Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matarlo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-05-2020
Beste,

Graag zou ik relatief grote pdf-bestanden willen lezen op een e-reader. Heeft iemand tips welke e-reader ik dan het beste kan kopen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

P_Tingen

omdat het KAN

Ik neem aan dat je met 'groot' het aantal mb's bedoelt? Of de grootte van de pagina's. In het laatste geval wil je waarschijnlijk een ereader met veel pixels. Hou er rekening mee dat een ereader als bv de Kobo Touch pdf bestanden wel kan tonen, maar niet kan schalen. Je zult dan moeten schuiven over de pagina, wat me niet prettig lijkt. In de pricewatch zijn er een paar die groter zijn dan de standaard 6'' maar ook met een groter prijskaartje helaas.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:19
Geen enkele e-reader is echt geschikt voor PDF-bestanden, en dat geldt des te sterker als er grafieken of plaatjes in de PDF zitten. Ook op mobileread wordt deze vraag regelmatig gesteld, en iedereen die het geprobeerd heeft is het er wel over eens dat je veel beter een tablet kunt nemen voor PDFs.

Als je toch per se een e-reader wilt, neem er dan inderdaad eentje met een groot scherm. Maar zorg wel dat je 'm eerst kunt proberen; koop 'm bij een winkel waar je 'm kostenloos kunt terugsturen als-ie niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387698

Ik heb een Tolino met intern geheugen plus micro-SD geheugen waarop je via USB Pdf-bestanden kunt zetten. Als ik daarna zo 'n bestand wil lezen gaat dat niet meteen.
Je moet de wifi aanzetten waarop het PDF-bestand wordt geupload naar de cloud van de boekenwinkel (Standaard). Pas daarna zie ik dat er een nieuw boek beschikbaar is dat ik vervolgens moet downloaden naar mijn Tolino om het te kunnen lezen.
Zijn er geen e-readers zonder zo 'n belachelijke omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:32

g0tanks

Moderator CSA
Mijn Kobo Aura H2O leest moeiteloos pdfjes.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 387698 welkom op het forum.

Dit topic is al wat ouder en gaat niet helemaal over hetzelfde als jouw vraag. Zou je dus even een nieuw topic aan willen maken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.