Beste Tweakers,
Sinds vandaag een dreambox 7020 HD in mijn bezit. Deze is voor nu puur om Turkse zenders via de satteliet te kijken. Nu ben ik al een 3/4 dag bezig om dit voor elkaar te krijgen. Het betreft een algemene satteliet, via woningbouw, die op het dak staat.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
Ontvanger geleend van de buren:
Ontvang beeld via de satteliet dus bekabeling is goed. Ook de Turkse zenders via Turksat
Meerdere instellingen geprobeerd waaronder , blindscan, DIsecq
Post geplaatst op Sat4all waar dit antwoord mij het meest heeft geholpen. Alle poorten op Disqec geprobeerd.
astra 19.2 op poort 1 of A zit
astra 23.5 op poort 2 of B zit
astra 28.2 op poort 3 of B zit
turksat 42 op poort 4 of D zit
dat moet je eens navragen of nazien op de box van de buren
ik zet er opzettelijk A-B-C-D bij omdat sommige instellingen op de box niet volgens nummer gaan maar letters.
Wie heeft er nog tips
Groet Vincent
Sinds vandaag een dreambox 7020 HD in mijn bezit. Deze is voor nu puur om Turkse zenders via de satteliet te kijken. Nu ben ik al een 3/4 dag bezig om dit voor elkaar te krijgen. Het betreft een algemene satteliet, via woningbouw, die op het dak staat.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
Ontvanger geleend van de buren:
Ontvang beeld via de satteliet dus bekabeling is goed. Ook de Turkse zenders via Turksat
Meerdere instellingen geprobeerd waaronder , blindscan, DIsecq
Post geplaatst op Sat4all waar dit antwoord mij het meest heeft geholpen. Alle poorten op Disqec geprobeerd.
astra 19.2 op poort 1 of A zit
astra 23.5 op poort 2 of B zit
astra 28.2 op poort 3 of B zit
turksat 42 op poort 4 of D zit
dat moet je eens navragen of nazien op de box van de buren
ik zet er opzettelijk A-B-C-D bij omdat sommige instellingen op de box niet volgens nummer gaan maar letters.
Wie heeft er nog tips
Groet Vincent