iPhone 7 scherm stuk, diagnose?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 23:41
Ik ben op zoek gegaan naar een iPhone 7. Ik kwam er een tegen met een kapot LCD (glas nog intact). Volgens de verkoper is de iCloud lock eraf (via iTunes). Ik ben van plan de telefoon dan bij de Apple store te laten repareren (nieuw scherm, 140 euro ongeveer).

Hoe kan ik checken of de telefoon verder wel goed is? Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:06

Ypho

Allround Nerd

Nieuw scherm bij Apple kost 161 euro voor de iPhone 7 (https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing).

Je kon voorheen controleren of hij niet als gestolen bekend stond bij Apple, maar die website (je vulde een IMEI in) is offline. Ik weet niet of er een andere manier is om te controleren of hij is gestolen of niet.

Of hij verder goed werkt. Tja, controleren of er geen deuken inzitten, al zegt dat alleen dat hij niet hard gevallen is. Gewoon even camera testen, wifi testen, belletje plegen (ik heb wel eens een iPhone gehad met kapotte speaker), 3G testen, koppelen met je eigen iCloud account. Het soort dingen dat je bij iedere telefoon zou doen.

/edit wat overigens wel belangrijk is: Als er meer schade is aan je telefoon dan alleen je scherm (bv behuizing gedeukt), kan het zijn dat Apple niet alleen je scherm kan repareren. Het kan zijn dat de 161 euro dan niet op gaat!

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 03-08-2017 15:58 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
Ja, heb het IMEI nummer erbij gekregen. Die kan ik dus wel checken (volgens mij kan dit via IMEI24.com) Het probleem is dat het LCD stuk is, dus geen beeld, glasplaat wel nog in orde (kan dit?). Ik kan de telefoon dus niet via zijn eigen scherm testen.

Kan dit bijvoorbeeld via iTunes of een andere manier van het scherm projecteren op bv mijn macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Aanzetten, aan je pc hangen en kijken wat iTunes er van maakt? Als de telefoon gereset is en geen icloud account heeft komt er volgens mij de melding of je deze telefoon wilt configureren als nieuwe iphone

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 08:31
of vragen of je kan halen en dan zeg je erbij dat je een nieuw scherm meeneemt. als hij daar al een punt van maakt dan weet je al hoe laat het is.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 09:45
woess schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:02:
Ja, heb het IMEI nummer erbij gekregen. Die kan ik dus wel checken (volgens mij kan dit via IMEI24.com) Het probleem is dat het LCD stuk is, dus geen beeld, glasplaat wel nog in orde (kan dit?). Ik kan de telefoon dus niet via zijn eigen scherm testen.

Kan dit bijvoorbeeld via iTunes of een andere manier van het scherm projecteren op bv mijn macbook?
De kans dat de telefoon op die manier beschadigd is, lijkt me erg klein. Dit klinkt eerder als een gevalletje waterschade. Ik zou heel voorzichtig zijn met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het toestel aan itunes hangen en via de herstel functie naar fabrieksinstellingen zetten, als hij dan aangeeft dat je hem gewoon kan instellen zonder iCloud account kun je er tenminste in. Hoewel je dan nog niet weet of speaker/camera/microfoon etc. werkt..

Persoonlijk zou ik het op die wel manier doen omdat als er iets van deze dingen niet werken ik het zelf kan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
maartentmm schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:21:
of vragen of je kan halen en dan zeg je erbij dat je een nieuw scherm meeneemt. als hij daar al een punt van maakt dan weet je al hoe laat het is.
Heb dit maar eens geopperd. Bij mijn iPhone 6s kon je waterschade zien aan bijvoorbeeld de simkaartopening (rood stipje), maar is dat bij de 7 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingOlive2
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07 14:46
Als het goed is vallen alle iPhone's 7 nog binnen de eenjarige garantie van Apple. De kans lijkt me dus aanwezig dat er iets anders mis mee is dan enkel een kapotte lcd. Immers zou de verkoper bij een defect lcd zonder verdere duidelijke val- of waterschade gemakkelijk aanspraak kunnen maken op de garantie vanuit Apple. :)

Oftewel, ik zou erg uitkijken met het kopen van een dergelijk toestel. Het hoeft zeker geen gestolen toestel te zijn, maar de kans op verborgen gebreken is gewoon erg groot. Ook is er nog steeds waterschade mogelijk als de indicatoren strak wit zijn bij de simkaart tray, dat heb ik eens gezien bij een iPhone 4S. Het water had enkel aan de bovenkant van het toestel gehuisvest.

O ja, mocht je toevallig een Lightning naar VGA of Hdmi adapter bezitten dan kan je de iPhone aan een extern scherm hangen. Als het goed is kan je dan de iPhone testen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Een iPhone 7 zou toch geen problemen moeten hebben met waterschade gezien ze waterdicht zijn?
Buitenkant goed inspecteren op deuken / krassen. Als ie niet te erg beschadigd is zou ik niet zo bang zijn. Wie niet waagt wie niet wint..

Hangt uieraard af van wat je er nog voor moet betalen. Voor 500 euro lukt het om een (nieuwe) 7 32gb op de kop te tikken met volledige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:50
rtenklooster schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:53:
Een iPhone 7 zou toch geen problemen moeten hebben met waterschade gezien ze waterdicht zijn?
Buitenkant goed inspecteren op deuken / krassen. Als ie niet te erg beschadigd is zou ik niet zo bang zijn. Wie niet waagt wie niet wint..

Hangt uieraard af van wat je er nog voor moet betalen. Voor 500 euro lukt het om een (nieuwe) 7 32gb op de kop te tikken met volledige garantie.
Apple denkt toch een beetje anders over de waterdichtheid lijkt het: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Klopt, je hebt nul garantie. Dat komt ook omdat het toestel meer waterbestendig is dan werkelijk waterdicht.
Stromend water bijvoorbeeld of water dat er met kracht in komt (eg: harde douche straal, met hoge snelheid in een bak water laten donderen) kan problemen veroorzaken. In de praktijk zul je daar meestal niets van merken en overleeft ie het wel, maar toch... Het is meer de bedoeling het te gebruiken als extra bescherming tegen een ongelukje, dan dat je er werkelijk alles mee kan doen in/met water.

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 05-08-2017 21:04 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
kfaessen schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Apple denkt toch een beetje anders over de waterdichtheid lijkt het: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043
Hmm.. nooit echt naar gekeken, je hebt gelijk... ik heb pas hele leuke filmpjes gemaakt in 't zwembad, jeugdkamp. De jongens van de glijbaan, ik er achteraan. Filmpjes zijn leuk geworden en telefoon is nog in orde :-D

Had wel wat YouTube testjes gezien waarbij de waterbestendigheid wel in orde lijkt. Maar inderdaad, Apple bepaalt en denkt er blijkbaar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speaker in orde? heb meerdere gevallen gezien hier dat nadat gebruik in water de speakers niet meer goed zijn!
rtenklooster schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

Hmm.. nooit echt naar gekeken, je hebt gelijk... ik heb pas hele leuke filmpjes gemaakt in 't zwembad, jeugdkamp. De jongens van de glijbaan, ik er achteraan. Filmpjes zijn leuk geworden en telefoon is nog in orde :-D

Had wel wat YouTube testjes gezien waarbij de waterbestendigheid wel in orde lijkt. Maar inderdaad, Apple bepaalt en denkt er blijkbaar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
Jazeker. Helemaal in orde. Werkt als een zonnetje. Heeft meermaals in bad en zwembad gelegen en niets aan het handje.
Pagina: 1