VirtualBox Windows Installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 830075

Topicstarter
Beste mensen,
weet iemand misschien hoe je bv. Win7 kunt runnen in Virtualbox?
Moet ik dan een ISO downloaden? En hoe moet ik die dan koppelen? Of moet het anders?
Graag stapsgewijs uitleg als dat kan, zou prettig zijn! :)
Alvast bedankt!
Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grapje zeker?

Een VM installeren is niets anders dan een gewone PC installeren; je hebt dus installatie-media nodig, je definieert welke (virtuele) hardware je wil hebben en dan ga je je gang.

Stappenplan kan je vinden op https://www.virtualbox.org/manual/

Als je iets met klok & klepel & Virtualbox wil gaan doen, ben ik bang dat je bedrogen uit gaat komen noch weet waarom je wil virtualiseren.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 03-08-2017 21:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:06:
Grapje zeker?

Een VM installeren is niets anders dan een gewone PC installeren; je hebt dus installatie-media nodig, je definieert welke (virtuele) hardware je wil hebben en dan ga je je gang.

Stappenplan kan je vinden op https://www.virtualbox.org/manual/

Als je iets met klok & klepel & Virtualbox wil gaan doen, ben ik bang dat je bedrogen uit gaat komen noch weet waarom je wil virtualiseren.
Het punt is juist dat ik geen Windows installatie DVD heb, en ik Windows dus in principe niet op de virtuele pc kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 830075 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Het punt is juist dat ik geen Windows installatie DVD heb, en ik Windows dus in principe niet op de virtuele pc kan installeren.
Even ervan uitgaande dat je dus ook geen Windows 7 key hebt: dan kan je het ook niet draaien. Je moet een dvd of iso hebben (iso kan je downloaden via meerdere manieren), je moet ook een Windows 7 key hebben. Je draait in feite een tweede PC, dus om het even legaal te houden op Tweakers, heb je ook een W7 key nodig.

Oh en een stapsgewijze uitleg kan je hier zo niet vragen, we verwachten inzet. Tuurlijk helpen we je, maar we gaan geen handleidingen schrijven voor 'standaard' routine-achtige dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruubster op 03-08-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ruubster schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

Even ervan uitgaande dat je dus ook geen Windows 7 key hebt: dan kan je het ook niet draaien. Je moet een dvd of iso hebben (iso kan je downloaden via meerdere manieren), je moet ook een Windows 7 key hebben. Je draait in feite een tweede PC, dus om het even legaal te houden op Tweakers, heb je ook een W7 key nodig.
Weet je ook misschien waar je die ISO kan downloaden, en hoe je dan vervolgens te werk moet gaan? Wat moet ik dan met die W7 key doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 830075 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Weet je ook misschien waar je die ISO kan downloaden, en hoe je dan vervolgens te werk moet gaan? Wat moet ik dan met die W7 key doen?
Bel even 020-5001500 ofzo. Je snapt toch wel dat je voor een Windows operating system een valide product-key nodig hebt om deze te mogen gebruiken?

Even ter info: je zit hier op Tweakers en er wordt enige zelfkennis en inzet verwacht om enige ideeen/kennis van zaken te hebben. Als je al niet snapt/begrijpt wat een valide key is, dan houdt het snel op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor wat betreft het aanmaken van een virtuele machine wil je inderdaaad gewoon de handleiding doornemen en dan proberen.

Voor wat betreft Windows: je zit blijkbaar te vissen naar hoe een illegale versie aan de praat te krijgen. En daar kunnen we op het forum niet bij helpen. Je zult gewoon een licentie moeten kopen. Installeren kan dan obv de vorige alinea.

Normaliter sluiten we niet zo snel het eerste topic van een nieuwe user, maar aangezien het hier vooral lijkt te gaan om installatie zonder licentie, sluit ik het topic..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.