Oke kort door de mand. Ik zit te twijfelen tussen het ap van ubiquiti de lite versie voor op de 1ste verdieping of toch het extra wifi punt van ziggo. Wat zijn jullie ervaringen en kunnen jullie me aanraden. Of dingen dat je gewoon zegt dit is nou echt beter bij het andere product. Ik hoor graag jullie bevindingen
Groote voordeel van de unifi vind ik toch wel dat deze PoE heeft en dus makkelijk aan het plafond gehangen kan worden. Tevens is uitbreiden met een extra punt ook makkelijk via de controller.
Mijn schoonouders hebben de Ziggo wifi punt en daar was ik eerst niet zo weg van. Sinds ik hem heb verplaatst voor ze eigenlijk niks te klagen.
Maar goed dat is ook een beetje huis gebonden, ik woon momenteel op 60m2 met alles van beton en mijn AC lite dekt echt alles!! Hangt mooi aan het plafond en wil eigenlijk niks anders meer.
Mijn schoonouders hebben de Ziggo wifi punt en daar was ik eerst niet zo weg van. Sinds ik hem heb verplaatst voor ze eigenlijk niks te klagen.
Maar goed dat is ook een beetje huis gebonden, ik woon momenteel op 60m2 met alles van beton en mijn AC lite dekt echt alles!! Hangt mooi aan het plafond en wil eigenlijk niks anders meer.
[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 03-08-2017 22:36 ]
Cloud ☁️
Het ziggo ding is een complete router en dus wat groter en opzichtiger. De Lite heeft zo te zien wel een lagere theoretisch maximum (1,167Gbps vs 1,75Gbps van TP-link van Ziggo).
De ideale optie: 2x een AP AC Lite en dan de WiFi van je modem uit.
Ik zou ook voor de Unifi gaan.
En ik denk dat 2x Unifi Lite (of 2x LR) veel sneller en stabieler is dan de Ziggo box.
Nog nooit klachten gehad over de Unifi's en Ziggo kost me handen vol tijd om stabiel te krijgen en te houden.
En ik denk dat 2x Unifi Lite (of 2x LR) veel sneller en stabieler is dan de Ziggo box.
Nog nooit klachten gehad over de Unifi's en Ziggo kost me handen vol tijd om stabiel te krijgen en te houden.
http://www.deyterra.com
Dat is link speed. Hoeft niet automatisch te betekenen dat je daadwerkelijke snelheid ook hoger is.Mr_gadget schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:47:
Het ziggo ding is een complete router en dus wat groter en opzichtiger. De Lite heeft zo te zien wel een lagere theoretisch maximum (1,167Gbps vs 1,75Gbps van TP-link van Ziggo).
Ik heb zelf ook 2x de lite hangen (liggen is eerlijker) en haal bij backuppen naar m'n NAS snelheden die je ziggo abonnement makkelijk dicht trekken. De exacte doorvoersnelheid moet ik je verschuldigd blijven, nooit gemeten, maar ook niet relevant omdat dit per situatie verschillend is. Ik woon bijvoorbeeld in een appartementencomplex en ben hier niet de enige met WiFi. Een vrijstaand hutje in een weiland zul je wellicht hoger uit komen.
Voor mij was de AP Lite een sweetspot tussen performance/functies en prijs.
Top! Thanks voor de reacties dacht zelf ook dat ubiquiti veel stabieler zou zijn, maar vond de prijs van ziggo ook aantrekkelijk. Dan ga ik gewoon voor de ap lite en ff doorsparen voor een extra op de begane grond 😀
Pagina: 1