Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 814329

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals de meeste studenten geniet ik momenteel van mijn welverdiende zomervakantie. Echter, over een paar weken is het weer zo ver en ik wil dit jaar goed voorbereid zijn. Ik ga namelijk over naar het tweede jaar bedrijfskundige informatica en het afgelopen schooljaar heb ik het moeten doen met een budgetlaptop.

Ik heb een budget van max. €1300 en aangezien ik op m'n budgetlaptop aardig wat uurtjes heb gemaakt wil ik graag een wat krachtigere, snellere en als het even kan een wat mooiere laptop.

Huidige specs: AMD A8-6410 (2ghz, max 2.4) 12GB RAM DDR3 & 1TB HDD 5200 rpm.

Ik wil graag een i7 processor, maar vraag me af of het echt nodig is. Ik bewerk geen video's en speel min of meer geen games op mijn PC. Wel ben ik vaak intensief bezig met rapporten schrijven, browsen en op den duur heb ik daartoe een heleboel open staan.
Ik ga sowieso voor een SSD schijf, omdat ik het wel fijn vind als me laptop, inclusief de programma's snel opstarten. Met m'n huidige laptop duurt dat nog wel eens even.

Dus, beste Tweakers, hebben jullie nog een advies voor mijn aankoop voor een laptop?
De HP Pavilion Power heeft reeds wel mijn aandacht getrokken, overigens Best Buy Guide augustus 2017. Wat is jullie mening over deze laptop? Zie hier de specs. pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd

Groeten,

HT :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 814329 op 04-08-2017 12:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

De door jouw genoemde laptop kwam best goed uit de test, lijkt mij een goede keuze. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Slavy op 03-08-2017 16:18 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Eigenlijk heb je dus helemaal geen i7 nodig. "Intensief" rapporten schrijven kan ook op een typemachine zonder CPU nog wel ;-) Ik denk dat een i5 meer dan genoeg is. Kijk ook naar gewicht, formaat, mobiliteit enz. gezien je hem daadwerkelijk mee gaat nemen. Dit antwoord past vrijwel altijd:
johnkeates schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:45:
Elke keer dat deze vraag langs komt lijken mensen voornamelijk gefascineerd te zijn door bepaalde specs, en niet door praktische voorwaarden. Het is een stuk makkelijker een ding te kiezen als de al heel veel weg kan strepen. Standaard filter voor deze vraag: categorie: Laptops

Dat zijn laptops die:

- niet ouder dan 1-4-2016, een beetje recente hardware/firmware gezien hij nog een tijdje mee moet
- een goed scherm hebben, want je gaat er veel geconcentreerd naar kijken
- niet te zwaar zijn, je moet er veel mee rondlopen (dus 1.5Kg en minder)
- niet te groot zijn (anders heb je straks een tas nodig die zelf zo groot en zwaar is dat je meer een 'verplaatsbare computer unit' hebt dan een laptop)

en dan nog basis filters als: QWERTY, 5Ghz ondersteuning (zodat je in elk geval een beetje bruikbare netwerkkaart moet krijgen van de OEM) ne geen netbook-OS zodat er standaard in elk geval minder kans op een eMMC is.

Je hebt dan nog steeds iets van 80 modellen, maar dat maakt de keuze al een stuk beperkter waardoor je minder rotzooi voor je neus krijgt.

Volgende stappen zijn:

- kiezen op bouwkwaliteit (bijv. via merk + marktsegment)
- kiezen op CPU (bijv. geen AMD, geen Intel i3, maar alles daar boven wel)
- kiezen op poorten (bijv. Minimaal USB-C met meerdere modes)
- kiezen op geheugen (slotted / on-board, grootte)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 814329

Topicstarter
Oké, bedankt voor jullie snelle reactie! Als er nog op-/aanmerkingen zijn hoor ik het graag en al het advies is welkom :)