Mijn vraag
Ik ben al enige tijd op zoek naar goede cloud opslag voor iets meer dan 1 TB aan data.
We werken met weinig data op computers en veel op de netwerkschijf.
Administratie, foto's, video's, muziek, alles eigenlijk.
Foto's en video's hebben een uitgebreide boom, bijvoorbeeld:
2010-2019\2017\2017-08\2017-08-03-22-11-22-ENSCHEDE-halve_finale_vrouwenvoetbal-Loes_Geurts_Angela_Christ_Sari_van_Veenendaal.jpg
Administratie heeft ook een onderverdeling, maar hier zijn de bestandsnamen minder lang:
administratie\Vernietigen (5 + 1 jaar)\2023\2017-TWEAKERS-forumvraag-20170803.pdf
Bij sommige aanbieders van opslag in de cloud loop ik tegen de pad- of bestandslengte aan (Stack), bij andere loop ik juist tegen bestandsgroottes aan (Onedrive).
Welke aanbieders zijn er nog meer, welke zijn aan te raden en wat zijn jullie ervaringen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn data is lokaal opgeslagen op een QNAP-nas TS-212P.
Internetsnelheid 200/20.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse cloud opslagen geprobeerd.
Dropbox (gratis), de betaalde variant is 1 TB
Amazon (onbeperkt, 60 euro/jaar), helaas is vanaf volgend jaar 1 TB voor USD 60.
OneDrive (Office 365, 99 euro/jaar, 1 maand gratis op proef), max 15 GB groot, erg langzaam
Stack (1 TB gratis), geen lange pad-/bestandsnamen
Ik ben al enige tijd op zoek naar goede cloud opslag voor iets meer dan 1 TB aan data.
We werken met weinig data op computers en veel op de netwerkschijf.
Administratie, foto's, video's, muziek, alles eigenlijk.
Foto's en video's hebben een uitgebreide boom, bijvoorbeeld:
2010-2019\2017\2017-08\2017-08-03-22-11-22-ENSCHEDE-halve_finale_vrouwenvoetbal-Loes_Geurts_Angela_Christ_Sari_van_Veenendaal.jpg
Administratie heeft ook een onderverdeling, maar hier zijn de bestandsnamen minder lang:
administratie\Vernietigen (5 + 1 jaar)\2023\2017-TWEAKERS-forumvraag-20170803.pdf
Bij sommige aanbieders van opslag in de cloud loop ik tegen de pad- of bestandslengte aan (Stack), bij andere loop ik juist tegen bestandsgroottes aan (Onedrive).
Welke aanbieders zijn er nog meer, welke zijn aan te raden en wat zijn jullie ervaringen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn data is lokaal opgeslagen op een QNAP-nas TS-212P.
Internetsnelheid 200/20.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse cloud opslagen geprobeerd.
Dropbox (gratis), de betaalde variant is 1 TB
Amazon (onbeperkt, 60 euro/jaar), helaas is vanaf volgend jaar 1 TB voor USD 60.
OneDrive (Office 365, 99 euro/jaar, 1 maand gratis op proef), max 15 GB groot, erg langzaam
Stack (1 TB gratis), geen lange pad-/bestandsnamen