immers toch ergens een goede ontvangst moeten hebben om het signaal centraal op diezelfde antenne aansluiten. Dan is je probleem ook opgelost.
Als agentschap telecom langs komt omdat er storing is word je niet vrolijk van de boete vast, En tevens is zo stoor zender teveel vermogen, Een profline is al teveel vermogen zonder vergunning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben van de baas allemaal een mooie koptelefoon gekregen en luisteren via spotify (meestal via de ipads van het werk). Gaat ideaal, ieder kan zijn eigen smaak beluisteren.

Heb wel 2 collega's die ook in een koor zingen en op vrijdag gaan die wel los, zingen ze mee en dat is wel erg storend. Ze hebben het zelf ook niet door, dus ik weet niet of een koptelefoon wel de beste oplossing is :P

Ik vind het zelf wel lekker omdat ik me meer kan afsluiten van de rest en als je hem op hebt krijg je ook minder vragen van collega's zodat je even geconcentreerder kan werken.

DAB+ is inderdaad wel super, maar ik heb hier een DAB+ radio voor in huis gekocht en ik moest er een extra antenne buiten aan vast maken om het goed te ontvangen, dat was wel een bult werk (omdat hij ook op de 2e verdieping stond en ik eerst een steiger moest regelen). Als de muren van beton zijn is de ontvangst van DAB+ wel matig hoor, ook al plak je de antennes op het raam.

In mijn jeugd koppelde ik weleens 20 boxen aan 1 stereo torentje, werkt zoiets niet? Hoe meer boxen hoe zachter het geluid, maar 20 werkplekken moet wel lukken. Misschien heb je nog een oud ding liggen op zolder? Paar collega's vragen om oude boxen, wat snoer en klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon-1985
Met de goedkope fm transmitter lukt het trouwens prima op het kantoor! Voor een paar euro klaar bij onze grote vriend Ali.

Bedankt voor alle input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 17-10 18:18

JT

VETAK y0

Dat is mooi :) Ik heb op werk een Raspberry Pi met Kodi voor de muziek. Kun je muziek vanaf je telefoonstreamen, streaming diensten vanaf de Pi gebruiken en met apps kun je Kodi headless bedienen. Ook heb je zo dus geen geluidjes van een computer op je speakers :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1