Geluidskwaliteit amplifier speakers.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:29
Mijn vraag
Ik wil dus nieuwe speakers kopen voor mijn PC en kwam uit op de Z623 (logitech) en de C3X (edifier), de C3X heeft wel een amplifier en de Z623 niet. Ik heb momenteel een headset waar de kwaliteit niet helemaal wordt benut door de soundcard die bijgeleverd is en ik vroeg mij af als ik mijn headset doormiddle van 2x jackin, usb of 1x jackin. In de C3X plug word mijn geluid daar dan beter van dan de soundcard, aangezien dat nog al een flink ding is maar ik weet niet of dat alleen het geluid van de speakers verberterd of ook de andere poorten die er in zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Budget bazooka moederbordje
9H steelseries headset, heeft een heel klein bijgeleverd soundcard dingetje waar je settings kan aanpassen.

Mvg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Even voor de duidelijkheid, zowel de Logitech als de edifier hebben een versterker aan boord, anders zou er geen hoorbaar geluid uit de speakers komen. De edifier heeft diverse aansluitingen, maar dat zijn allemaal ingangen, daar kun je geen hoofdtelefoon op aansluiten. Of ja het gaat wel, maar dan krijg je geen geluid :+ Beiden hebben dus als enige aansluitmogelijkheid een 3,5mm jack.

En dat is maar goed ook, want als je de hoofdtelefoon met USB aan zou sluiten (zoals dat nu ook is?) zou je geen verschil moeten merken, omdat de hele geluidskaart van de speaker simpelweg omzeilt wordt.

Of het beter gaat klinken is niet te zeggen zonder beide opties beluisterd te hebben. Maar als het om geluidskwaliteit gaat, kan ik me voorstellen dat een dedicated geluidskaart er meer uithaalt dan de aansluiting op een speaker. Hoewel er ook tweakers zijn die zeggen dat er tegenwoordig geen verschil meer is.