Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Serverkast onderdeel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Ooit hebben wij een serverkast overgenomen van de vorige eigenaar van het pand. In deze serverkast hebben patchpanelen gezet en een soort van metalen plankjes waar je zelf wat dingen op kan zetten (staan nu 2 tower pc's in die als server functioneren).

Nu willen wij een 1U server erin plaatsen, alleen passen de rails niet qua diepte. Nu ben ik op zoek naar een beugel zoals je op deze foto kan zien, zodat ik nog 4 van die horizontale balken er boven kan plaatsen maar dan wel met de juiste diepte voor de server.

Heb het halve internet al afgezocht maar echter kan ik helaas niet het juiste onderdeel vinden.
Weten jullie toevallig hoe zoiets heet of waar ik dat zou kunnen halen? De beugel die er nu in zit is 75cm lang en verspringt ongeveer 1 cm.

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/u8r1z4vr7/beugel.jpg
Het betreft de horizontale beugel

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Staat er een merknaam op de kast?

Van het betreffende merk even een catalogus downloaden zou mijn eerste actie zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PaulEm
Xander schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:10:
Staat er een merknaam op de kast?

Van het betreffende merk even een catalogus downloaden zou mijn eerste actie zijn.
Helaas niet, het is overigens al een redelijk oude kast (gok meer dan 10+ jaar).
Ook op de beugel zelf kan ik geen nummer of iets dergelijks vinden.

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto maar het lijkt me een legbord te zijn.
Die kun je bij elke serverkastboer kopen, eerste hit op google: https://www.patchkast.com...1u-136-mm-diep-zwart.html

Wanneer een server niet in de kast past wegens de diepte lijkt het me geen serverkast maar een patchkast (maar dat is een heel ander verhaal)

succes!

• PaulEm
MarchelV schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:23:
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto maar het lijkt me een legbord te zijn.
Die kun je bij elke serverkastboer kopen, eerste hit op google: https://www.patchkast.com...1u-136-mm-diep-zwart.html

Wanneer een server niet in de kast past wegens de diepte lijkt het me geen serverkast maar een patchkast (maar dat is een heel ander verhaal)

succes!
Dat lijkt mij iets anders. Wat betreft de diepte, op de foto zie je twee verticale balken lopen. Deze zouden eventueel verder uit elkaar gezet kunnen worden (dat zou een oplossing zijn), echter zitten hieronder (niet zichtbaar op de foto) al metalen plankjes die niet in diepte versteld kunnen worden. Helaas is het alleen niet een optie om deze eruit te halen, vandaar dat ik op zoek ben naar zo'n horizontale beugel zodat ik twee van die balken erboven kan monteren maar dan wat verder uit elkaar (zodat de beugels van de server in de diepte passen)

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Maar je rails passen ook niet gewoon in de buitenste 'gaten' als je 'm op zn langst zet?

De twee verticale balken (met gaten) waar je het denk ik over hebt zitten daar omdat er dingen in zitten (of zaten) waarvan de rails niet de volledige lengte konden overbruggen (of geen rails hadden) - de meeste 1U-servers die ik ken hebben rails die best ver verstelbaar zijn qua diepte.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Die profielen zijn wel te krijgen: http://www.serverkastshop...ssoires/19-inch-profielen . Misschien een idee om langere profielen te kopen en die aan de bestaande bevestigingspunten te zetten ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• PaulEm
ufear schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:40:
Maar je rails passen ook niet gewoon in de buitenste 'gaten' als je 'm op zn langst zet?

De twee verticale balken (met gaten) waar je het denk ik over hebt zitten daar omdat er dingen in zitten (of zaten) waarvan de rails niet de volledige lengte konden overbruggen (of geen rails hadden) - de meeste 1U-servers die ik ken hebben rails die best ver verstelbaar zijn qua diepte.
De rails passen daar wel op, maar dan kom ik een centimeter of 2 te kort aan beide kanten van de server. De server (inclusief rails aan de zijkanten) is ongeveer zo'n 45.5cm breed, de maat van hart tot hart van die buitenste gaten is (ik meen) 50 cm.

Volgens mij zou hij moeten passen als ik de rails in de huidige setup zou krijgen, echter kan ik die rails niet klein genoeg maken om tussen de 2 'balken' vast te klikken, dan mis ik nog zo'n 10 cm qua diepte.
Oekiejoekie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:49:
Die profielen zijn wel te krijgen: http://www.serverkastshop...ssoires/19-inch-profielen . Misschien een idee om langere profielen te kopen en die aan de bestaande bevestigingspunten te zetten ?
Die lijkt op iets wat zou moeten werken, echter schrik ik wel van die prijs. Het vervelende is ook dat deze voor de volledige hoogte zijn als ik het zo goed zie, dat gaat niet goed icm. de huidige beugels die erin zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door PaulEm op 03-08-2017 21:45 ]

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
PaulEm schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:43:
[...]
Die lijkt op iets wat zou moeten werken, echter schrik ik wel van die prijs. Het vervelende is ook dat deze voor de volledige hoogte zijn als ik het zo goed zie, dat gaat niet goed icm. de huidige beugels die erin zitten.
Sorry, ik had niet op de goedkoopste gegoogled, gezien de prijzen zijn ze er wel goedkoper, en in zowat elke lengte die je wilt...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1