Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop. Een Toshiba Satellite L70B, ondertussen kleine 3 jaar oud.
Enkele gegevens:

Systeemfabrikant TOSHIBA
Systeemmodel SATELLITE L70-B
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Systeem-SKU PSKS8E
Processor Intel(R) Core(TM) i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz, 2501 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Insyde Corp. 1.20, 18/08/2014
SMBIOS-versie 2.7

Vorige week was ik aan het gamen en ineens viel deze zonder reden uit.
Toen ik aan de laptop voelde, was de onderkant kokend warm.

Programma Speedfan geïnstalleerd en de ventilator ingesteld op draaien aan 100%.

Na wat opzoekingswerk heb ik gelezen dat stof het meest waarschijnlijke probleem.
Ik heb dan ook de laptop open gevezen en alles onderdelen met een zo een fles met gas stofvrij gemaakt.

Ondertussen valt de laptop bij het gamen niet meer uit, maar hij wordt nog altijd verschrikkelijk warm.
Ik vrees sowieso dat dit opnieuw een probleem zal worden.... weet iemand een oplossing?

Laptop heeft wel heel veel grafische programma's (AutoCAD Civil 3D) en af en toe games moeten draaien, dus kan het gewoon slijtage zijn? En zoja suggesties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Laptops worden al erg snel heet helaas, de hardware kan vaak nog hogere temperaturen aan (het zal rond de 80-90 zijn onder load?), maar die uitschakel beveiliging zorgt voor extra zekerheid (en ergernis uiteraard). Enige wat echt kan helpen is een extra koelingpad eronder. Dat kan 5-10 graden schelen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou je, als mogelijk, de koelpasta kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ByteMe_ , bedankt voor de reactie! Ja, maar vroeger werd hij niet zo warm. Valt vooral op dat bij gewoon gebruik (zoals nu gewoon wat op internet) het maar 50°C is, en dat eens ik een game opzet na 10 min de temperatuur tot idd tussen de 80-90°C stijgt (en dit was vroeger niet zo)... zou dat dan mss aan mijn grafische kaart kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd , bedankt voor de reactie! Ja, daar had ik ook al iets van gelezen... en vermits het vooral bij games een probleem is mss ook koelingspasta op de grafische kaart? Hoe begin je daar eigenlijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je ook het stof tussen fan en heatsink echt goed verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:26:
@Verwijderd , bedankt voor de reactie! Ja, daar had ik ook al iets van gelezen... en vermits het vooral bij games een probleem is mss ook koelingspasta op de grafische kaart? Hoe begin je daar eigenlijk aan?
Durf ik niet precies te zeggen. Misschien staan er op YouTube wel instructie-video's of kunnen andere forumleden daar uitleg over geven.
Pagina: 1